جیل بایدن قهرمانان LSU – و آیووا – را در کاخ سفید می خواهد

در اظهارات خود، بایدن همچنین از اینکه ورزش زنان در ایالات متحده از زمانی که عنوان نهم در سال 1972 حقوق برابر در ورزش در مدارسی که بودجه فدرال دریافت می کنند به زنان داده شد، تا چه حد پیشرفت کرده است، شگفت زده شد.

واشنگتن (AP) – بانوی اول جیل بایدن روز دوشنبه گفت که او می خواهد که تیم بسکتبال زنان شکست خورده آیووا علاوه بر برنده عنوان ملی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا، به کاخ سفید دعوت شود. او یکشنبه شب پیروزی 102-85 LSU مقابل آیووا را از روی سکو تماشا کرد.

بانوی اول گفت: «خیلی هیجان‌انگیز بود، نه.» این یک بازی عالی بود. من آنقدر بزرگ شده ام که یادم می آید زمانی که عنوان نهم را گرفتیم. ما خیلی سخت جنگیدیم، درست است؟ ما خیلی سخت جنگیدیم. و ببینید ورزش زنان امروز به کجا رسیده است.»



منبع

کاخ سفید فوراً به درخواست اظهارنظر در مورد اینکه آیا رئیس جمهور جو بایدن نیز دعوت کاخ سفید را به آیووا خواهد داد – و اینکه آیا این دیدار مشترک با LSU خواهد بود یا یک تعامل جداگانه، پاسخ نداد.

بایدن که در پایتخت ایالت کلرادو در دنور سخنرانی می کرد، از عملکرد ورزشی آیووا تمجید کرد و عملکرد هر دو تیم را تبریک گفت.

می دانم که قهرمانان را به کاخ سفید خواهیم رساند، ما همیشه این کار را می کنیم. بنابراین، ما امیدواریم که LSU بیاید. اما، می‌دانی، من به جو می‌گویم که فکر می‌کنم آیووا نیز باید بیاید، زیرا آنها بازی بسیار خوبی را انجام دادند.»