ترامپ هیلی را در ایالت خود کارولینای جنوبی شکست داد و این سوال را در مورد اینکه تا چه زمانی می تواند ادامه دهد، ایجاد می کند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی را در انتخابات مقدماتی خود در ایالت خود در روز شنبه شکست داد و او را در مسیر سومین نامزدی متوالی خود در حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داد – و یک مسابقه مجدد در نوامبر با پرزیدنت بایدن، دموکراتی که او را در سال 2020 شکست داد.

آسوشیتدپرس در ساعت 7 بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا از کارولینای جنوبی برای ترامپ تماس گرفت، درست زمانی که آخرین رای گیری در آنجا بسته شد.

ترامپ روز شنبه برای اعلام پیروزی وقت خود را تلف نکرد و به سرعت در نمایشگاه ایالتی در کلمبیا، پایتخت این ایالت به صحنه رفت. ترامپ گفت: «این کمی زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم بود – پیروزی بزرگ‌تری که پیش‌بینی می‌کردیم».

هیلی می گوید با وجود شکست به مبارزات انتخاباتی خود ادامه خواهد داد

نامزدهای گذشته تمایل داشتند پس از از دست دادن ایالت خود از رقابت خارج شوند. برای مثال، در سال 2016، سناتور فلوریدا، مارکو روبیو، شبی که ترامپ او را در آنجا به برتری رساند، به مناقصه خود پایان داد.

اما هیلی، چه قبل و چه بعد از انتخابات مقدماتی شنبه، صراحتاً گفت: “من جایی نمی روم” او قول داد – حداقل هنوز نه.

این محتوای جاسازی شده در منطقه شما در دسترس نیست.

هیلی که در دوران ترامپ به عنوان سفیر سازمان ملل متحد فعالیت می کرد، اوایل این هفته گفت: «روز یکشنبه، من همچنان برای ریاست جمهوری نامزد خواهم شد. من هر روز در حال مبارزات انتخاباتی هستم تا اینکه آخرین نفر رای دهد.

او ادامه داد: “در 10 روز پس از کارولینای جنوبی، 21 ایالت و منطقه دیگر رای خواهند داد.” «مردم حق دارند که صدایشان شنیده شود. و آنها سزاوار یک انتخاب واقعی هستند، نه یک انتخابات به سبک شوروی که در آن فقط یک نامزد وجود دارد و او 99 درصد آرا را به دست آورد.»

درک استدلال هیلی

هیلی یک نکته دارد. در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری، نامزدها در یک تقویم چند ماهه ایالت به ایالت انتخابات مقدماتی و گروه های حزبی با یکدیگر رقابت می کنند. هر کسی که بیشترین آرا را در یک ایالت خاص به دست آورد، معمولاً بیشترین نمایندگان را دریافت می کند، و هرکسی که اولین کسی باشد که اکثریت کل نمایندگان موجود را جمع آوری کند – یا هرکسی که پس از انصراف دیگران باقی بماند – نامزد احتمالی حزب می شود.

اما نامزدهای دوم می توانند نمایندگان را نیز برنده شوند. علیرغم پیشتازی قابل توجه ترامپ در تعداد نمایندگان، هیچ یک از 1215 نماینده برای کسب نامزدی حزب جمهوری خواه به آن نیاز ندارند. و حتی پس از آن، تا زمانی که آخرین ایالت ها رای دهند و نمایندگان نامزدی را در کنوانسیون تابستانی حزب خود – که برای GOP، 15 ژوئیه در میلواکی آغاز می شود – رسمیت بخشند، رقابت از نظر فنی پایان نخواهد یافت.

نیکی هیلی، نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری و سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل، پس از رای دادن به انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری کارولینای جنوبی در جزیره کیاوا، کارولینای جنوبی، ایالات متحده، 24 فوریه 2024، نگاه می کند. رویترز/ برایان اسنایدرنیکی هیلی، نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری و سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل، پس از رای دادن به انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری کارولینای جنوبی در جزیره کیاوا، کارولینای جنوبی، ایالات متحده، 24 فوریه 2024، نگاه می کند. رویترز/ برایان اسنایدر

نیکی هیلی پس از به صندوق انداختن رای خود در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان کارولینای جنوبی در جزیره کیاوا، کارولینای جنوبی، نگاه می کند. 24 فوریه 2024. رویترز/برایان اسنایدر

با این حال، شکست هیلی در کارولینای جنوبی – بیشتر از شکست‌های قبلی او در آیووا، نیوهمپشایر و نوادا – نشان می‌دهد که مسیر او برای نامزدی از اینجا به بعد تنگ‌تر می‌شود.

هیلی در ایالت پالمتو از هر مزیتی برخوردار بود. او در بامبرگ، شهر کوچکی در 55 مایلی جنوب کلمبیا به دنیا آمد. او از کلمسون فارغ التحصیل شد. او سه دوره در مجلس قانونگذاری ایالتی و دو دوره در عمارت فرماندار خدمت کرد، جایی که میزان محبوبیت او به 80٪ رسید.

هیلی که زمستان گذشته در آیووا و نیوهمپشایر سرگردان بود، اغلب از “ایالت شیرین کارولینای جنوبی” خود به عنوان نوعی دیوار آتش صحبت می کرد – مکانی که می تواند دختر بومی خود را با شتابی تازه به مسابقات مقدماتی آینده سوق دهد.

