جدول زمانی رویدادهای کلیدی منتهی به محاکمه افترا، Fox، Dominion

16 آوریل 2023 – دیویس بدون ذکر دلیل، دادگاه را یک روز به تعویق انداخت، اما دو منبع به رویترز گفتند که فاکس و دومینیون در حال مذاکره در آخرین لحظه برای حل و فصل هستند.

در اینجا جدول زمانی رویدادهای کلیدی منتهی به محاکمه آمده است: 3 نوامبر 2020 — درست قبل از نیمه شب روز انتخابات، فاکس اولین رسانه ای است که ایالت نوسانی سرنوشت ساز آریزونا را برای جو بایدن دموکرات، پیروز انتخابات 2020 می نامد. رقابت ریاست جمهوری این تصمیم خشم سریع دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا و متحدانش را برانگیخت. 8 نوامبر 2020 – یک روز پس از برگزاری انتخابات برای بایدن، فاکس برای اولین بار از متحد ترامپ و وکیل سیدنی پاول به روی آنتن دعوت کرد و او به دروغ Dominion را به “تقلب” و “تغییر آرا” به نفع بایدن متهم کرد. 13 نوامبر 2020 – اسناد داخلی فاکس نشان می دهد که واحد بررسی حقایق داخلی فاکس تشخیص می دهد که “هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده” در انتخابات یا “مشکلات عمده در سیستم های Dominion” وجود ندارد. 15 نوامبر 2020 – میانگین مخاطبان روزانه فاکس به این تعداد می رسد. طبق آمارهای ذکر شده در دادخواست Dominion، کاهش 35 درصدی از آستانه انتخابات. بینندگان رقبای جناح راست در همان دوره افزایش یافت. نوامبر 2020 به بعد – جریان ثابت حسابرسی و تحقیقات توسط مقامات انتخاباتی هیچ مدرکی پیدا نمی کند. دستکاری آرا، و Dominion از فاکس می‌خواهد چندین بار پوشش خود را پس بگیرد. دسامبر 2020 تا ژانویه 2021 – پاول و رودی جولیانی، یکی دیگر از وکیل‌های سابق ترامپ و تقویت‌کننده تئوری‌های توطئه انتخاباتی، بارها در فاکس ظاهر می‌شوند تا ادعاهای نادرست خود را منتشر کنند. مارس 26، 2021 – Dominion از فاکس نیوز در دادگاه عالی دلاور شکایت کرد. این شرکت هشت ماه بعد به طور جداگانه از فاکس کورپ شکایت خواهد کرد و پرونده ها در نهایت ادغام خواهند شد. 16 دسامبر 2021 – اریک دیویس، قاضی دادگاه عالی دلاور، درخواست فاکس برای اخراج را رد کرد. شکایت. 31 مارس 2023 – دیویس حکم می‌کند که بیانیه‌های پخش شده در فاکس نادرست، افتراآمیز بوده و تحت حمایت‌های قانونی مطبوعات تحت اولین متمم قانون اساسی ایالات متحده قرار نگرفته است. این تصمیم فاکس را تا حد زیادی محدود به بحث در مورد ادعای خسارت Dominion می‌کند و استدلال می‌کند که این شرکت عمدا بدنام نکرده و بی‌ملاحظه عمل نکرده است.

(رویترز) – یکی از نزدیک‌ترین محاکمات رسانه‌های ایالات متحده در دهه‌های اخیر در دادگاه دلاور روز سه‌شنبه آغاز می‌شود، زیرا فاکس کورپ و فاکس نیوز با شکایت 1.6 میلیارد دلاری برای افترا توسط Dominion Voting Systems به دلیل پوشش این شبکه از ادعاهای نادرست مواجه شدند. شرکت ضد در انتخابات ریاست جمهوری 2020 تقلب کرد.

(گزارش توسط جک کوئین؛ ویرایش توسط نولین والدر و دانیل والیس)



منبع

12 آوریل 2023 – دیویس فاکس را پس از اینکه فاش شد که این شبکه تا آستانه محاکمه نتوانسته ضبط‌ها و متن‌های مربوطه را تحویل دهد، تحریم کرد. وکلای فاکس گفتند که آنها را به محض دریافت آنها از یک کارمند سابق که به طور جداگانه از شبکه شکایت کرده است، تحویل دادند.

توسط جک کوئین