جان رام صاحب ژاکت سبز برای برنده شدن در مسابقات مسترز نیست – و نمی تواند آن را حفظ کند.

به گزارش گلف، در عوض، در طول مراسم بلافاصله پس از مسابقات، ژاکت عضوی که تقریباً هم اندازه است به برنده ای که برای اولین بار است اهدا می شود. سپس باشگاه یک ژاکت برای برنده می سازد که او به خانه می برد.

کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه سابق و دیگر اعضای آگوستا نشنال.

رام می‌تواند یک کپی از جام مسترز را نگه دارد که شامل نام هر برنده و نایب قهرمان، و همچنین یک مدال طلا به قطر 3.4 اینچ است.

جان رهم و کلی رام با جام مسترز.

ژاکت سبز Masters یکی از شناخته شده ترین جوایز در ورزش است و برنده شدن آن آرزوی هر گلف باز است. اما برندگان مسابقات در واقع مالک آن نیستند و فقط برای مدت کوتاهی آن را حفظ می کنند.

رحم فقط یک سال کت را نگه می دارد

و اگر رهم به قهرمانی در مستر دیگری ادامه دهد، علیرغم آنچه که تیترها می گویند، کت سبز دوم را دریافت نخواهد کرد. در عوض، دوباره اولین ژاکت خود را به او تقدیم می کردند.

در یکی از شکایت های این باشگاه در سال 2017، این باشگاه در اسناد دادگاهی که توسط The Augusta Chronicle دیده شده بود، پرونده خود را برای مالکیت کت ها بیان کرد:

طبق دادخواست، ژاکت را نمی توان از محوطه آگوستا نشنال خارج کرد مگر در اولین سال پس از ارائه آن. پس از آن سال اول، ژاکت باید در محل آگوستا نشنال ذخیره شود و فقط در زمین و در طول مسابقات سالانه قابل استفاده است. آگوستا نشنال گفت که مالک این ژاکت ها است و قهرمانان زمانی که در زمین های آگوستا نشنال هستند “حقوق تملک” دارند.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع

رحم به مدت یک سال آن را نگه می دارد، اما باید برای پوشیدن آن در ملاء عام اجازه بگیرد.

  • آخرین کت سبزی که با موفقیت به حراج گذاشته شد، متعلق به هورتون اسمیت، اولین برنده مسابقات مسترز، در سال 1934 بود. ژاکت او در سال 2013 به قیمت 682000 دلار فروخته شد.

    تایگر وودز پس از برنده شدن در مسابقات مسترز 2019 در آگوستا نشنال، ژاکت سبز رنگ را ارائه می کند.

    شرکت مالک زمین گلف با این استدلال که کت ها بدون اجازه از باشگاه خارج شده اند، با موفقیت از رسیدن کت ها به بلوک حراج جلوگیری کرده است.

    شناخته شده ترین قانون مربوط به ژاکت سبز این است که برنده فقط یک سال آن را نگه می دارد. در پایان سال خود به عنوان قهرمان، برنده باید ژاکت را به آگوستا نشنال برگرداند و متعاقباً، رحم تنها در زمان حضور در کورس می تواند آن را بپوشد.

    جون رهم برنده مستر و ژاکت سبز معروف شد.

  • علاوه بر این، طبق یک پرونده در سال 2019 در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده، آگوستا نشنال اعلام کرد که این کاپشن ها “در هیچ شرایطی نمی توانند فروخته شوند یا به اشخاص ثالث داده شوند.”

    این ژاکت متعلق به باشگاه ملی گلف آگوستا است و هرگز نمی تواند فروخته شود.

  • کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه سابق و دیگر اعضای آگوستا نشنال.تیموتی آ. کلری/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

    رحم مالک ژاکت نیست

    راهنمای رسانه‌ای Masters می‌گوید: “برندگان چندگانه فقط یک ژاکت سبز خواهند داشت مگر اینکه اندازه او به شدت تغییر کند.”

    جان رحم برای اولین بار کت سبز را می پوشد.Erick W. Rasco/Sports Illustrated از طریق Getty Images

    در حالی که ژاکت سبز جدید همیشه مال رحم خواهد بود، اما از نظر باشگاه، برای همیشه ملک آن است.

    تایگر وودز پس از برنده شدن در مسابقات مسترز 2019 در آگوستا نشنال، ژاکت سبز رنگ را ارائه می کند.آگوستا ملی از طریق گتی ایماژ

    رهم تقریباً هرگز ژاکت سبز دیگری نخواهد داشت