ترامپ در دادگاه مدنی متهم به آزار جنسی و بدنام کردن ای جین کارول شد و به پرداخت 5 میلیون دلار محکوم شد.

کارول همچنین گفت که چند روز بعد به یکی دیگر از دوستانش، کارول مارتین، گفته است که چه اتفاقی افتاده است و مارتین از او خواسته از ترس اینکه ترامپ و وکلایش او را دفن کنند، به پلیس نرود.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

کارول قبلاً علیه ترامپ به دلیل اظهارات توهین آمیز او در مورد اتهامات تجاوز جنسی در زمانی که رئیس جمهور بود، شکایت کرده بود.

این حکم ممکن است آخرین باری نباشد که دو طرف در دادگاه با هم روبرو می شوند.

وکلای کارول گزیده‌ای از تسلیم ترامپ به هیئت منصفه را پخش کردند، از جمله بخشی که او تصویری از کارول در دهه 1980 را به‌عنوان همسر سابقش مارلا میپلز تشخیص داد.

این حکم اولین باری است که یک رئیس جمهور سابق به لحاظ مدنی به دلیل آزار جنسی مسئول شناخته می شود.

در برگه حکم خود از او پرسیده شد که آیا کارول 79 ساله «با غلبه شواهد» ثابت کرده است که «آقای. ترامپ به خانم کارول تجاوز کرد، هیئت منصفه 9 نفره جعبه “نه” را علامت زدند. در پاسخ به این سوال که آیا کارول «با غلبه شواهد» ثابت کرده است که «آقای. ترامپ از خانم کارول سوء استفاده جنسی کرد. هر دو اتهام عناصری از ادعای باتری کارول بودند.

هیئت منصفه فقط حدود سه ساعت به بحث پرداختند. به کارول فقط بیش از 2 میلیون دلار برای ادعای باتری و کمی کمتر از 3 میلیون دلار برای ادعای افترا جایزه داد.

ترامپ ابتدا به‌عنوان رئیس‌جمهور و سپس به‌عنوان یک شهروند خصوصی، حساب کارول را داستانی تخیلی خواند که او برای افزایش فروش کتاب ساخته است و او گفته است که او «نوع من نیست». او در محاکمه شهادت نداد، اما بخش‌هایی از ویدئوی او در ماه اکتبر برای هیئت منصفه پخش شد.

جسیکا لیدز، 81 ساله، مدعی شد که ترامپ در اواخر دهه 1970 زمانی که در پرواز به نیویورک در کنار یکدیگر نشسته بودند، شروع به دست زدن به او کرد. متهم دیگر، ناتاشا استینوف، شهادت داد که در سال 2005 به تفرجگاه مار-آ-لاگو ترامپ رفته بود تا با او و ملانیا ترامپ برای داستانی در اولین سالگرد ازدواجشان مصاحبه کند. او مدعی شد که ترامپ او را به دیوار هل داده و قبل از اینکه یکی از کارکنان صحبت آنها را قطع کند، شروع به بوسیدن او کرد.

“من از طرفداران پر و پا قرص این نمایش بودم. بسیار تحت تأثیر آن قرار گرفت.» کارول شهادت داد و افزود که بخش هایی را که ترامپ در حال اخراج شرکت کنندگان در مسابقه بود را دوست نداشت و تماشا نمی کرد.

این شش مرد و سه زن همچنین دریافتند که ترامپ با خواندن ادعاهای او به کارول، او را «فریب‌کاری» و «شغل» خوانده است.

در اقدامی غیرمعمول برای یک پرونده مدنی، قاضی با استناد به تاریخچه لفاظی های تحریک آمیز ترامپ در مورد سیستم قضایی، از هیئت منصفه ناشناس استفاده کرد.

برنباخ و مارتین هر دو به نمایندگی از کارول شهادت دادند و از حساب او حمایت کردند.

دفاع ترامپ

کارول که در آن زمان ستون نویس مجله ال بود، گفت که ترامپ به او گفت که برای یک دوست خانم خرید می کند و از او دعوت کرد که همراهش بیاید. او گفت: «او بسیار با شخصیت بود.

ترامپ، نامزد ریاست جمهوری 2024، مدام ادعاهای کارول را رد کرده است. او مدت کوتاهی پس از صدور حکم در وب سایت خود در شبکه های اجتماعی این حکم را به باد انتقاد گرفت.

من این شکایت را علیه دونالد ترامپ تنظیم کردم تا نام خود را پاک کنم و زندگی ام را پس بگیرم. امروز، جهان سرانجام کارول در بیانیه ای سه شنبه گفت: حقیقت را می داند. او در خارج از دادگاه با خبرنگاران صحبت نکرد.

