خواهر قدرتمند رهبر کره شمالی می گوید هواپیماهای جنگی هواپیمای جاسوسی آمریکا را دفع کردند

سئول، کره جنوبی (AP) – خواهر قدرتمند کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز دوشنبه ادعا کرد که هواپیماهای جنگی این کشور یک هواپیمای جاسوسی آمریکا را که بر فراز منطقه اقتصادی انحصاری آن پرواز می کرد دفع کردند و نسبت به عواقب “تکان دهنده” در صورت ادامه فعالیت های شناسایی آمریکا هشدار داد. در منطقه.

اوایل روز دوشنبه، وزارت دفاع کره شمالی با صدور بیانیه ای، آمریکا را به پرواز هواپیماهای جاسوسی به «حوزه هوایی غیرقابل تعرض» این کشور متهم کرد و هشدار داد که ممکن است هواپیماهایی که در حال نزدیک شدن هستند سرنگون شوند.

او گفت که اگر آمریکا به پرواز هواپیماهای شناسایی بر فراز منطقه انحصاری اقتصادی کشورش ادامه دهد، کره شمالی اقدام قاطعانه ای انجام خواهد داد، اما افزود که برای فعالیت های جاسوسی آمریکا در خارج از این منطقه “اقدامی متقابل مستقیم” انجام نخواهد داد.

ارتش آمریکا و کره جنوبی بلافاصله به اظهارات کیم یو جونگ، یکی از مقامات ارشد سیاست خارجی برادرش که عصر دوشنبه در رسانه های دولتی منتشر شد، پاسخ ندادند.

اظهارات کیم در زمانی بیان می‌شود که تنش‌ها در شبه‌جزیره کره افزایش یافته است، زیرا سرعت آزمایش‌های تسلیحاتی کره شمالی و تمرین‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی شدت گرفته است. کره شمالی از ابتدای سال 2022 تاکنون نزدیک به 100 موشک را آزمایش کرده است زیرا کیم جونگ اون در حال گسترش زرادخانه هسته‌ای است که ظاهراً قوی‌ترین تضمین برای بقای خود می‌داند.



منبع

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در واکنش به این که آمریکا هواپیماهای جاسوسی را به خاک کره شمالی پرواز داده است را تکذیب کرد. سخنگوی لی سونگ جون در یک نشست خبری گفت که ایالات متحده در حال انجام فعالیت های شناسایی استاندارد با هماهنگی ارتش کره جنوبی است.

او گفت: «یک حادثه تکان دهنده در درازمدت در بخش 20 تا 40 کیلومتری رخ می دهد که طی آن هواپیماهای جاسوسی آمریکا معمولاً به آسمان بالای منطقه آبی اقتصادی کره شمالی نفوذ می کنند.

اما در حالی که به نظر می رسید بیانیه وزارت دفاع کره شمالی به معنای نفوذ به حریم هوایی این کشور باشد، کیم آمریکا را به ارسال هواپیماهای جاسوسی بر فراز منطقه اقتصادی انحصاری کره شمالی متهم کرد، منطقه ای در فاصله 200 مایلی دریایی از خاک این کشور که در آن حقوق منابع طبیعی را کنترل می کند. .

ظاهراً در پاسخ به این اظهار نظر، کیم رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا را متهم کرد که مانند یک «سخنگوی» ارتش آمریکا عمل می‌کند و گفت که ایالات متحده در حال تشدید فعالیت‌های شناسایی خود در نقض جدی حاکمیت و امنیت کره شمالی است.

کیم گفت یک هواپیمای جاسوسی آمریکا حدود ساعت 5 صبح روز دوشنبه از مرز دریای شرقی بین کره‌ها عبور کرد و قبل از اینکه توسط هواپیماهای جنگی کره شمالی تعقیب شود، فعالیت‌های شناسایی را بر فراز منطقه اقتصادی انحصاری کره شمالی انجام داد. او گفت که هواپیمای آمریکایی حدود ساعت 8:50 صبح دوباره از مرز دریای شرقی عبور کرد و ارتش کره شمالی را بر آن داشت تا “هشدار قوی” نامشخصی را به سمت ایالات متحده صادر کند.