جمهوری خواهان سنا لایحه امنیت مرزی دو حزبی را با چاقو گذاشتند و آن را مرده اعلام کردند

واشنگتن – سناتورهای جمهوری خواه روز سه شنبه به صراحت اعلام کردند که لایحه امنیت مرزی را که حزبشان با دموکرات ها مذاکره کرده بود، می کشند، یک چرخش خیره کننده کمتر از 48 ساعت پس از انتشار آن توسط سناتور جیمز لنکفورد، R-Okla، و توسط رهبر اقلیت سنا مورد برکت قرار گرفت. میچ مک کانل.

مک کانل، آر-کی. – که توسط اعضای حزب جمهوری‌خواه سنا، رئیس مجلس نمایندگان، مایک جانسون، حزب دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق رد شد – پذیرفت که هیچ راهی برای تصویب ندارد.

ما یک بحث بسیار قوی در مورد اینکه آیا این محصول می تواند به قانون تبدیل شود یا خیر، داشتیم. مک کانل به خبرنگاران گفت و سخنران کاملاً برای ما روشن کرده است که به قانون تبدیل نخواهد شد. «بنابراین می‌خواهم به سناتور لنکفورد به خاطر کار قابل توجه مذاکره با طرف مقابل و جلب حمایت شورای مرزی تبریک بگویم. اما به نظر من و اکثر اعضای ما، به نظر می رسد که ما در اینجا هیچ شانس واقعی برای وضع قانون نداریم.»

سناتور جان کندی، رئیس‌جمهور آمریکا، به صراحت‌تر بیان کرد: «این لایحه از ساعت 4 هم مرده‌تر است».

چند دقیقه پس از انتشار این لایحه در روز یکشنبه، سناتورهای جمهوری خواه شروع به مخالفت با آن کردند. تا روز سه‌شنبه، مخالفت‌ها، از جمله از درون تیم رهبری مک‌کانل، به تب و تاب رسیده بودند. مشخص شد که وقتی این لایحه چهارشنبه به صحن می‌آید، آنها به 60 رای لازم برای شکستن یک فیلیباستر نمی‌رسند. این بدان معناست که کمک به اوکراین و اسرائیل نیز در حال حاضر مسدود خواهد شد.

ویپ جان تون، اقلیت سنا، با اشاره به رای گیری رویه ای برنامه ریزی شده روز چهارشنبه برای شروع بررسی این لایحه، گفت: “من انتظار دارم که پیشنهاد برای ادامه لایحه با شکست مواجه شود.”

سناتور کریس مورفی از کانکتیکات، مذاکره کننده اصلی حزب دموکرات، در پاسخ به این سوال که آیا امیدی برای این لایحه وجود دارد یا خیر.

خانواده های مهاجر برای درخواست پناهندگی از مکزیک وارد ایالات متحده می شوند (جان مور / فایل گتی ایماژ)خانواده های مهاجر برای درخواست پناهندگی از مکزیک وارد ایالات متحده می شوند (جان مور / فایل گتی ایماژ)

خانواده های مهاجر برای درخواست پناهندگی از مکزیک وارد ایالات متحده می شوند (جان مور / فایل گتی ایماژ)

او گفت که از جمهوری خواهانی که 180 رای را در این لایحه به دست آوردند، خشمگین است.

ما لایحه‌ای تهیه کردیم که بسیار مؤثر بود. ما به مصالحه ای رسیدیم که در واقع مشکل را حل می کرد. همانطور که مشخص است، جمهوری خواهان نمی خواهند مشکل را حل کنند. مورفی به خبرنگاران گفت: “آنها می خواهند موضوع مهاجرت را به عنوان یک دستور کار سیاسی برای بهره برداری باز بگذارند.” “این نیز مایوس کننده است زیرا قبلاً بین گروه جمهوریخواه مجلس سنا و گروه جمهوریخواه مجلس نمایندگان تفاوت وجود داشت. هیچ تفاوتی وجود ندارد. آنها به همان اندازه ناکارآمد هستند و به همان اندازه با رئیس جمهور ترامپ گره خورده اند.

سناتور کریس کونز، D-Del.، که توسط سناتور جان فترمن، D-Pa. در سالن های کنگره راه می رفت، به او گفت: «این است. سازمان ملل متحد اصطکاک. قابل باور.»

چه اتفاقی می افتد نامشخص است. چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، DN.Y، روز سه‌شنبه از بیان اینکه آیا در صورت شکست بسته مفاد مرزی، از مقررات کمک به اوکراین و اسرائیل جدا می‌شود، خودداری کرد.

شومر گفت: «ما احساس می‌کنیم این برای امنیت آمریکا در مرز برای امنیت اوکراین و اسرائیل بسیار مهم است که ما آن را حفظ خواهیم کرد». این آخرین چیزی نیست که جمهوری خواهان از ما می شنوند. ما به آن ادامه خواهیم داد. فردا رای خواهیم داشت. بیشتر جلوتر خواهیم رفت. گوش به زنگ باشید.”

سناتور تاد یانگ، رئیس هند، گفت که با لایحه مرزی مخالف است اما از کنگره خواست تا به طور جداگانه در مورد مفاد کمک رای گیری کند.

وی گفت: «در این بین، کنگره باید کمک های امنیتی حیاتی به اسرائیل، اوکراین و تایوان ارائه کند روی X نوشت. «در این زمان حساس، ما نمی‌توانیم این متحدان و شرکا را رها کنیم یا اجازه دهیم که حمایت ما در اختلافات سیاسی در مورد سیاست مهاجرت غرق شود.

این در حالی است که مجلس نمایندگان شامگاه سه شنبه رای جداگانه ای درباره کمک های اسرائیل برگزار خواهد کرد که تضمینی برای تصویب آن وجود ندارد. جانسون روز سه‌شنبه هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری‌خواهان اجازه رای‌گیری درباره کمک به اوکراین را می‌دهد، ارائه نکرد. او گفت که لایحه امنیت مرزها در مجلس “غیر آغاز کننده” است اما او آمادگی حمایت بیشتر از کمک ها را ندارد. یکی از اعضا، نماینده مارجوری تیلور گرین، نماینده جمهوری خواه، گفته است که اگر جانسون از کمک های اوکراین عبور کند، رای به سرنگونی او را مجبور خواهد کرد.

ما در مورد اقدامات اوکراین در آینده صحبت خواهیم کرد. جانسون گفت که رها نشده است. اما در رابطه با پاسخ هایی که کاخ سفید باید به ما بدهد، کارهای زیادی باید انجام شود.»

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع