توافقنامه دادخواهی هانتر بایدن در مورد مالیات و پرونده اسلحه برای تاریخ دادگاه جولای تعیین شده است

در همین حال، اتهامات هانتر بایدن توسط ویس، دادستان ایالات متحده، که توسط ترامپ منصوب شده بود و در دوران دولت بایدن برای ادامه تحقیقات ادامه داشت، مطرح شد، برخی از جنبه ها همچنان ادامه دارد. نوریکا نیز در سال 2017 توسط ترامپ منصوب شد.

اخبار مربوط به توافقنامه در روز سه‌شنبه، انتقاد جمهوری‌خواهانی را برانگیخت که تحقیقات کنگره خود را در مورد تقریباً همه جنبه‌های معاملات تجاری هانتر بایدن، از جمله پرداخت‌های خارجی، دنبال می‌کنند.

مریک گارلند، دادستان کل، که روز چهارشنبه به استکهلم سفر کرد، گفت که به دیوید وایس، دادستان ایالات متحده در دلاور، “اختیارات کامل داده شده است تا در مورد این موضوع همانطور که تشخیص می دهد مناسب است، تصمیم گیری کند.” و این کاری است که او انجام داده است.»

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ و سایر جمهوری خواهان به این پرونده اشاره کرده اند تا پرسش هایی را در مورد استقلال وزارت دادگستری مطرح کند زیرا ترامپ با یک کیفرخواست جنایی تاریخی روبرو است. اتهامات علیه ترامپ توسط یک دادستان ویژه که در تلاش برای جلوگیری از هرگونه تصور از درگیری سیاسی است، مطرح شد.

جلسه استماع برای 26 ژوئیه به عنوان ترکیبی از حضور اولیه و توافق نامه ادعایی برنامه ریزی شده است.

ماریلن نوریکا، قاضی منطقه ای ایالات متحده، همچنان باید توافقنامه ای را که پس از تحقیقات طولانی فدرال به دست آمد، تأیید کند. از پسر رئیس‌جمهور می‌خواهد که به دو فقره جرم در عدم پرداخت مالیات اعتراف کند. هانتر بایدن همچنین باید به شرایطی که دادگاه تحمیل کرده است، متعهد شود که از پیگرد کامل او در مورد اتهام حمل اسلحه در امان بماند.

وکیل هانتر بایدن گفته است که اعترافات مجرمانه تلاشی برای قبول مسئولیت اشتباهاتی است که او «در طول دوره آشفتگی و اعتیاد در زندگی‌اش» مرتکب شده است و درک او این است که تحقیقات پنج ساله موکلش را به پایان می‌رساند.



منبع

واشنگتن (AP) – بر اساس اسناد دادگاه منتشر شده در روز چهارشنبه، هانتر بایدن ماه آینده در برابر قاضی حاضر خواهد شد تا به طور رسمی با دادستان ها در مورد اتهامات مالیاتی و اسلحه به توافق برسد که احتمالاً باعث می شود پسر جو بایدن، رئیس جمهور وقت پشت میله های زندان بماند.