جت های نیروی هوایی هواپیماهای روسیه را در نزدیکی آلاسکا رهگیری کردند

ارتش آمریکا نتوانست بالن های جاسوسی قبلی از چین را شناسایی کند

این انتشار افزود، تصور نمی‌شود که تعامل روسیه با هیچ یک از فعالیت‌های جسم هوایی در چند هفته گذشته مرتبط باشد.



منبع

بر اساس بیانیه فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی در روز سه‌شنبه، چهار هواپیمای روسی، از جمله یک جت جنگنده و بمب‌افکن، روز دوشنبه به منطقه حائل حریم هوایی بین‌المللی در نزدیکی آلاسکا پرواز کردند که باعث شد تعداد انگشت شماری از جت‌های نیروی هوایی آمریکا درگیر و رهگیری آنها شوند. .

بر اساس این خبر، این هواپیما شامل بمب افکن Tu-95H Bear و جنگنده Su-35 بود. دو فروند F-16، دو F-35A، یک E-1 Sentry و یک KC-135 Stratotanker پاسخ دادند.

بر اساس این خبر، «نوراد هواپیماهای نظامی خارجی را که وارد ADIZ می‌شوند ردیابی و شناسایی می‌کند». NORAD به طور معمول بر حرکات هواپیماهای خارجی نظارت می کند و در صورت لزوم آنها را از ADIZ اسکورت می کند.

طبق گزارش NORAD، این فعالیت “روال” بود، یکی از 12 تعامل سالانه بین هواپیماهای روسی و نوراد در منطقه شناسایی دفاع هوایی آلاسکا.

در این بیانیه آمده است: هواپیماهای روسی در حریم هوایی بین‌المللی باقی ماندند و وارد حریم هوایی آمریکا یا کانادا نشدند. این فعالیت روسیه در ADIZ آمریکای شمالی به طور منظم رخ می دهد و به عنوان یک تهدید تلقی نمی شود، و همچنین فعالیت تحریک آمیز تلقی نمی شود. NORAD این فعالیت روسیه را پیش بینی کرده بود و در نتیجه برنامه ریزی ما، آماده رهگیری آن شد.