ترامپ هنگام صحبت درباره 6 ژانویه، نیکی هیلی را با نانسی پلوسی اشتباه می گیرد

به نظر می رسد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به اشتباه به رقیب جمهوری خواه اشاره کرده است نیکی هیلی به جای Rep. نانسی پلوسی، دی-کالیفرنیا، هنگام بحث در مورد شورش 6 ژانویه در یک گردهمایی مبارزاتی در نیوهمپشایر در جمعه شب.

این آشفتگی در خلال سخنان ترامپ برای جمعی از هواداران در کنکورد، ایالت نی اچ، رخ داد، جایی که او بیش از 90 دقیقه سخنرانی کرد و بارها هیلی را که در دولت او به عنوان سفیر در سازمان ملل متحد خدمت می کرد و هرگز عضو کنگره نبود، مورد انتقاد قرار داد.

نیکی هیلی، می‌دانی که آن‌ها، آیا می‌دانی که همه اطلاعات، همه شواهد، همه چیز را نابود کردند، همه آن‌ها را حذف و نابود کردند. همه اینها به دلیل چیزهای زیادی مانند نیکی هیلی مسئول امنیت است. ما به او 10000 نفر، سرباز، گارد ملی، هر چه بخواهند به او پیشنهاد دادیم. آن را رد کردند. آنها نمی خواهند در مورد آن صحبت کنند. ترامپ گفت: اینها افراد بسیار نادرست هستند.

NBC News برای اظهار نظر در مورد اظهارات ترامپ با ستاد انتخاباتی ترامپ تماس گرفته است.

ترامپ قبلا پلوسی را متهم کرده بود که 10000 سرباز را در 6 ژانویه رد کرده است، ادعایی که رد شده است. در گزارش نهایی کمیته منحله 6 ژانویه آمده است: «برخی پیشنهاد کرده اند که رئیس جمهور ترامپ دستور آماده سازی 10000 سرباز را برای 6 ژانویه داده است. کمیته منتخب هیچ مدرکی در این مورد پیدا نکرد. در واقع، کریستوفر میلر، سرپرست وزارت دفاع ترامپ، این موضوع را مستقیماً در هنگام شهادت وی رد کرد.

گاف ترامپ در حالی رخ می دهد که او مرتبا جو بایدن، رئیس جمهور 81 ساله را گیج و از نظر ذهنی نامناسب برای مقام خود نشان می دهد. رئیس جمهور سابق 77 ساله پیش از این در سخنرانی های خود سیاستمداران را گیج کرده بود. ترامپ در ماه سپتامبر، بایدن را با باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا اشتباه گرفت و گفت: «با اوباما، در انتخاباتی پیروز شدیم که همه می گفتند نمی توان پیروز شد».

در همان سخنرانی سپتامبر، ترامپ همچنین گفت که «اگر بخواهیم به بایدن تکیه کنیم، خیلی سریع وارد جنگ جهانی دوم خواهیم شد».

ترامپ از تغییر نام اوباما و بایدن با گفتن اینکه او با تمسخر آنها را عوض می‌کند، دفاع کرده است.

در ماه اکتبر، ترامپ از ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به عنوان رهبر ترکیه یاد کرد و زمانی که در سیوکس سیتی، آیووا بود، به جمعیتی که به گفته او از سیوکس فالز، داکوتای جنوبی بودند، احوالپرسی کرد.

در حالی که بایدن سهم نسبتاً زیادی از گاف ها و ناهنجاری های خود داشته است، اما آمادگی ذهنی سلف خود را مانند ترامپ به یک مسئله مهم کمپین تبدیل نکرده است.

به عنوان مثال، بایدن در سال 2022 در یک مراسم کاخ سفید پرسید که آیا جکی والورسکی، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در میان حاضران حضور دارد یا خیر – تقریباً دو ماه پس از مرگ جمهوریخواه ایندیانا در یک تصادف رانندگی. رئیس جمهور با انتشار بیانیه ای پس از مرگ والورسکی تسلیت گفت.

رای دهندگان در نظرسنجی ان بی سی نیوز در سپتامبر نسبت به سن ترامپ و بایدن ابراز نگرانی کردند. حدود 74 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که نگرانی های عمده یا متوسطی دارند که «جو بایدن در 80 سالگی از سلامت روحی و جسمی لازم برای ریاست جمهوری برای دور دوم برخوردار نیست». حدود 47 درصد از پاسخ دهندگان نگرانی های مشابهی در مورد ترامپ گزارش کردند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع