خشم، ناامیدی از آتش سوزی جنگلی هنگام بازدید بایدن از نیومکزیکو

این آتش‌سوزی به دلیل خشکسالی و باد صدها خانه را در کوه‌های شمال شرقی سانتافه از زمان خارج شدن دو آتش‌سوزی کنترل‌شده توسط سرویس جنگل‌های ایالات متحده در ماه آوریل، ویران کرده است.

محققان دریافتند که یک سوختگی کنترل شده توسط USFS در 6 آوریل برای شروع آتش سوزی قله هرمیت از محدوده خارج شد. آتش سوزی Calf Canyon در 19 آوریل در اثر سوختن انبوهی از کنده ها و شاخه های USFS ایجاد شد.

بایدن قبل از عزیمت به نیومکزیکو گفت که از بودجه کامل فدرال برای جبران هزینه های آتش نشانی و بازیابی حمایت می کند، اما افزود که نیاز به تایید کنگره دارد.

بایدن درباره لزوم حمایت کنگره از بودجه کامل گفت: «من نمی‌توانم به تنهایی این کار را انجام دهم».

الا آرلانو که خانواده‌اش صدها هکتار از جنگل‌های اطراف روستای هولمن را از دست داده است، گفت: «بایدن و (فرماندار میشل لوجان) گریشام هیچ برنامه یا منابعی برای کوه‌های ما که از بین رفته‌اند، ندارند.

تائوس، نیومکزیکو، لس آنجلس (رویترز) – جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز شنبه هنگام بازدید از ایالت برای بررسی تلاش‌ها برای مبارزه با بزرگترین آتش‌سوزی ثبت‌شده در تاریخ که توسط فدرال آغاز شده بود، با خشم و ناامیدی بازماندگان آتش‌سوزی نیومکزیکو مورد استقبال قرار خواهد گرفت. مقامات

نوشته اندرو هی و ترور هانیکات

با بیش از 320000 هکتار (129500 هکتار) کوه سیاه شده توسط آتش سوزی هرمیتز پیک Calf Canyon، جوامع در حال آماده شدن برای رانش گل، جریان خاکستر و سیل در مناطقی هستند که آتش شدید باعث جذب آب در کف جنگلی معادل آسفالت شده است.

تا کنون آژانس مدیریت اضطراری فدرال (FEMA) بیش از 3 میلیون دلار به بیش از 900 خانوار کمک کرده است. اما حداکثر پرداخت حدود 40000 دلاری FEMA برای خانه های ویران شده در برخی موارد برای پوشش خسارت تجهیزات مزرعه ای که در کنار خانه ها سوخته اند، که در یک خانه احتمالاً صدها هزار دلار ارزش داشت، کافی نیست.

این آتش به همراه آتش دیگری در جنوب غربی نیومکزیکو می سوزد که دومین آتش سوزی بزرگ در تاریخ ایالت است و بر نگرانی ها در مورد تشدید آتش سوزی هایی که تغییرات آب و هوایی بر آتش نشانان غلبه می کند و در نهایت تهدید می کند که بیشتر جنگل های جنوب غربی ایالات متحده را نابود می کند، تأکید می کند.

خدمات جنگلی ایالات متحده از آن زمان خواستار توقف موقت سوختگی های کنترل شده در سراسر کشور شده است.

ده ها هزار نفر از ساکنان دهکده های کشاورزی هند و هیسپانو با دو برابر نرخ فقر ملی را تخلیه کرده اند و اقتصادهای شکننده ای را که در آن ساکنان برای گذران زندگی هیزم می چینند و یونجه پرورش می دهند، متزلزل کرده اند.

(گزارش توسط اندرو هی در تائوس، نیومکزیکو و ترور هانیکات در لس آنجلس؛ ویرایش توسط آرورا الیس)



Source link