جمهوریخواهان مجلس از لایحه جدید «صداقت در انتخابات» رونمایی کردند


واشنگتن – جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان روز دوشنبه از قانون رای‌گیری پرده‌برداری کردند که می‌گویند انتخابات را ایمن‌تر می‌کند و به قولی که دموکرات‌ها بلافاصله از آن انتقاد کردند که ریشه در انکار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دارد، عمل می‌کند.

کمیته اداری مجلس نمایندگان، که صلاحیت انتخابات فدرال را دارد، شهر آتلانتا را به عنوان پس‌زمینه برای معرفی این لایحه و برگزاری جلسه استماع انتخاب کرد، زیرا آنها درگیر نبرد بر سر دسترسی به صندوق‌های رای هستند که عمدتاً در یک ایالت در جریان بوده است. سطح در سال های اخیر

کمیته، آتلانتا را به‌عنوان تأیید قانون رأی‌گیری در جورجیا در سال 2021 انتخاب کرد که شرایط شناسایی اضافی برای برگه‌های رای پستی، محدود کردن صندوق‌های رای را اضافه می‌کرد و افراد را از آوردن غذا و آب به رای‌دهندگان در صف، از جمله تغییرات دیگر منع می‌کرد. این لایحه شکایتی را از سوی وزارت دادگستری و جنجال های ملی، از جمله تصمیم لیگ برتر بیسبال برای خارج کردن بازی ستاره ها از آتلانتا، به همراه داشت.

منتقدان گفتند که قانون جورجیا رای دادن را دشوارتر می کند و افراد رنگین پوست را به طور نامتناسبی از حق رای محروم می کند. روز دوشنبه، حامی لایحه جدید جمهوری خواهان مجلس نمایندگان، برایان استیل، رئیس کمیته اداری، از R-Wisc.، گفت که این یک روایت نادرست است زیرا مشارکت رای دهندگان بین سال های 2020 تا 2022 افزایش یافته است. تجزیه و تحلیل مرکز برنان برای عدالت نشان داد که اگرچه به طور کلی میزان مشارکت رای دهندگان افزایش یافت و شکاف بین مشارکت سفیدپوستان و غیرسفیدپوستان نیز افزایش یافت. مرکز برنان دریافت که میزان مشارکت رای دهندگان غیرسفیدپوست بین انتخابات میان دوره ای 2018 و 2022 کاهش یافته است.

لایحه جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا تغییرات خاصی را در فدرال ایجاد می کند تا به ایالت ها در مدیریت انتخابات کمک کند، از جمله با الزام وزارت امنیت داخلی و اداره تامین اجتماعی به ایالت ها اجازه دسترسی رایگان به داده های رأی دهندگان را بدهند تا بتوانند افراد غیر شهروند و افراد مرده را حذف کنند. از فهرست رای دهندگان همچنین قانون REAL ID را اصلاح می‌کند تا به منظور بررسی وضعیت شهروندی در صندوق‌های رای، وضعیت شهروندی افراد بر روی اسناد شناسایی مانند گواهینامه‌های رانندگی چاپ شود. این لایحه همچنین به دنبال آن است که با کاهش صلاحیت آنها برای دریافت کمک های مالی تحت قانون کمک به آمریکا رای دادن، ایالت ها را از اجازه دادن به افراد غیرشهروند برای رای دادن در انتخابات محلی و ایالتی بی انگیزه کند.

استیل گفت: “این قانون اساسی ترین و محافظه کارانه ترین قانون یکپارچگی انتخابات است که در یک نسل آینده به مجلس خواهد آمد.”

قانونگذاران همچنین از کنترل کنگره بر واشنگتن دی سی استفاده کردند و مجموعه ای از تغییرات را در این لایحه برای انتخابات شهر پیشنهاد کردند و به دنبال تبدیل آن به نمونه ای از اداره انتخابات موثر بودند. قانون جدید الزامات شناسه عکس دار، تأیید امضا برای برگه های رای پستی، ممنوعیت ثبت نام رای دهندگان در همان روز و ارسال برگه های رای به هر کسی غیر از کسانی که آن را در پایتخت کشور درخواست می کنند، تعیین می کند. این لایحه همچنین قانون جدید شهر را که به افراد غیرشهروند اجازه می دهد در انتخابات محلی رای دهند، لغو می کند.

جو مورل، نماینده نیویورک، دموکرات ارشد کمیته، از جمهوری خواهان به دلیل حفظ قانون رای گیری SB 202 جورجیا به عنوان الگو انتقاد کرد و گفت که این قانون تنها به این دلیل تصویب شد که رئیس جمهور سابق ترامپ ایالت جورجیا را در سال 2020 از دست داد.

منشأ دروغ بزرگ SB 202 منشا دروغ بزرگ قانون ACE اکثریت است. و اگر قانون ACE در سطح ملی تصویب شود، اثرات مخرب SB 202 بر رای دهندگان گرجستان بر همه آمریکایی ها تحمیل خواهد شد.

بخش‌های دیگر این لایحه برای سازمان‌های غیرانتفاعی فعال در سیاست، خصوصی نگه‌داشتن فهرست‌های اهداکنندگان خود و حذف برخی مقررات مالی کمپین را آسان‌تر می‌کند.

حتی اگر مجلس نمایندگان را تصویب کند، قانون انتخابات حزب جمهوری خواه به هیچ وجه در سنای تحت کنترل دموکرات ها به جایی نمی رسد.

دموکرات ها همچنین برای تصویب نسخه خود از قانون حقوق رای که به گفته آنها دسترسی رای دهندگان را در مواجهه با مخالفت جمهوری خواهان سنا افزایش می دهد، تلاش کرده اند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع