حسابرس می سی سی پی می گوید که فاور، مدافع سابق NFL باید بازپرداخت پول خرج نشده رفاهی را تمام کند.

جکسون، خانم (AP) – حسابرس ایالتی می سی سی پی روز دوشنبه اسناد دادگاه را ارائه داد و درخواست خود را برای تجدید نظر برت فاور برای بازپرداخت پول رفاهی که به گفته حسابرس به طور نامناسب در پروژه هایی که توسط بازیکن بازنشسته NFL هزینه شده است، به دولت بازپرداخت شود.

درخواست حسابرس شاد وایت برای نزدیک به 730000 دلار از فاور، آخرین پیچش در یک نبرد حقوقی طولانی مدت بر سر پول است که قرار بود به برخی از فقیرترین افراد در یکی از فقیرترین ایالت های کشور کمک کند.

فاور، یکی از اعضای تالار مشاهیر حرفه‌ای فوتبال که در می‌سی‌سی‌پی زندگی می‌کند، در فوریه ۲۰۲۳ شکایت‌هایی را تنظیم کرد و وایت و دو گوینده ورزش ملی را متهم کرد که او را در بحث‌های عمومی درباره هزینه‌های نادرست رفاهی بدنام کرده‌اند.

وایت در سال 2020 گفت که فاور به طور نادرست 1.1 میلیون دلار هزینه سخنرانی از یک سازمان غیرانتفاعی دریافت کرده است که با تایید اداره خدمات انسانی می سی سی پی هزینه های رفاهی را خرج کرده است. پول حاصل از برنامه کمک موقت برای خانواده های نیازمند به سمت یک میدان والیبال در دانشگاه می سی سی پی جنوبی می رفت. فاور موافقت کرد که تلاش‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی را برای این مرکز در دانشگاه خود انجام دهد، جایی که دخترش در سال 2017 در تیم والیبال بازی کرد.

وکلای وایت روز دوشنبه در پرونده دادگاه نوشت: “فاور هیچ حق قانونی برای در اختیار داشتن یا کنترل این 1.1 میلیون دلار نداشت.”

فاور 500,000 دلار در ماه مه 2020 و 600,000 دلار در اکتبر 2021 به ایالت بازپرداخت کرد، اما پرونده جدید دادگاه می گوید که او هنوز 729,790 دلار بدهکار است زیرا بهره باعث رشد مبلغ اصلی او شده است.

وایت در بیانیه‌ای روز دوشنبه گفت: «ذهن را به خود مشغول می‌کند که آقای فاور تصور کند معادل 1.1 میلیون دلار وام بدون بهره از پول مالیات دهندگان، به ویژه پولی که به نفع فقرا در نظر گرفته شده است، دارد.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز دوشنبه برای دو تن از وکلای فاور پیام صوتی ارسال کرد و آنها بلافاصله پاسخی ندادند.

در ماه اکتبر، یک قاضی فدرال، شکایت فاور را برای افترا علیه شانون شارپ، بازیکن سابق NFL که اکنون یک پخش کننده است، رد کرد. در ماه مه، فاور به شکایت خود علیه پت مک آفی، مجری ورزشی، که یک بازیکن سابق NFL است، پس از عذرخواهی مک آفی به دلیل اظهارات روی آنتن مبنی بر اینکه فاور از مردم فقیر در می سی سی پی دزدی کرده است، پایان داد.

شکایت فاور برای افترا علیه وایت هنوز در حال بررسی است و شکایت وایت روز دوشنبه یک ادعای متقابل در این دعوا بود.

دادستان های می سی سی پی گفته اند میلیون ها دلار رفاه فدرال برای ساکنان کم درآمد در پروژه هایی که توسط افراد ثروتمند یا دارای ارتباط خوب حمایت می شد از سال 2016 تا 2019 هدر رفت.

در دادخواستی که توسط وزارت خدمات انسانی در سال 2022 ارائه شد، آمده است که پول TANF به‌طور نادرست خرج شده است، از جمله در پروژه‌هایی که فاور از آن حمایت می‌کند: 5 میلیون دلار برای عرصه والیبال و 1.7 میلیون دلار برای توسعه داروی درمان ضربه مغزی.

هیچ اتهام جنایی علیه فاور مطرح نشده است، اگرچه یک مدیر سابق بخش و افراد دیگر به نقش خود در این خرج اشتباه اعتراف کرده اند.

منبع