خطای ثبت نام تا 6000 رای دهنده آریزونا را تحت تاثیر قرار می دهد

هنگامی که مردم برای رای دادن در آریزونا ثبت نام می کنند یا ثبت نام خود را به روز می کنند، یک سیستم انتخاباتی سوابق گواهینامه رانندگی را جویا می شود تا بررسی کند که آیا شخص تابعیت خود را ثابت کرده است یا خیر. کسانی که مدارک شهروندی در پرونده ندارند، واجد شرایط رای دادن در انتخابات ایالتی نیستند و به عنوان رای دهندگان “فقط فدرال” ثبت نام می کنند.

هابز، که نامزد دموکرات ها برای فرمانداری است، در بیانیه ای گفت که رای دهندگان متاثر به زودی رای صحیح را دریافت خواهند کرد.

فینیکس (AP) – وزیر امور خارجه کیتی هابز روز سه شنبه گفت که یک خطای ثبت نام رای دهندگان باعث شد تا 6000 رای دهنده آریزونا فقط با نژادهای فدرال برگه رای پستی دریافت کنند.

هابز در بیانیه خود گفت که این مشکل کمتر از یک چهارم از رای دهندگان را تحت تاثیر قرار داده است. او گفت مشکل پایگاه داده اصلاح شده است.



منبع

از زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده در سال 2013 رای داد که آریزونا نمی تواند برای مردم برای رای دادن در انتخابات ملی نیاز به مدارک مستند شهروندی داشته باشد، رای دهندگان فقط فدرال مورد بحث سیاسی قرار گرفته اند. ایالت با ایجاد دو طبقه از رای دهندگان پاسخ داد – کسانی که می توانند در همه نژادها رای دهند و کسانی که فقط می توانند در انتخابات فدرال رای دهند.

هابز کمپین فرمانداری خود را عمدتاً در دفاع سرسختانه از انتخابات 2020 در مواجهه با انتقادهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و متحدانش در نظر گرفته است. رقیب جمهوری‌خواه او، مجری سابق اخبار تلویزیونی، کاری لیک، دو سال پیش ادعاهای بدون پشتوانه ترامپ مبنی بر تقلب را منتشر کرد و از هابز خواست تا زمانی که در رای‌گیری حضور دارد، از نظارت بر انتخابات میان دوره‌ای کناره‌گیری کند.

سوفیا سولیس، سخنگوی هابز، گفت که درخواست گواهینامه رانندگی نتوانست به درستی تابعیت برخی از افراد را تأیید کند، و باعث شد که آنها به‌طور نامناسب به عنوان رای دهندگان فدرال ثبت نام کنند. او جزئیاتی از وابستگی حزبی آن‌ها ارائه نکرد یا ویژگی‌هایی را که منجر به مشکلات شد، توضیح نداد.