جمهوری خواهان در توطئه های انتخاباتی طرفداران در آریزونا شکست می خورند

کوچیز به شدت محافظه‌کار است – ترامپ در سال 2020 با 20 درصد برنده این شهرستان شد، حتی زمانی که بایدن ایالت را تصاحب کرد. اما واکنش به هرج و مرج انتخاباتی محسوس بوده است.

اما هرکسی که از کرازبی ناراحت است چپ گرا نیست. گرگ لمبرث، مهندس بازنشسته و جمهوری‌خواه مادام‌العمر، یکی از افرادی است که عریضه‌هایی را برای فراخواندن سرپرست منتشر می‌کند.

ترامپ سال گذشته از فهرستی از نامزدها برای پست های ارشد انتخابات ایالتی در آریزونا و جاهای دیگر حمایت کرد که دروغ او را درباره شکست در انتخابات ریاست جمهوری 2020 به دلیل تقلب در رأی دهندگان طوطی وار تکرار کردند. هر یک از آن نامزدهای شکست خورده در میدان نبرد، دولت هایی هستند که معمولاً ریاست جمهوری را تعیین می کنند. اما جنبش توطئه انتخاباتی در مناطق روستایی قرمز چغندر مانند شهرستان کوچیس، ناحیه‌ای از صحرای سونوران پر از مزرعه‌ها، شهرهای کوچک و جوامع مرزی ایالات متحده و مکزیک که منطقه‌ای بزرگ‌تر از مجموع رود آیلند و کانکتیکات را در بر می‌گیرد، تسلط خود را حفظ می‌کند.

ناکس، بخشی از شبکه ای از فعالانی که معتقدند انتخابات ایالات متحده غیرقابل اعتماد است، تلاش ناموفقی برای متقاعد کردن ناظران در ماریکوپا کانتی، پرجمعیت ترین شهرستان آریزونا و خانه فینیکس داشته است که باید انتخاباتی را که جمهوری خواهان شکست خورده اند، کنار بگذارند و از شر ماشین های رای دهی خلاص شوند.

لمبرت در مصاحبه‌ای گفت: «من آقای کرازبی را به گونه‌ای عمل نمی‌کنم که به ما یک دولت کارآمد در شهرستان کوچیس بدهد.

سال گذشته برای جنبش انکار انتخابات در آریزونا سال سختی بود. نامزدهای آن برای سنا، فرماندار، وزیر امور خارجه و دادستان کل آمریکا همگی شکست خوردند. اما هنوز در روستایی کوچیز رونق دارد، نمونه‌ای واضح از اینکه چگونه پارانویای انتخاباتی که توسط رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ دامن می‌زند، کنترل سرسختانه در بخش‌های روستایی کشور را حفظ می‌کند.

هنگامی که مارا در سال گذشته مخالفت کرد، استیونز آماده بود تا بر شمارش دست‌های شهرستان کوچیس نظارت کند و تنها زمانی متوقف شد که قاضی حکم داد که آن قانون ایالتی را نقض می‌کند. استیونز و دو عضو هیئت مدیره جمهوری خواه به این حکم اعتراض کرده اند. ضبط کننده اخیراً به یک سازمان غیرانتفاعی که توسط فینچم تأسیس شده بود پیوست تا بر “صداقت” انتخابات تمرکز کند.

با این حال، مک کورمیک در حالی که منتظر ورود به جلسه سرپرستان بود، می‌دانست که دموکرات‌های خشمگینی که می‌خواهند ناظران جمهوری‌خواه و استیونز را ابراز کنند، بیشتر از اوست.

استیونز تاکید کرد که هیچ یک از اینها ایده او یا ناظران نبود.

استیونز گفت: «سعی می‌کنم پیش‌اندیشه‌ای نداشته باشم – بیایید دریابیم.

در مصاحبه ای پس از جلسه هفته گذشته، کرازبی ادعاهای سخنرانان مبنی بر اینکه او تهدیدی برای دموکراسی است به تمسخر گرفت.

مک کورمیک درباره دموکرات ها گفت: «به ازای هر 10 نفر از آنها، یکی از ما ظاهر می شود. ما واقعاً دعوا نمی کنیم. تا زمانی که کل سیستم را تغییر ندهیم، دچار مشکل خواهیم شد.»