و وفادار به این دیدگاه، هیلی در هفته‌های اخیر مبارزات انتخاباتی سختی را در آنجا انجام داد، و در حالی که تور اتوبوس «جانور جنوب شرقی» ون هالن را به ایستگاه‌هایی در سراسر ایالت می‌رساند – از آنجا که از هواپیما پیاده می‌شود و ترامپ را مورد انتقاد قرار می‌دهد، «در حال حاضر» را به باد انتقاد گرفت. نسبت به روسیه، با خلق و خوی آشفته و مشکلات حقوقی گرانقیمتش) تهاجمی تر از همیشه.

بر اساس گزارش بلومبرگ، به طور کلی، کمپین هیلی و دو کمیته اقدام فوق سیاسی متحد او 8.4 میلیون دلار برای تبلیغات در کارولینای جنوبی کاهش دادند. تیم ترامپ تقریباً هیچ خرج نکرد.

آنچه در نبرد اولیه GOP می آید

همین الگو قرار است در مرحله بعدی مسابقه نامزدی GOP با فرکانس فزاینده اجرا شود. بعد از کارولینای جنوبی، سه شنبه بزرگ در 5 مارس می آید، که در آن 15 ایالت و 1 قلمرو – از جمله جوایز بزرگ نمایندگان کالیفرنیا و تگزاس – وزن خواهند داشت.

تیم هیلی استدلال کرده است که برخی از این ایالت ها مانند کارولینای جنوبی، انتخابات مقدماتی آزاد برگزار می کنند. اما همانطور که ایالت پالمتو نشان داد، جمهوری خواهان ثبت نام شده هنوز بر رای دهندگان اولیه حزب تسلط دارند – و در بیشتر جاها، هیلی برای تحت تاثیر قرار دادن آنها حتی سخت تر از ایالت خود خواهد بود.

زنی با یک سگ در صف می ایستد تا در انتخابات ابتدایی ریاست جمهوری جمهوری خواهان کارولینای جنوبی، در مدرسه ابتدایی جنی مور، در ماونت پلیزنت، کارولینای جنوبی، ایالات متحده، 24 فوریه 2024 رای دهد. رویترز/اولین هاکستین TPX Images OF THE روززنی با یک سگ در صف می‌ایستد تا در انتخابات ابتدایی ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی، در مدرسه ابتدایی جنی مور، در ماونت پلیزنت، کارولینای جنوبی، ایالات متحده، ۲۴ فوریه ۲۰۲۴ رای بدهد. رویترز/اولین هاکستین TPX Images OF THE روز

زنی با سگ در صف می ایستد تا در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان کارولینای جنوبی رای خود را به صندوق بیندازد. 24 فوریه 2024. رویترز/اولین هاکستین

در میشیگان، ایالت بعدی تقویم، ترامپ در تنها نظرسنجی عمومی منتشر شده در سال جاری با 60 امتیاز پیشتاز بود. در کالیفرنیا – بزرگترین ایالتی که در روز سوپر سه شنبه رای داده است – ترامپ با 52 امتیاز جلوتر است. و در سطح ملی، طبق جدیدترین اخبار یاهو/YouGov، رئیس جمهور سابق سفیر سابق خود در سازمان ملل را بین 79 تا 14 درصد در میان رای دهندگان بالقوه مقدماتی جمهوری خواه شکست می دهد.

رقابت‌های برنده همه چیز، که در آن نامزدی که بیشترین آرا را به دست آورد، همه نمایندگان را به دست آورد، نیز در شرف رایج شدن است.

همه اینها به این معنی است که پیشتازی ترامپ احتمالا در ماه آینده منفجر خواهد شد. در یادداشتی که سه شنبه با مطبوعات به اشتراک گذاشته شد، مشاوران ارشد ترامپ تخمین زدند که حتی اگر هیلی به عملکرد خود مانند نیوهمپشایر، قوی ترین ایالت او ادامه دهد. تا کنون، ترامپ 1215 نماینده مورد نیاز برای کسب نامزدی حزب جمهوری خواه در 19 مارس را تضمین خواهد کرد. آنها افزودند، اگر هیلی در سطوح ایالت گرانیتی خود عملکرد کمتری داشته باشد، ترامپ یک هفته زودتر به مرز 1215 خواهد رسید.

هیلی آزاد است که در آن نقطه به دویدن ادامه دهد. ماه گذشته، کمپین او و سوپر PAC جمعاً 23.6 میلیون دلار جمع آوری کردند – 7.4 میلیون دلار بیشتر از ترامپ. تا زمانی که کمک‌کنندگان ضد ترامپ به نامزدی هیلی کمک می‌کنند، او می‌تواند به ابراز نگرانی‌های آن‌ها ادامه دهد – و احتمالاً از برخی تغییرات قانونی لرزه‌ای که رقابت را تغییر می‌دهد، صبر کند.

به جای اینکه از من بپرسیم در چه ایالت هایی پیروز خواهم شد، چرا از او نپرسیم که چگونه او پس از گذراندن یک سال کامل در دادگاه، در انتخابات عمومی پیروز می شود؟ هیلی اوایل این هفته در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت.

وقتی این پرونده‌های قضایی اتفاق افتاد، مردم به دنبال شش ماه آینده نیستند. او در تمام ماه های مارس، آوریل، می و ژوئن در دادگاه خواهد بود. در دنیا چطور در یک انتخابات عمومی پیروز می شوید، وقتی این پرونده ها ادامه دارند و قضاوت ها ادامه دارند؟»

منبع