او در اظهارات خود از این اظهارات دفاع کرد که در آن بارها به کارول، وکیل او کاپلان، لیدز و استینوف نیز توهین کرد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «اشتباه نکنید، کل این پرونده ساختگی یک تلاش سیاسی است که رئیس‌جمهور ترامپ را هدف قرار می‌دهد، زیرا او اکنون یک نامزد پیشتاز برای انتخاب مجدد رئیس‌جمهور ایالات متحده است.»

هیئت منصفه 5 میلیون دلار غرامت به خاطر ادعاهای بدنسازی و افترا به او پرداخت کرد.

در این بیانیه آمده است: «این پرونده تجدیدنظر خواهد شد و ما در نهایت پیروز خواهیم شد.

کارول در پاسخ به این سوال که آیا او موافق است که گزارش نکردن حمله به پلیس “یک واقعیت عجیب است”، گفت: “بسیاری از زنان به پلیس مراجعه نمی کنند و من دلیل آن را می دانم.”

این حکم هیچ گونه پیامد کیفری ندارد. استاندارد قانونی برای مسئولیت در پرونده مدنی – غلبه شواهد – به اندازه پرونده های جنایی بالا نبود. معیار مدنی این است که به احتمال زیاد چیزی اتفاق افتاده است، در حالی که معیار محکومیت در پرونده های جنایی اثبات گناه فراتر از شک معقول است.

کارول گفت که قبلاً یک بار ترامپ را در اواخر دهه 1980 ملاقات کرده بود، قبل از اینکه در ورودی فروشگاه بزرگ نزدیک خانه و دفتر ترامپ در برج ترامپ به او برخورد کند.

در همان روز ترامپ به خبرنگاران در ایرلند گفت که برای رسیدگی به این پرونده به نیویورک بازمی گردد. اظهارات او باعث شد قاضی این فرصت را به ترامپ بدهد تا نظرش را در مورد شهادت تغییر دهد و او تا ساعت 5 بعدازظهر یکشنبه به او فرصت داد تا بگوید آیا می‌خواهد در موضع‌گیری قرار بگیرد یا خیر. او این کار را نکرد.

من نمی‌خواهم توهین کنم، اما وقتی مردم مرا به چیزی متهم می‌کنند، فکر می‌کنم حق دارم توهین کنم، زیرا آنها به من توهین می‌کنند. آنها دارند نهایت توهین را انجام می دهند، داستان می سازند و بعد من اجازه ندارم نظرم را بگویم؟ نه. من با آن مخالفم.

هیئت منصفه ناشناس

کارول به او گفت: “او به من تجاوز کرد، چه فریاد بزنم یا نه.”

ترامپ اتهامات لیدز و استینوف را رد کرده است. در یک گردهمایی کمپین انتخاباتی در سال 2016، به نظر می‌رسد که او ظاهر لیدز را مسخره می‌کند در حالی که اتهامات او را به سخره می‌گیرد و می‌گوید که او «اولین انتخاب من نخواهد بود».

تاکوپینا همچنین بارها به او فشار می آورد که چرا او برای کمک فریاد نمی زند یا به پلیس مراجعه نمی کند.

آسا هاچینسون، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، منتقد ترامپ، گفت: «با حکم هیئت منصفه باید با جدیت برخورد کرد و نمونه دیگری از رفتار غیرقابل دفاع دونالد ترامپ است».

کارول سال گذشته در دادگاه فدرال منهتن شکایت کرد و مدعی شد که ترامپ در سال 1995 یا 1996 در رختکن یک فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن در نزدیکی خانه‌اش در خیابان پنجم تجاوز کرده است. او اولین بار در سال 2019 در کتاب خود با عنوان «به چه چیزی نیاز داریم» این ادعا را منتشر کرد. مردان برای؟ یک پیشنهاد ساده.»

“منتظر تصمیم هیئت منصفه در مورد اتهام نادرست، جایی که من، علیرغم اینکه یک نامزد سیاسی فعلی هستم و در هر دو حزب رهبری می کنم، اجازه صحبت یا دفاع از خودم را ندارم، حتی در شرایطی که خبرنگاران سرسخت درباره این پرونده بر سر من فریاد می زنند.” او نوشت. “بنابراین من تا پس از محاکمه صحبت نخواهم کرد، اما در مورد سکوت غیرقانونی من، به عنوان یک نامزد، بدون توجه به نتیجه، درخواست تجدید نظر خواهم کرد.”

سایر متهمان

جو تاکوپینا، وکیل ترامپ در بیانیه افتتاحیه خود به هیئت منصفه گفت که ادعاهای کارول “باور نکردنی” است.

آنها همچنین سعی کردند با ارائه شهادت دو زن دیگر که مدعی بودند توسط ترامپ مورد تجاوز قرار گرفته اند، پرونده کارول را تقویت کنند.

هیئت منصفه نیویورک روز سه‌شنبه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را متهم به سوء استفاده جنسی از نویسنده E. Jean Carroll در یک فروشگاه بزرگ منهتن در دهه 1990 تشخیص داد، اما مسئول تجاوز جنسی به او نیست.

