ترامپ ممکن است تلاش کند احضاریه کمیته 6 ژانویه را تا پایان دوره میان دوره ای به تعویق بیاندازد – که در آن حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان را به دست آورد و همه چیز را به چالش بکشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌تواند یک تاکتیک حقوقی نسبتاً ساده را برای اجتناب از تبعیت از احضاریه کمیته 6 ژانویه به کار گیرد: تأخیر.

کمیته منتخب مجلس نمایندگان پس از بیش از یک سال تحقیق در مورد حمله به کنگره، در 13 اکتبر تصمیم متفق القول خود را برای احضار رئیس جمهور سابق برای اسناد و شهادت اعلام کرد. قانونگذاران گفتند ترامپ تنها کسی است که می تواند اطلاعات کلیدی مربوط به تلاش ها برای لغو نتایج انتخابات 2020 را ارائه دهد.

یکی از کارمندان دموکرات کنگره که نامش فاش نشده به واشنگتن پست گفت: «بعد از اینکه یک شاهد حاضر نشد، بهترین گام بعدی این است که مجلس درباره یک استناد توهین آمیز رأی دهد. “اگر ما مجلس را برگزار کنیم، این یک پرونده مدنی زنده است، اما تضمین نشده است.”

در صورت پیروزی جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان و در ماه ژانویه، مک کارتی محتمل‌ترین نامزد برای ریاست مجلس است. صرف نظر از این، جمهوری خواهان مطمئناً کار کمیته را متوقف خواهند کرد، که می تواند به هر گونه درگیری حقوقی با هدف وادار کردن ترامپ به تبعیت از احضاریه پایان دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در طول یک گردهمایی مبارزاتی در فرودگاه Minden-Tahoe در 08 اکتبر 2022 در Minden، نوادا، نگاه می کند.

اگرچه ضرب‌الاجل‌های احضاریه برای ماه نوامبر تعیین شده است، اما ماه‌ها قبل از آن، ترامپ می‌تواند از تعدادی اقدامات قانونی برای طولانی‌تر کردن این روند استفاده کند.

ترامپ این کمیته را برکنار کرده و به تکرار ادعاهای نادرست در مورد تقلب در رأی دهندگان ادامه می دهد. او نگفته است که آیا از این احضاریه تبعیت خواهد کرد یا خیر، اما وکیل او جمعه به نیویورک تایمز گفت که آنها در حال بررسی آن هستند و همچنین از کمیته به دلیل انتشار علنی آن انتقاد کرد.

اما ترامپ می‌تواند این روند را به تعویق بیاندازد، احتمالاً تا زمانی که کمیته به پایان برسد.

این هیئت به طور رسمی روز جمعه با نامه ای به ترامپ احضاریه را صادر کرد و از او درخواست کرد که اسناد را تا 4 نوامبر تحویل دهد و در 14 نوامبر یا حوالی آن برای شهادت بنشیند. در این نامه ادعا شده بود که ترامپ بر تلاش ها برای لغو انتخابات نظارت داشته و ادعاهای تقلب را ترویج می کند که می دانسته است. نادرست

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

اگر ترامپ از اجرای این قانون امتناع ورزد، ممکن است به دلیل تحقیر کنگره محاکمه شود.

  • دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در طول یک گردهمایی مبارزاتی در فرودگاه Minden-Tahoe در 08 اکتبر 2022 در Minden، نوادا، نگاه می کند.جاستین سالیوان/گتی ایماژ

    • کمیته 6 ژانویه روز جمعه رسماً احضاریه ای از ترامپ صادر کرد.

    • کمیته 6 ژانویه در تابستان 2021 پس از اینکه جمهوری خواهان سنا یک کمیسیون دو حزبی به سبک 11 سپتامبر را مخفی کردند، تأسیس شد. هنگامی که کمیته منتخب تشکیل شد، کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان، پس از اینکه نانسی پلوسی، رئیس مجلس دو مورد از پنج انتخاب خود را رد کرد، در نهایت هیچ کس را منصوب نکرد. تنها دو جمهوری‌خواه عضو کمیته شدند، نمایندگان لیز چنی و آدام کینزینگر، هر دو از منتقدان ترامپ که توسط اکثریت جمهوری‌خواهان رد شده‌اند.

      منابع نزدیک به این وضعیت به Post one گفتند که تیم ترامپ به دنبال شکایت از کمیته است و استدلال می‌کند که این کمیته توانایی وادار کردن او به شهادت را ندارد. اگرچه مشخص نیست که آیا این دعوا جواب می دهد یا خیر، اما می تواند در طولانی کردن روند تا پایان کنگره فعلی موفق شود.

      اما این کمیته که در طول تحقیقات خود با بیش از 1000 نفر مصاحبه کرده است، قرار است همراه با 117 کنگره در 3 ژانویه منحل شود.

      عدم همکاری با این احضاریه می‌تواند منجر به بی‌اعتنایی ترامپ به کنگره و ارجاع به وزارت دادگستری برای پیگرد قانونی شود. با این حال، اگر جمهوری خواهان در ماه نوامبر مجلس نمایندگان را پس بگیرند – همانطور که به نظر می رسد احتمالاً انجام می دهند – خود کمیته ممکن است به پایان برسد.