جولیانی روز سه شنبه در تحقیقات انتخاباتی گا

ویلیس در دادخواست برای شهادت جولیانی، او را هم به عنوان وکیل شخصی ترامپ و هم وکیل اصلی کمپین او معرفی کرد.

آتلانتا (AP) – وکیل او گفت رودی جولیانی طبق برنامه روز سه‌شنبه در برابر هیئت منصفه ویژه در آتلانتا حاضر نخواهد شد که در حال بررسی این موضوع است که آیا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و دیگران به طور غیرقانونی در انتخابات سراسری 2020 جورجیا مداخله کرده‌اند یا خیر.

در این طومار آمده است که شواهد نشان می‌دهد که حضور و شهادت جولیانی در جلسه استماع «بخشی از یک برنامه چند دولتی و هماهنگ شده توسط کمپین ترامپ برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات نوامبر 2020 در گرجستان و جاهای دیگر بود».

توماس فاربر، قاضی دادگاه عالی نیویورک در 13 ژوئیه دستوری را صادر کرد که به جولیانی دستور داد در 9 آگوست و در هر تاریخ دیگری که توسط دادگاه در آتلانتا دستور داده شده باشد، در برابر هیئت منصفه بزرگ حاضر شود.

او ماه گذشته دادخواست هایی را برای اجبار به شهادت هفت مشاور و همکاران ترامپ، از جمله جولیانی، ارائه کرد. از آنجا که آنها در جورجیا زندگی نمی کنند، او مجبور شد از فرآیندی استفاده کند که شامل گرفتن قاضی در ایالت محل زندگی آنها برای دستور حضور آنها می شود.

او نوشت که او و دیگران به یک کمیته فرعی سنای ایالت جورجیا یک ویدئو ضبط شده از کارکنان انتخابات ارائه کردند که جولیانی ادعا کرد که آنها را در حال تولید “چمدان” از برگه های رای غیرقانونی از منابع ناشناس، خارج از دید ناظران نظرسنجی نشان می دهد.

ظرف 24 ساعت پس از آن جلسه در 3 دسامبر 2020، دفتر وزیر امور خارجه براد رافنسپرگر این ویدئو را رد کرد و گفت که متوجه شده است که هیچ تقلب در رای دهندگان در سایت صورت نگرفته است. ویلیس نوشت، با این وجود، جولیانی به اظهارات خود برای عموم و در جلسات قانونی بعدی ادعای تقلب گسترده در رأی دهندگان با استفاده از آن ویدیوی افشا شده ادامه داد.

تاکر از واشنگتن گزارش داد.



منبع

___

یک قاضی ماه گذشته به جولیانی، وکیل ترامپ و شهردار سابق نیویورک دستور داده بود روز سه شنبه در برابر هیئت منصفه بزرگ حاضر شود.

فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، اوایل سال گذشته تحقیقاتی را آغاز کرد و هیئت منصفه بزرگ ویژه با قدرت احضار در ماه مه به درخواست او تشکیل شد.

اما وکیل جولیانی، رابرت کاستلو، روز دوشنبه به آسوشیتدپرس گفت که رابرت مک‌بورنی، قاضی دادگاه عالی شهرستان فولتون، که بر هیئت منصفه ویژه نظارت دارد، جولیانی را برای آن روز معذور کرده است. مک‌بورنی جلسه‌ای را برای ساعت 12:30 بعد از ظهر سه‌شنبه برنامه‌ریزی کرده است تا به استدلال‌هایی درباره پرونده دادگاه جولیانی که به دنبال به تعویق انداختن حضور او است، رسیدگی کند.