کارول مدعی شد که ترامپ به او اشاره کرد به سمت اتاق رختکن و وقتی او وارد شد، “در را بست و مرا به دیوار هل داد” و به او تجاوز کرد. او گفت: «نمی‌توانستم ببینم که چیزی در حال رخ دادن است، اما مطمئناً می‌توانستم آن درد را احساس کنم.

در ماه نوامبر، کارول دومین شکایتی را که با اتهام تجاوز جنسی به دادگاه رفت، و همچنین یک ادعای افترای جدید ناشی از اظهارات ترامپ پس از ریاست جمهوری در مورد او ارائه کرد. او پس از تصویب قانونی در نیویورک که یک پنجره یک ساله را برای قربانیان بزرگسال جرایم جنسی باز کرد تا شکایت مدنی را ارائه دهند، حتی اگر قانون محدودیت ادعاهای آنها منقضی شده باشد، همانطور که برای کارول وجود داشت، آن را ثبت کرد.

آن پرونده در همان دادگاه و در پرونده دوم نزد همان قاضی در جریان است. در یک دادگاه استیناف فدرال در واشنگتن دی سی در مورد اینکه آیا ترامپ از مسئولیت مصون است زیرا در زمان اظهار نظر رئیس جمهور بود، متوقف شده بود. این پرونده ماه گذشته به کاپلان بازگردانده شد.

او گفت: «او این کار را به خاطر پول، دلایل سیاسی و موقعیت انجام می دهد. و با انجام این کار، او قربانیان واقعی تجاوز را به حداقل می رساند و درد آنها را از بین می برد و از آنها سرمایه گذاری می کند.

وکلای ترامپ بدون اینکه شاهدی در جایگاه حضور داشته باشند، به پرونده خود پایان دادند. تاکوپینا روز پنجشنبه به لوئیس کاپلان قاضی منطقه ای ایالات متحده گفت که ترامپ به عنوان شاهد احتمالی ذکر شده بود، اما او از حق خود برای شهادت چشم پوشی کرد.

ترامپ صبح سه‌شنبه در شبکه Truth Social مدعی شد که او را ساکت می‌کنند.

روبرتا کاپلان، وکیل او در بیانیه‌ای جداگانه گفت: «هیچ‌کس بالاتر از قانون نیست، حتی رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده. ما آنقدر هیجان زده هستیم که هیئت داوران موافقت کردند.”

“من مطلقاً هیچ ایده ای ندارم که این زن کیست. این حکم مایه شرمساری است – ادامه بزرگترین شکار جادوگران در تمام دوران!” او در Truth Social نوشت.

هر نه هیئت منصفه انتخاب شده سوگند یاد کردند که می توانند بی طرف باشند.

تاکوپینا همچنین از کارول، یک دموکرات، درباره سیاست‌هایش و پست‌های قدیمی‌اش در رسانه‌های اجتماعی، از جمله یکی از پست‌های سال ۲۰۱۲ که در آن گفته بود از طرفداران «عظیم» نمایش ترامپ «شاگرد» است، انتقاد کرد.

کاپلان در تصمیم خود گفت: «لازم به ذکر است که آقای ترامپ بارها به دادگاه ها، قضات، مقامات مختلف اجرای قانون و سایر مقامات دولتی و حتی اعضای هیئت منصفه در موارد دیگر حمله کرده است.

حکم لازم الاجرا بود.

او گفت که هویت اعضای هیئت منصفه را حتی از وکلای هر دو طرف مخفی نگه می دارد، زیرا «اگر هویت اعضای هیئت منصفه فاش شود، احتمال توجه ناخواسته رسانه ها به هیئت منصفه، تلاش برای نفوذ و/یا آزار و اذیت یا بدتر از آن وجود دارد. هیئت منصفه توسط حامیان آقای ترامپ.”

وقتی کارول در جایگاه شاهد حضور داشت، از او پرسید که آیا “ظاهراً مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است”. او پاسخ داد: “به من تجاوز شده است.”

او گفت که از گپ زدن با او خوش گذرانده است زیرا این گشت و گذار در نهایت به بخش لباس زیر زنانه طبقه ششم منتهی شد. او گفت: «او شوخی و خوش‌حال و بسیار خنده‌دار بود،» و هر کدام در مورد امتحان کردن لباس زیر شوخی کردند.

کارول گفت که پس از آن با یکی از دوستانش، نویسنده لیزا برنباخ تماس گرفت تا به او بگوید چه اتفاقی افتاده است و برنباخ به او گفت که با پلیس تماس بگیرد. کارول گفت که او به او گفت “به هیچ وجه”، زیرا او خود را مقصر این حمله می دانست.

کارول شاهد ستاره خودش در دادگاه بود که در 25 آوریل آغاز شد. او در طول سه روز حضورش در جایگاه شاهد به هیئت منصفه گفت: «من اینجا هستم چون ترامپ به من تجاوز کرد.