ترامپ و سایر افراد امیدوار در سال 2024 در میان انبوه تیراندازی ها به دنبال برکت NRA هستند.

تنها در سه هفته گذشته، دو تیراندازی دسته جمعی، ابتدا در مدرسه ای در نشویل و سپس در بانکی در لوئیزویل، 11 نفر را کشتند. در هر دو مورد، تیراندازان سلاح های خود را به صورت قانونی خریداری کردند.

به گفته OpenSecrets، یک سازمان تحقیقاتی غیرحزبی، هزینه‌ها در حال حاضر کاهش یافته است: NRA حدود 54.4 میلیون دلار در طول انتخابات 2016، از جمله 31.2 میلیون دلار برای مبارزات انتخاباتی ترامپ، هزینه کرد، اما در چرخه 2020 به 29.1 میلیون دلار کاهش یافت که بخش عمده آن برای کمپین ترامپ بود. که دلارهای حمایتی ایالات متحده را ردیابی می کند.

ریچارد فلدمن، عضو و لابی گر سابق NRA، گفت: “NRA هنوز پدربزرگ لابی اسلحه است. نامزد مورد تایید NRA در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان بسیار مهم است.”

جهش در تیراندازی های دسته جمعی

رژه سیاستمداران درجه یک نشان می‌دهد که رویداد NRA همچنان یک آیین برای امیدهای جمهوری‌خواه است، علی‌رغم اینکه خود این گروه با اتهامات فساد، مشکلات حقوقی و گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر کاهش تعداد اعضای خود درگیر شده است.

با این حال، برای برخی از اعضای پرشور NRA، نه ترامپ و نه دیسانتیس به اندازه کافی به این هدف متعهد نیستند.

دیسانتیس، که انتظار می‌رود در ماه‌های آینده نامزدی خود را اعلام کند، احتمالاً قانون اخیر فلوریدا را که به ساکنان اجازه می‌دهد بدون مجوز سلاح گرم مخفیانه حمل کنند، تمجید خواهد کرد.

لابی حقوق اسلحه همچنین تحت فشار حداقل 149 تیراندازی جمعی در سراسر کشور از آغاز سال قرار گرفته است.

(گزارش توسط الکساندرا اولمر، ویرایش توسط راس کالوین و دیپا بابینگتون)



منبع

آلن رایس، یک مربی اسلحه گرم در نیوهمپشایر و یکی از اعضای NRA که در این کنوانسیون حضور خواهد داشت، در سال 2016 به ترامپ رای داد اما در سال 2020 نه، و مردان را متهم کرد که صرفاً به حق استفاده از اسلحه پرداخته اند.

معاون سابق او، مایک پنس، که به عنوان یکی دیگر از نامزدهای ریاست جمهوری شناخته می شود، نیز روز جمعه سخنرانی خواهد کرد. دیسانتیس و دیگر اعضای کاخ سفید، نیکی هیلی و سناتور تیم اسکات، این کار را از طریق پیام ویدئویی انجام خواهند داد.

فلدمن گفت که انتظار دارد NRA در نهایت ترامپ را تأیید کند، زیرا پر سر و صداترین پایگاه عضویت آن – که به شدت از زیرمجموعه‌های سفیدپوست، روستایی و مرد نشأت می‌گیرد – همچنان از او حمایت می‌کند.

حتی اگر NRA ترامپ را تأیید کند، این گروه که با یک دعوای بزرگ در نیویورک و کاهش درآمد بر اساس برخی گزارش ها مواجه شده است، بعید است که حمایت مالی مشابه انتخابات گذشته را ارائه کند.

ترامپ، که NRA در سال 2016 قبل از اینکه رسماً نامزد ریاست جمهوری جمهوری خواهان اعلام شود، مشتاقانه از او حمایت کرد، روز جمعه شخصاً با علاقه مندان به سلاح صحبت خواهد کرد.

NRA به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

وب سایت ستاد انتخاباتی ترامپ می گوید که او “همیشه از حق متمم دوم قانون اساسی شما برای نگهداری و حمل اسلحه دفاع خواهد کرد”، اما پیشنهادات سیاسی دقیقی ارائه نمی کند.

پس از اینکه واشنگتن پست در ماه فوریه گزارش داد که او می‌خواهد سلاح‌ها در جشن پیروزی خود در تامپا در سال گذشته ممنوع شود و حامیان حقوق اسلحه را خشمگین کرد، او احتمالا امیدوار خواهد بود که ارزش سلاح‌های خود را تقویت کند.

شانون واتس، بنیانگذار گروه کنترل اسلحه، Moms Demand Action، گفت: “امیدان انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان به ایندیاناپولیس می روند تا از رهبران افراطی NRA حمایت کنند تا در انتخابات عمومی سمی باشد.”

ایندیاناپولیس، ایندیانا (رویترز) – نامزدهای جمهوریخواه کاخ سفید از جمله دونالد ترامپ برای کنفرانس سالانه NRA در روز جمعه به ایندیاناپولیس رفتند و بر قدرت سیاسی تداوم لابی اسلحه حتی در حالی که ایالات متحده از آخرین موج تیراندازی های دسته جمعی عقب می نشیند، تاکید کردند.

کنفرانس انجمن ملی تفنگ، گروه پیشرو مدافع حقوق اسلحه در کشور، در یک لحظه کلیدی از مبارزات ریاست جمهوری جمهوری خواهان برگزار می شود. تعدادی از امیدها، از جمله نزدیکترین رقیب ترامپ، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، در حال بررسی این موضوع هستند که آیا و چه زمانی به رقابت 2024 بپردازند تا رئیس جمهور سابق را برای نامزدی به چالش بکشند.

او امیدوار است که فرماندار نیوهمپشایر، کریس سونونو – که روز جمعه نیز در NRA سخنرانی می کند – نامزد انتخابات شود.

رایس که خود را “رای دهنده ای تک موضوع” توصیف می کند، گفت: “دیسانتیس یک مدعی بزرگ است. ترامپ یک نیویورکی است. من معتقدم افرادی که در نیویورک متولد و پرورش یافته اند به گونه ای بزرگ شده اند که از سلاح گرم متنفر باشند.”

نوشته الکساندرا اولمر

زمانی که ترامپ در قدرت بود به طور گسترده از حقوق اسلحه حمایت می کرد، اما در سال 2018 با ممنوع کردن ضمیمه های اسلحه با قدرت بالا که در تیراندازی لاس وگاس در سال 2017 که در آن ده ها نفر کشته شدند، خشم برخی از فعالان را برانگیخت.