توضیح دهنده-چگونه سقط جنین به یک موضوع تفرقه انگیز در سیاست ایالات متحده تبدیل شد

نوشته اندی سالیوان

پیروزی رونالد ریگان جمهوری خواه در ریاست جمهوری در همان سال به مخالفان سقط جنین متحد قدرتمندی در کاخ سفید داد. در همان زمان، فعالان حقوق زنان نفوذ بیشتری در حزب دمکرات به دست آوردند و رهبران را به حمایت از حقوق سقط جنین تحت فشار قرار دادند.

بایدن از جمله کسانی بود که رای منفی دادند، حتی اگر سال قبل از این قانون در کمیته حمایت کرده بود.

سیاستمداران طرف را انتخاب می کنند – رای دهندگان دنبال می کنند

در ابتدا یک مسئله حزبی نیست

سایر نظرسنجی‌ها به طور مداوم نشان داده‌اند که اکثر آمریکایی‌ها از برخی محدودیت‌ها برای سقط جنین حمایت می‌کنند اما با ممنوعیت کامل آن مخالف هستند.

پس چه چیزی تغییر کرد؟

یک جنبش محافظه کار بسیج می کند

بر اساس گزارش OpenSecrets که پول را در سیاست ردیابی می کند، از سال 1989، گروه های حامی سقط جنین 32 میلیون دلار به دموکرات ها و 3 میلیون دلار به نامزدهای جمهوری خواه که از قانونی نگه داشتن سقط جنین حمایت می کنند، کمک کرده اند. گروه‌هایی که با سقط جنین مخالف بودند در این مدت ۱۴ میلیون دلار به جمهوری‌خواهان و تنها ۳۷۲ هزار دلار به دموکرات‌ها کمک کرده‌اند.

رای دهندگان نیز این موضوع را در راستای خطوط حزبی نمی دیدند. نظرسنجی عمومی عمومی اجتماعی در سال 1977 نشان داد که 39 درصد از جمهوری خواهان معتقدند سقط جنین به هر دلیلی باید مجاز باشد، در حالی که 35 درصد دموکرات ها این نظرسنجی را داشتند.

در سال‌های بعد، فعالان محافظه‌کار مانند فیلیس شلافلی این موضوع را به‌عنوان تهدیدی برای ارزش‌های سنتی مورد توجه قرار دادند و کلیساهای انجیلی را به خدمت گرفتند، کلیساهایی که به دنبال مجموعه‌ای از احکام دادگاه که نماز را در مکان‌های عمومی محدود می‌کرد، علاقه جدیدی به سیاست نشان داده بودند.

هیچ یک از طرفین به سقط جنین به عنوان یک موضوع تعیین کننده نگاه نکردند.

در سال 1973 خطوط تار تر بودند. رای دهندگان جمهوری خواه و دموکرات به طور مساوی می گویند سقط جنین باید قانونی باشد، در حالی که یافتن مقامات جمهوری خواه که از حقوق سقط جنین حمایت می کردند و دموکرات هایی که با این روش مخالف بودند آسان بود.

در همان زمان، دموکرات‌ها حمایت خود را از حقوق سقط جنین مطلق‌تر کرده‌اند.

در سال 1980، کنوانسیون باپتیست جنوبی قطعنامه‌ای در مخالفت با سقط جنین تصویب کرد و موضع قبلی خود را تغییر داد.

او گفت: “برای بسیاری از انجیلی ها، این بیشتر در مورد خانواده، زنان و جنسیت بود.”

در کنگره فعلی، تنها یک دموکرات مجلس نمایندگان و یک دموکرات سنا به قانونی رای منفی دادند که سقط جنین را تحت هر شرایطی در سراسر کشور قانونی می‌کند. این لایحه در سنا شکست خورد، اما دموکرات‌ها گفته‌اند که قصد دارند آن را به یک موضوع اصلی در انتخابات نوامبر ۲۰۲۲ تبدیل کنند.

