جام مقدس وسایل نقلیه باتری دار


تویوتا به تازگی از طرح هایی برای فناوری باتری خودروهای الکتریکی جدید رونمایی کرده است که می تواند تا 900 مایل مسافت رانندگی را ارائه دهد و بسیاری آن را یک تغییر بالقوه بازی می دانند.

در یک جلسه توجیهی اخیر، این شرکت خبرهای مهمی را در مورد فناوری جدید باتری EV حالت جامد اعلام کرد. این شرکت با بیان اینکه تولید مواد مورد استفاده برای ساخت باتری‌های حالت جامد را ساده کرده است، قصد دارد تا سال 2025 مدلی را عرضه کند که محدوده سفر را تا 20 درصد افزایش دهد.

به گفته تویوتا، یک نسخه با عملکرد بالاتر هنوز در دست تحقیق و توسعه است، اما پتانسیل ارائه 50٪ محدوده کروز بیشتر – بیش از 900 مایل را دارد. این می تواند شما را از نیویورک به شیکاگو و سپس مقداری برساند و زمان شارژ فقط 10 دقیقه خواهد بود.

تویوتا پیش از این با اعلام اینکه طی چند سال آینده خودروهای برقی با باتری های حالت جامد را در بازار خواهد داشت، خبرساز شده بود.

باتری های حالت جامد (بر خلاف باتری های لیتیوم یونی که از الکترولیت مایع استفاده می کنند) به عنوان یک نقطه عطف بالقوه برای خودروهای الکتریکی در نظر گرفته می شوند. آنها قدرت کاهش زمان شارژ، افزایش ظرفیت و کاهش خطر آتش سوزی را دارند.

این شرکت همچنین دو نوع باتری نسل بعدی را در سال‌های 2026 و 2027 ارائه خواهد کرد که به آنها «عملکرد» و «محبوب» می‌گویند.

نسخه پرفورمنس از همان باتری bZ4X SUV استفاده می کند، اما 20٪ برد بیشتری را ارائه می دهد. علاوه بر این، 20٪ هزینه کمتری خواهد داشت. نسخه پرطرفدار همان دستاوردها را در برد رانندگی خواهد داشت اما با کاهش 40 درصدی هزینه.

به گزارش گاردین، در حالی که باتری‌های حالت جامد برای مدتی وجود داشته‌اند، مشکلاتی در افزایش تولید برای قرار دادن آنها در خودروهای الکتریکی رایج وجود دارد. بسیاری از شرکت ها از جمله پورشه روی این مشکل کار کرده اند. یک استارتاپ حتی راهی برای چاپ سه بعدی این باتری ها در اشکال و اندازه های مختلف ایجاد کرده است.

با این حال، به گفته گاردین، تویوتا ادعا می کند که پیشرفتی در تولید باتری های حالت جامد داشته است که در واقع تولید این محصول را نسبت به باتری های لیتیومی آسان تر می کند.

نوآوری های تویوتا در باتری های حالت جامد خبر بزرگی برای این شرکت و کره زمین است. فناوری جدید به صورت قیمت های پایین تر و زمان کمتر در ایستگاه های شارژ، در زمان و هزینه مصرف کنندگان صرفه جویی می کند. برد بیشتر به رفع اضطراب برد برای مشتریان بالقوه علاقه مند به خودروهای برقی کمک می کند و این خودروها را برای سفرهای بین کشوری مناسب تر می کند و در عین حال زیرساخت شارژ را فرا می گیرد.

این یک خبر عالی برای سیاره زمین نیز هست. خودروهای برقی نسبت به خودروهای سنتی گازهای گرمایش سیاره کمتری را به جو وارد می کنند.

دیوید بیلی، استاد اقتصاد کسب و کار در دانشگاه بیرمنگام، گفت: اگر تویوتا بتواند آن را به پایان برساند، این می تواند لحظه ای مهم در توسعه خودروهای الکتریکی باشد.

او به گاردین گفت: «اغلب پیشرفت‌هایی در مرحله نمونه اولیه وجود دارد، اما گسترش آن دشوار است. “اگر یک پیشرفت واقعی باشد، می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد، تا حد زیادی جام مقدس وسایل نقلیه باتری.”

هدف این شرکت تولید انبوه باتری حالت جامد خود از سال 2027 تا 2028 است. با این حال، Electrek از مردم خواست که امیدهای خود را ناامید نکنند، زیرا تویوتا سابقه عقب ماندن در جدول زمانی خود را دارد.

برای به‌روزرسانی‌های هفتگی در مورد جالب‌ترین نوآوری‌ها، به خبرنامه رایگان ما بپیوندید بهبود زندگی ما و نجات سیاره ما.



منبع