خواهر معلم قهرمان نیوتاون می‌گوید، حتی یکی از همکلاسی‌های قدیمی‌اش بعد از اینکه الکس جونز شروع به انتشار دروغ‌هایی کرد که تیراندازی یک حقه دولتی بود، پرسید که آیا او یک بازیگر بحران است یا خیر.

او به طور پیش‌فرض مسئول افترا شناخته شد، زیرا در هر سه دعوی اسناد و مدارک را تحویل نداده است. محاکمه ها تعیین می کنند که او چقدر به قربانیان خود در قبال خسارت بدهکار است. در اوایل سال جاری، او به پرداخت 4.1 میلیون دلار غرامت در محاکمه در تگزاس و 45.2 میلیون دلار به عنوان غرامت تنبیهی محکوم شد (اگرچه به دلیل قانون تگزاس احتمالاً این رقم محدود خواهد شد).

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع

آلدنبرگ گفت: «او به اندازه کافی زجر کشیده است.

آلدنبرگ گفت که در حالی که احساس می‌کند می‌تواند آزار و اذیت آنلاین و سوالاتی در مورد اینکه آیا او یک مامور واقعی FBI بوده است را تحمل کند، اما از درد و رنجی که ویلر ایجاد کرده است ناراحت است.

خواهر معلم قهرمان ویکتوریا سوتو، که در سال 2012 در سندی هوک کشته شد، روز سه شنبه شهادت داد.

  • Carlee Soto-Parisi یکی از اولین کسانی بود که در شکایتی که علیه الکس جونز تنظیم شد، موضع گرفت.

  • سوتو-پاریسی در یکی از مشهورترین تصاویر برای بیرون آمدن از فاجعه، در حال گریه کردن پشت تلفن پس از عجله به محل حادثه به تصویر کشیده شده است. بیست کودک و شش بزرگسال در 14 دسامبر 2012 کشته شدند.

    قلاب شنی تیراندازی در نیوتاون

    بیل آلدنبرگ، مامور اف‌بی‌آی، که روز سه‌شنبه نیز شهادت داد، داستان مشابهی درباره اینکه چگونه انکارکنندگان سندی هوک ادعا کردند که او و دیوید ویلر، که پسرش بن را در تیراندازی از دست داد، همان بازیگر بحران بودند را به اشتراک گذاشت. آلدنبرگ گفت که او پس از ویدیوی آنلاین، ویدیویی را از افرادی که عکس او را در پاسخ به تیراندازی با عکس‌های ویلر مقایسه می‌کنند، پیدا کرده است.

    او طی سال‌ها در مواردی گفت، وقتی مردم از او می‌پرسیدند که آیا با ویکتوریا سوتو نسبتی دارد یا نه، او پاسخ منفی داده است، فقط به این دلیل که مطمئن نیست چه نوع واکنشی از او خواهد گرفت.

    • او گفت که افرادی که باور جونز مبنی بر صحنه‌سازی تیراندازی را داشتند، عکس را بیش از حد به صورت آنلاین تجزیه و تحلیل کردند و او را با زنانی که در رویدادهای غم انگیز دیگری مانند بمب‌گذاری بوستون عکس گرفته‌اند مقایسه کردند و ادعا کردند که آنها همان فرد هستند و این نشان می‌دهد که او همان است. “بازیگر بحران” بارها و بارها استخدام می شود.

      این فقط ترول های آنلاین نیستند که آلدنبرگ و خانواده قربانیان را مورد آزار و اذیت قرار داده اند. سوتو-پاریسی گفت که با افرادی ملاقات کرده است که صحت تیراندازی به صورت او را مورد تردید قرار داده‌اند، از جمله همکلاسی‌ای که از دوران راهنمایی می‌شناخت و یک همسر نظامی همکارش.

      سوتو-پاریسی، 29 ساله، روز سه‌شنبه در دادگاه عالی کانکتیکات در واتربری گفت: “این دردناک است، ویرانگر است، فلج کننده است.” “شما نمی توانید به درستی غصه بخورید زیرا دائما از خود دفاع می کنید، از خانواده و عزیزان خود دفاع می کنید.”

      ترس از برخورد با یکی از این پرسشگرها باعث شده است که گاهی خواهرش را انکار کند، حتی اگر به او افتخار می کند و معتقد است که او “به عنوان قهرمان مرده است.”

      شهادت روز چهارشنبه ادامه خواهد داشت و انتظار می رود دادگاه حدود پنج هفته به طول بینجامد. خود جونز قرار است شهادت دهد، اما مشخص نیست که چه زمانی در موضع گیری قرار خواهد گرفت.

      اولین پاسخ دهنده سندی هوک و چندین خانواده قربانی از جونز به دلیل انتشار دروغ هایی مبنی بر اینکه این تیراندازی یک دروغ بود شکایت کردند.

    واتربوری، کانکتیکاتکارلی سوتو-پاریسی می‌گوید چند ماه پس از مرگ خواهر بزرگ‌ترش ویکتوریا سوتو در تیراندازی سندی هوک در دسامبر 2012، اولین بار فهمید که بسیاری از مردم فکر می‌کردند قتل عام واقعاً اتفاق نیفتاده است.

    سوتو-پاریسی یکی از اولین کسانی بود که روز سه شنبه در دادخواستی که توسط یک پاسخ دهنده اولیه سندی هوک و چندین خانواده قربانی علیه بنیانگذار و مجری Infowars الکس جونز، تئوری توطئه شوک شوک که مدتها دروغی را که تیراندازی یک فریب بوده است، تداوم بخشید، شهادت داد. توسط دولت انجام می شود تا بتوانند سلاح های گرم شخصی را از بین ببرند.

    کارلی سوتو برای دریافت اطلاعات در مورد خواهرش، ویکتوریا سوتو، معلم مدرسه ابتدایی سندی هوک در نیوتاون، کانن، از تلفن استفاده می کند، پس از آن که آدام لانزا 26 نفر از جمله 20 کودک را در داخل مدرسه کشت. ویکتوریا سوتو 27 ساله در میان کشته شدگان بود.AP Photo/جسیکا هیل

    «بعضی وقت ها می گفتم «نه». مطمئن نبودم طرف من هستی.فکر کردی من بازیگرم؟گفتم نه باهاش ​​نسبتی ندارم نمی دونم چی میگی.گاهی راحت تر بود سوتو-پاریسی گفت.

    این دومین محاکمه از سه محاکمه ای است که جونز از بستگان سندی هوک به دلیل دروغ هایش در مورد قتل عام با آن روبرو شده است.