(گزارش توسط اندی سالیوان؛ ویرایش توسط راس کالوین و لیزا شوماکر)



Source link

این گروه ها سقط جنین را به عنوان تهدیدی برای ساختار خانواده، همراه با تحولات اجتماعی گسترده تر مانند حقوق همجنس گرایان، افزایش نرخ طلاق و زنانی که خارج از خانه کار می کنند، به تصویر می کشند. مری زیگلر، مورخ حقوقی در دانشگاه کالیفرنیا-دیویس، گفت: برای کشیشان و اهل محله، سقط جنین تبدیل به یک مسئله نیابتی برای نگرانی در مورد آزادی جامعه شد.

اما حمایت از رو همچنان در راستای خطوط حزبی قرار نگرفت.

جورج اچ دبلیو بوش جمهوری خواه، یکی از مخالفان سقط جنین که قبلاً از حقوق سقط جنین حمایت کرده بود، در سال 1988 برنده ریاست جمهوری شد. در سال 1992 او توسط بیل کلینتون دموکرات، حامی حقوق سقط جنین که قبلا مخالف سقط جنین بود، شکست خورد.

در اوایل دهه 1970، سقط جنین بر اساس تقاضا در چهار ایالت قانونی بود، در حالی که 14 ایالت دیگر تحت برخی شرایط آن را مجاز دانستند.

طبق نظرسنجی عمومی اجتماعی، در آغاز قرن، تنها 31 درصد از جمهوری‌خواهان از سقط جنین بر اساس تقاضا حمایت کردند، در حالی که حمایت دموکرات‌ها در 45 درصد ثابت ماند.

در حالی که کلیسای کاتولیک با سقط جنین مخالف بود، کنوانسیون باپتیست جنوبی، بزرگترین فرقه انجیلی، در سابقه بود که می گفت در بسیاری از شرایط باید مجاز باشد.

جمهوری خواهانی مانند بتی فورد، بانوی اول، تصمیم رو “یک تصمیم بزرگ و عالی” بود، در حالی که برخی از دموکرات ها، مانند یک سناتور تازه منتخب به نام جو بایدن، گفتند که حکم دادگاه “بیش از حد” است.

با این حال، اختلافات حزبی در سال‌های بعد افزایش یافت، زیرا این موضوع به یکی از اصلی‌ترین موارد تبلیغات حملات تلویزیونی برای جذب سرمایه و تجمعات گسترده توسط گروه‌های ذینفع تبدیل شد.

رای دهندگان دیرتر خودشان را مرتب کردند. بر اساس نظرسنجی عمومی اجتماعی، تا اواخر سال 1991، 45 درصد از دموکرات ها و 41 درصد از جمهوری خواهان گفتند که به هر دلیلی از سقط جنین حمایت می کنند.

واشنگتن (رویترز) – از زمانی که تصمیم دادگاه عالی ایالات متحده رو در مقابل وید، سقط جنین را در سراسر کشور در سال 1973 قانونی کرد، این موضوع به یکی از خطوط خطای تعیین کننده در سیاست ایالات متحده تبدیل شد، به طوری که سیاستمداران دموکرات قاطعانه از حقوق سقط جنین حمایت می کنند و قانونگذاران جمهوری خواه در صف مخالفان قرار می گیرند.

در سال‌های بعد، خطوط جداکننده آشکارتر شد زیرا کاندیداهای سیاسی به طور فزاینده‌ای لازم می‌دانستند که با فعالانی که در احزابشان نفوذ بیشتری می‌کردند، همسو شوند.

هر دو طرف وارد خاک شوید

در رای گیری سنا در سال 1983، 34 جمهوری خواه و 15 دموکرات به اصلاحیه قانون اساسی پیشنهادی رای دادند که می توانست تصمیم رو را لغو کند، در حالی که 19 جمهوری خواه و 31 دموکرات به آن رای منفی دادند.

بایدن که از ممنوعیت بودجه فدرال برای اکثر سقط جنین ها در برنامه Medicaid برای فقرا در بیشتر دوران فعالیت سیاسی خود حمایت کرد، در حالی که به دنبال نامزدی دموکرات ها برای ریاست جمهوری در سال 2020 بود، موضع خود را تغییر داد.

در میان رأی دهندگان دموکرات، حمایت از سقط جنین بدون محدودیت از 56 درصد در سال 2016 به 71 درصد در سال گذشته افزایش یافته است، در حالی که حمایت جمهوری خواهان همچنان در حدود 34 درصد است.