جک اسمیت، بازپرس ویژه می گوید که دستیار ترامپ با تلاش برای به جلو انداختن جلسه استماع جمعه بدون تاریخ جایگزینی، یک تاخیر “غیر ضروری” را پیشنهاد می کند.


جک اسمیت دادستان ویژه ترامپ کیفرخواست

بازپرس ویژه جک اسمیتAP Photo/ خوزه لوئیس ماگانا

  • جک اسمیت از یک قاضی فدرال خواست تا تلاش های یکی از دستیاران ترامپ برای به تعویق انداختن بیشتر پرونده او را رد کند.

  • اسمیت از قاضی آیلین کانن می‌خواهد که درخواست والت نائوتا برای به تاخیر انداختن جلسه جمعه را رد کند.

  • وکلای نائوتا استدلال کردند که هر دو نمی توانند در جلسه حضور داشته باشند.

جک اسمیت، بازپرس ویژه روز دوشنبه از یک قاضی فدرال خواست تا تلاش‌های والت نائوتا، دستیار ترامپ را برای به تعویق انداختن بیشتر پرونده‌اش در ارتباط با مدیریت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا با اسناد محرمانه، رد کند.

اسمیت از قاضی آیلین کانن خواست تا درخواست نائوتا مبنی بر به تعویق انداختن جلسه روز جمعه را رد کند زیرا یکی از وکلای او در دادگاهی غیر مرتبط در واشنگتن دی سی شرکت خواهد کرد.

اسمیت نوشت: «تداوم نامحدود غیرضروری است، تأخیر بیشتری در این مورد ایجاد می‌کند و برخلاف منافع عمومی است».

بازپرس ویژه و تیمش در مواقعی تلاش کرده اند تا پرونده علیه نائوتا را در مسیر درست نگه دارند. محاکمه نائوتا، که همچنان در استخدام ترامپ است، چندین بار به تعویق افتاد زیرا نائوتا برای یافتن یک وکیل محلی تلاش می کرد. دستیار ترامپ بخش مهمی از پرونده دولت علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق است که ادعا می کند تلاش ها برای به دست آوردن اسناد طبقه بندی شده ای را که در اختیار داشت مانع شده است.

درخواست از طرف نائوتا تاریخ جدیدی برای جلسه استماع پیشنهاد نمی‌کند، فقط پیشنهاد می‌کند که دو طرف زمانی را بیابند که “موافق متقابل همه مشاوران لازم باشد. طرف نائوتا همچنین گفت که برای کسب امنیت لازم به زمان بیشتری نیاز دارد. مجوزهای لازم از آنجایی که پرونده مربوط به اسناد طبقه بندی شده است.

اسمیت در هر دو نقطه متقاعد نشد. او پیشنهاد کرد که وکلای Nauta نتوانستند دلیل موجهی ارائه کنند که چرا ساشا دادان، وکیل محلی فلوریدا او نمی تواند در جلسه دادگاه وکالت کند. اسمیت همچنین گفت که وودوارد تاکنون موفق به تکمیل فرم لازم برای دریافت مجوز امنیتی موقت نشده است.

بازپرس ویژه امیدوار بود ترامپ را در اواسط دسامبر محاکمه کند، اما به احتمال زیاد رئیس جمهور سابق تلاش خواهد کرد به این بازه زمانی اعتراض کند. انتظار می‌رود که او و نائوتا اواخر امروز به جدول زمانی آزمایشی پاسخ دهند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع