ترامپ متعهد شد از مسیحیت در برابر چپ‌هایی که به گفته او می‌خواهند «صلیب‌ها را پاره کنند» دفاع کند.

نشویل، تن (AP) – رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ وعده داد که برای دفاع از ارزش های مسیحی از دوره دوم ریاست جمهوری در کاخ سفید استفاده خواهد کرد و حتی پیشنهاد کرد که از نمادهای مرکزی این دین محافظت کند و به کنفرانسی از تلویزیون های مذهبی در پنجشنبه شب هشدار داد که چپ ها می خواهد “صلیب ها را خراب کند.”

«به یاد داشته باشید، هر رژیم کمونیستی در طول تاریخ تلاش کرده است تا کلیساها را از بین ببرد، درست مانند هر رژیم فاشیستی برای تصاحب آنها و کنترل آنها. و در آمریکا، چپ رادیکال در تلاش است هر دو را انجام دهد.

ترامپ افزود: «آن‌ها می‌خواهند صلیب‌ها را تا جایی که می‌توانند خراب کنند و با پرچم‌های عدالت اجتماعی روی آن‌ها بپوشانند». اما به شما قسم می‌دهم که در دولت ترامپ هیچ‌کس صلیب مسیح را لمس نخواهد کرد.

قول حمایت از نماد مسیحیت به یاد می آورد که رئیس جمهور سابق اخیراً به انجمن ملی تفنگ گفت: “هیچ کس انگشتی روی سلاح گرم شما نخواهد گذاشت.” این همچنین در حالی رخ می دهد که محافظه کاران برجسته به طور فزاینده ای از ترامپ خواسته اند که در صورت پیروزی، آشکارا دور دوم ریاست جمهوری خود را حول ارزش های مسیحی بسازد.

ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان مورد علاقه است، جایی که میدان زمانی شلوغ تنها به او و سفیر سابقش در سازمان ملل، نیکی هیلی کاهش یافته است. گردهمایی رسانه‌های مسیحی، که در آن حامیان مالی کلاه‌های بیسبال قرمز و سفید را با منقش به «آمریکا دوباره دعا کنند» توزیع می‌کردند، منطقه‌ای بسیار دوستانه برای رئیس‌جمهور سابق بود، که سخنرانی‌اش اغلب بیشتر شبیه یک تجمع بود تا یک سخنرانی در کنگره.

ترامپ گفت: «چپ ها سعی می کنند مسیحیان را شرمنده کنند. آنها سعی می کنند ما را شرمنده کنند. من یک مسیحی بسیار مغرور هستم.»

ترامپ بارها و بارها جمعیت را به پا کرد و بارها از سوابق خود در مورد سقط جنین دفاع کرد، از جمله انتصاب سه قاضی محافظه کار دیوان عالی که به لغو تصمیم رو علیه وید کمک کردند. اما او به طور مشخص به حکم دادگاه عالی آلاباما اشاره ای نکرد که ارائه دهندگان آن را وادار کرد تا لقاح آزمایشگاهی را پس از اینکه قضات حکم دادند که جنین های منجمد می توانند طبق قوانین ایالتی کودک تلقی شوند، متوقف کنند.

کمپین انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اواخر روز پنجشنبه بیانیه‌ای خالی درباره این موضوع منتشر کرد و به طعنه توجه را به عدم واکنش ترامپ به «حکم IVF آلاباما که او مسئول آن است» جلب کرد.

در عوض، ترامپ از سخنرانی خود استفاده کرد تا به خود ببالد که اولین دوره خود را برای «بیش از هر دولت دیگری در تاریخ برای حفظ آزادی مذهبی انجام داده است».

او گفت: “شوق این انتخابات که در نوامبر برگزار می شود بسیار بیشتر از سال 2016 یا 2020 است.”

تنسی مقدماتی خود را در سوپر سه‌شنبه، 5 مارس برگزار می‌کند، زمانی که بسیاری از ایالت‌های سراسر کشور رای می‌دهند و می‌تواند ترامپ را به اوج ادعای نامزدی جمهوری‌خواهان برساند.

برخی از رهبران مذهبی در ابتدا برای حمایت از ترامپ که چند طلاق گرفته بود در سال 2016 مردد بودند، اما اکنون آنها جزو پایگاه‌های وفادار او به نام «آمریکا را دوباره بزرگ کن» هستند.

این با وجود سابقه شخصی است که در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، از جمله متهم شدن ترامپ در نیویورک در رابطه با پرداخت‌های غیراخلاقی که به یک بازیگر فیلم‌های پورن در تلاش برای سرکوب یک رابطه خارج از ازدواج انجام شده است.

تروی میلر، رئیس و مدیر عامل پخش کننده ملی مذهبی گفت: «وقتی او به صحنه آمد، مردم شک داشتند. اما من فکر می کنم، همانطور که آنها بیشتر یاد گرفته اند و به صحبت های دونالد ترامپ گوش داده اند، تنها چیزی که همیشه از مردم می شنوم این است که آنها واقعا احساس می کنند دونالد ترامپ آنها را درک می کند و این بزرگترین ارتباطی است که مردم برقرار می کنند. “این مردی در سیاست است که ما را می‌فهمد، ما را درک می‌کند، که انگار یک نخبه‌گرا حرف نمی‌زند و با ما حرف نمی‌زند.”

منبع