جرج سانتوس، تندروهای جمهوری خواه، از استقبال کاخ سفید برای کنگره جدید اجتناب می کند

همه قانونگذاران برای اولین بار به مهمانی دو حزبی که توسط بایدن و معاون رئیس جمهور کامالا هریس برگزار شد دعوت شدند، اما ده ها تن از جمهوری خواهان مخالف سیاست های بایدن در فهرست بیش از 40 ثبت نام کننده که توسط کاخ سفید برای این رویداد توزیع شده بود، وجود نداشتند.

مک کارتی تنها پس از موافقت با درخواست تندروها مبنی بر اینکه هر قانونگذار بتواند در هر زمانی خواستار برکناری وی شود، به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد. این به شدت قدرت کالیفرنیایی را هنگام تلاش برای تصویب قانون کاهش می دهد.

این نمایندگان جاش برچین از اوکلاهاما، الی کرین از آریزونا، آنا پائولینا لونا از فلوریدا، اندی اوگلز از تنسی و کیت سلف از تگزاس بودند. سخنگویان آنها پس از ساعات کاری عادی به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند.

سانتوس که با درخواست‌هایی از سوی جمهوری‌خواهان نیویورکی برای کناره‌گیری به دلیل جعلیات در مورد حرفه و تاریخش مواجه شده است، اوایل روز سه‌شنبه به خبرنگاران در کاپیتول هیل گفت: «من نمی‌روم».

انتظار می رود بایدن به زودی کمپین انتخاباتی خود را برای انتخاب مجدد برای یک دوره چهار ساله دوم در سال 2024 آغاز کند و برای افزایش سقف بدهی، تصویب بودجه جدید و کمک به اجرای یکسری وعده ها به رای دهندگان به حمایت کنگره نیاز دارد.

توسط تروور هانیکات

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت: “همه کسانی که بخشی از کنگره جدید هستند دعوت شده اند.”

واشنگتن (رویترز) – جورج سانتوس، نماینده جمهوری‌خواه، نماینده آمریکا، دعوت خود را برای یک مراسم پذیرایی در کاخ سفید در شامگاه سه‌شنبه نادیده گرفت و به نظر می‌رسد که چند تن از تازه‌واردهای تندرو در تحقیر رئیس‌جمهور جو بایدن به او پیوستند.

بسیاری از جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان در عوض قول داده اند که از مخارج دولت جلوگیری کنند و در مورد خانواده و استفاده از مقام بایدن تحقیق کنند.

همتایان دموکرات بایدن کنترل کمی بر سنا دارند، در حالی که جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای 2022 اکثریت اندکی را در مجلس به دست آوردند.

انتظار می رفت یازده تازه وارد جمهوری خواه در مراسم کاخ سفید شرکت کنند.

در میان ناپدید شدگان، چندین نفر بودند که سعی کردند کوین مک کارتی جمهوری خواه را از انتخاب شدن به عنوان رئیس مجلس در اوایل ماه جاری ممانعت کنند، قبل از اینکه پس از ارائه امتیازات گسترده به آنها تسلیم شدند.

(گزارش توسط Trevor Hunnicutt؛ ویرایش توسط Dan Burns و Simon Cameron-Moore)



منبع