جنیفر دراکمن، بازنشسته ای که یکی از ده ها نفری بود که علیه استیونز مسئولیت های گسترده برای نظارت بر انتخابات در شهرستان صحبت کرد، گفت: “استیونز ضبط ثابت کرده است که بخشی از جمعیت توطئه دیوانه است.”

با این حال، بسیاری از ساکنان از نقش جدید استیونز خشمگین هستند.

ناکس قبل از آخرین جلسه سرپرستان، جایی که اعضا در مورد جایگزینی مدیر محترم انتخابات که پس از اعتراض به تصمیمات هیئت مدیره استعفا داد، بحث کردند، گفت: “در اینجا، شنیده شدن توسط هیئت مدیره کمی آسان تر است.”

الیزابت تیندال، رئیس حزب دموکرات این شهرستان، گفت مشکل این است که ساختار قدرت جمهوری خواه کوچیز به سادگی نمی تواند به پایگاه خود «نه» بگوید.

مقامات انتخاباتی، از جمله در کانتی کوچیس، صحت دستگاه‌های خود را با مقایسه جدول‌بندی‌های آن‌ها با رسیدهای برگه‌ای رای‌گیری بررسی می‌کنند، اما کراسبی گفت که هنوز شک گسترده‌تری دارد. کرازبی همچنین تلاش برای فراخوان را رد کرد.

بیسبی، آریز (AP) – جیمز ناکس از خروج از شهر بزرگ خوشحال بود.

بنابراین در اوایل هفته گذشته، ناکس به جایی مهمان‌نوازتر برای پروژه خود رفت – تقریباً 200 مایلی جنوب خانه‌اش در حومه فونیکس کوئین کریک به شهرستان کوچیس. در طول انتخابات سال گذشته، هیئت نظارت ناحیه با اکثریت محافظه‌کار تلاش کرد تا همه آراء را با دست شمارش کند – تا زمانی که یک قاضی مانع از آن شد – و سپس از تایید نتایج تا زمانی که یک قاضی به آنها دستور داد، خودداری کرد.

در حالی که استیونز برخی از تئوری‌های برجسته توطئه انتخابات آریزونا را رد کرد و گفت که اکثر آنها محصولی هستند که مردم پیچیدگی فرآیند انتخابات را درک نمی‌کنند، او گفت که نمی‌خواهد ارزش شمارش دست‌ها را نادیده بگیرد.

لمبرت گفت: «او به خوبی می‌داند که شمارش دست‌ها نسبت به شمارش ماشینی دقیق‌تر است.

علیرغم مزیت‌های عددی بی‌شمارشان در صندوق‌های رای، بسیاری از جمهوری‌خواهان کوچیز همچنان خود را به عنوان یک اقلیت آسیب دیده می‌بینند که باید تهاجمی‌تر شوند.

لمبرث، یک تفنگدار سابق، از استیونز، یک متخصص فناوری اطلاعات نظامی، ناامید شده است.

فعالان در حال پخش طومارهایی برای فراخوانی تام کرازبی سرپرست، یکی از دو جمهوریخواه که در ماه اکتبر به شمارش دست رای دادند، هستند. کرازبی همچنین از تایید شمارش آرای شهرستان به عنوان راهی برای جلوگیری از نهایی کردن نتایج انتخابات در ماه دسامبر توسط دموکرات، کیتی هابز، جمهوری خواه کری لیک برای فرمانداری، خودداری کرد.

استیونز در مصاحبه‌ای گفت که اکتبر گذشته، گروه کوچکی از شهروندان محافظه‌کار به او مراجعه کردند و از او پرسیدند که آیا استان می‌تواند به جای اتکا به ماشین‌ها، همه آراء را با دست جمع کند. استیونز گفت که او به آنها گفت نه – خیلی به انتخابات نزدیک بود که بتوان رویه را تغییر داد.

تیندال گفت: «ما تقریباً برای همیشه رهبری جمهوری خواهان را داشته ایم. آنها جمهوری خواهان خود را به خاطر مزخرفات پاسخگو ننموده اند.»

