جریمه نانوایان اورگان که از خدمت به زوج خودداری کردند، کاهش یافت

دادگاه استیناف اورگان دو بار حکم بخش حقوق مدنی ایالتی را تأیید کرد که نشان می‌داد یک نانوایی اورگان به طور غیرقانونی علیه این زوج تبعیض قائل شده است.

لورل و ریچل بومن کرایر در سال 2013 شکایتی علیه کیک های شیرین توسط مالکان ملیسا و آرون کلین، ملیسا و آرون کلاین ارائه کردند و گفتند که نانوایی از پختن کیک عروسی برای آنها خودداری کرده است.

دستور Hoyle فقط بر اساس تصمیم به امتناع از خدمات، خسارت دریافت کرد. این جایزه به ریچل بومن-کرایر 20000 دلار و همسرش لورل بومن-کرایر 10000 دلار به خاطر رنج عاطفی، ذهنی و جسمی ناشی از انکار خدمات اهدا می کند.

با به کارگیری استانداردهای جدید تعیین شده توسط دادگاه عالی، قضات استیناف اورگان دلیلی برای این باور یافتند که مجازات شدید نشان دهنده تعصب است. در حالی که دادگاه متوجه شد که ایالت حق دارد کلاین را به دلیل تبعیض غیرقانونی مجازات کند، اما همچنین به این نتیجه رسید که آژانس “حداقل به طور نامحسوس” از الزام قانونی خود برای بی طرفی در مورد مذهبش دور شده است.

این خسارات در سال 2018 لغو شد، زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده به نفع یک نانوای کلرادو که به دلیل امتناع از خدمت به یک زوج همجنس به دلایل مذهبی جریمه شده بود، رای داد. قضات آنجا دریافتند که مجازات کلرادو نشان دهنده تعصب علیه مذهب نانوا بوده است. آنها به دادگاه استیناف اورگان دستور دادند تا نگاهی تازه به پرونده کیک شیرین داشته باشد.

بر اساس حکم دادگاه استیناف ایالتی در اوایل سال جاری، وال هویل، کمیسر ایالتی کار، روز سه‌شنبه گفت که اداره کار و صنایع به آرون کلین دستور می‌دهد به جای جریمه ۱۳۵،۰۰۰ دلاری صادر شده در سال ۲۰۱۵، ۳۰ هزار دلار غرامت بپردازد.

خانواده کلینز اورگان را ترک کرده اند و سوابق تجاری نشان می دهد که آنها تجارت خود را در مونتانا بازگشایی کرده اند.



منبع دادگاه در ماه ژانویه دریافت که دفتر کار و صنایع اورگان در صدور جریمه بی طرفی مذهبی از خود نشان نداده و پرونده را برای ارزیابی مجدد به بخش حقوق مدنی بازگرداند.

هویل در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه گفت: «طبق دستور دادگاه استیناف، ما خسارات اعطا شده به شاکیان را مجدداً تنظیم کرده‌ایم تا کاملاً در محدوده چنین جوایزی در پرونده‌های قبلی اسکان عمومی BOLI قرار گیرد، با توجه به سابقه ایجاد شده در این پرونده». “این جایزه بر اساس نقض قانون، سابقه در جریان دادرسی است و با سابقه پرونده BOLI مطابقت دارد.”

پورتلند، اورگان (AP) – ایالت اورگان جریمه های مالی را برای نانوایی که تقریباً 10 سال پیش از پختن کیک عروسی برای یک زوج لزبین خودداری کرده بود، کاهش داد.

در نتیجه، دادگاه استیناف اورگان به دفتر، که اکنون توسط هویل رهبری می‌شود، دستور داد تا نگاهی دیگر به مجازات بیندازد.