حمله ترامپ به مک کانل و همسرش به دلیل “آشفتگی” حزب جمهوری خواه پس از اینکه مک کارتی نتوانست ریاست مجلس را به دست آورد.

ترامپ ابتدا سعی کرده بود به مک کارتی کمک کند تا آرای مورد نیاز خود را کسب کند، اما روز سه شنبه از بیان اینکه آیا پس از شکست در سه انتخابات متوالی به حمایت از قانونگذار ادامه خواهد داد یا خیر، خودداری کرد.

19 جمهوری خواه در دو رای اول به مک کارتی رای دادند و در دور سوم تعداد مخالفان به 20 نفر رسید.

ترامپ گفت: «آشفتگی‌های غیرضروری زیادی در حزب جمهوری‌خواه وجود دارد.

ترامپ مدت‌هاست که مخالفت خود را برای مک‌کانل و وزیر حمل‌ونقل سابقش ابراز کرده است. عقب نشینی مک کانل از رئیس جمهور سابق همچنان ترامپ را آزار می دهد – و چائو پس از حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده استعفا داد.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

اظهارات رئیس جمهور سابق درست پس از آن بیان شد که مجلس در روز سه شنبه با سه رای به رئیس مجلس شورای اسلامی رای داد، اما بدون برنده شدن به تعویق افتاد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز سه‌شنبه به میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا (R-Ky.) و همسرش، وزیر حمل‌ونقل سابق دولت ترامپ، الین چائو، به دلیل «آشفتگی‌های غیرضروری» در حزب جمهوری‌خواه پس از کوین مک‌کارتی، رهبر جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان انتقاد کرد. R-Calif.) شکست در کسب ریاست مجلس پایین.

مجلس با تشکیل جلسه مجدد در ظهر چهارشنبه به چهارمین رای گیری خواهد رفت و این روند تا زمانی ادامه خواهد داشت که یک نامزد اکثریت آرای نمایندگان را به دست آورد.

حکیم جفریس، نماینده دموکرات (نیویورک) در هر سه دور رای گیری از مک کارتی پیشی گرفت، اما هیچ یک از نامزدها 218 رای لازم را برای تصاحب مقام رهبری کسب نکردند – علیرغم اینکه جمهوری خواهان پس از انتخابات میان دوره ای امسال 222 کرسی را در اختیار داشتند.

این بیانیه آخرین نمونه حمله ترامپ نه تنها به مک کانل بلکه همسرش است که ماه گذشته استفاده مکرر رئیس جمهور سابق از لقب نژادپرستانه برای او را محکوم کرد. ترامپ در آخرین بیانیه خود این نام مستعار را تکرار کرد.