به همین دلیل است که مقامات انتخاباتی دهه‌ها پیش تا حد زیادی از شمارش دستی رویگردان شدند و از جدول‌ها برای جمع‌آوری آرا استفاده کردند. ترامپ و متحدانش به این دستگاه‌ها حمله کرده‌اند و ادعاهای بدون پشتوانه‌ای را مطرح کرده‌اند که در سال 2020 علیه او تقلب شده‌اند، و گاهی اوقات القا می‌کنند که قدرت‌های خارجی مانند ونزوئلا پشت آن هستند. این اتهامات باعث فشارهایی برای شمارش دست در چند شهرستان روستایی در نوادا و نیومکزیکو شد.

پوشش خبری دموکراسی آسوشیتدپرس از سوی بنیاد ویلیام و فلورا هیولت حمایت می شود. AP تنها مسئول تمام محتوا است.



منبع

پس از اینکه یک قاضی به هیئت مدیره شهرستان کوچیز دستور داد تا انتخابات را تأیید کند، کرازبی جلسه بعدی را نادیده گرفت و پگی جاد، همکار جمهوری خواه و آن انگلیسی، دموکرات، رای دادند. این یک نمونه دراماتیک از این بود که چگونه کار معمولی رسمی کردن نتایج انتخابات به سیاست تبدیل شد، زیرا متحدان ترامپ در مناطق روستایی پراکنده در غرب گواهینامه را به عنوان راهی برای اخلال در انتخابات هدف قرار دادند.

کراسبی گفت: «دروغ بزرگ» این است که بررسی ماشین‌های رأی‌دهی، دموکراسی را زیر و رو می‌کند. رای دهندگان من احساس می کنند، اگر نتوانیم آنها را بررسی کنیم، آنها را نمی خواهیم.»

استیونز دوست مارک فینچم، نماینده سابق ایالت جمهوری‌خواه است که در راهپیمایی ترامپ در واشنگتن در 6 ژانویه 2021، که قبل از شورش کنگره برگزار شد، شرکت کرد و سال گذشته ناموفق برای وزارت امور خارجه، بالاترین پست انتخاباتی آریزونا بود. فینچم گفته بود که پیروزی جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن در سال 2020 در آریزونا را تایید نمی کرد.

او گفت: “اگر چپ ها به من ضربه می زنند یا میهن پرستان می گویند من فوق العاده هستم، پیام یکسان است.”

او در مصاحبه‌ای در دفترش در ساختمان شهرستان، جایی که هدفی از یک میدان تیراندازی از دیوار آویزان شده بود و مجموعه‌های جنگ ستارگان لگو روی میز قهوه‌نشانی او نشسته بود، گفت: «همه اینها از مردم سرچشمه می‌گیرد.

باب مک کورمیک، 82 ساله، یک مشاور املاک بازنشسته، یکی از اعضای گروه کوچکی بود که در ابتدا با استیونز ملاقات کرد. او گفت که تعداد آنها اکنون بیش از 100 نفر است.

لیزا مارا، مدیر محترم انتخابات شهرستان، که با حرکات رأی گیری هیئت مدیره مخالفت کرده بود، اخیراً پس از پنج سال کار از سمت غیرحزبی استعفا داد. دو جمهوری خواه عضو هیئت مدیره سه نفره به دنبال جایگزینی او با دیوید استیونز، یکی دیگر از جمهوری خواهان، رکورددار منتخب شهرستان هستند.

در آریزونا، ضبط کنندگان منتخب مانند استیونز قبلاً در انتخابات نقش دارند. آنها رای دهندگان را ثبت نام می کنند، برگه های رای پستی را توزیع می کنند و امضاهای ارسالی را تأیید می کنند، در حالی که مدیر انتخابات غیرحزبی شمارش را انجام می دهد. استیونز گفت که او همیشه یک دلال منصف در انتخابات بوده است و در سال 2020، بیشتر با گروه‌های دموکرات درباره رای دادن صحبت کرد تا جمهوری‌خواهان.

___

اما استیونز به شهرستان پیشنهاد کرد شمارش دست موازی برای بررسی دقت ماشین‌ها انجام دهد. دیگر مقامات انتخاباتی نگران شدند و هشدار دادند که ممکن است اطلاعات نادرست در مورد آمار واقعی در رقابت‌های سراسری را افزایش دهد. یک قاضی حکم داد که شهرستان اختیاری برای پیگیری شمارش کامل دست ندارد. شهرستان جذاب است