ترامپ در جلسه استماع پول در نیویورک شکست بزرگی خورد، زیرا قاضی تمام تلاش‌ها برای طفره رفتن یا به تاخیر انداختن دادگاه 25 مارس را رد کرد.

رئیس سابق  دونالد ترامپ، در کنار افسران دادگاه، در خارج از دادگاه در دادگاه جنایی منهتن، در 15 فوریه 2024، برای جلسه استماع او در مورد پرونده جنایتی که در رابطه با خفه کردن پول انجام داده بود.

رئیس سابق دونالد ترامپ، در کنار افسران دادگاه، در خارج از دادگاه در دادگاه جنایی منهتن، در 15 فوریه 2024، برای جلسه استماع او در مورد پرونده جنایتی که در رابطه با خفه کردن پول انجام داده بود.اسپنسر پلات/گتی ایماژ

  • ترامپ در پرونده جنایت خود در منهتن حاضر شد و متوجه شد که تاریخ محاکمه او 25 مارس باقی می ماند.

  • او از قاضی درخواست کرده بود که پرونده را به تأخیر بیندازد یا رد کند. روز پنجشنبه، قاضی به هر دو درخواست پاسخ منفی داد.

  • ترامپ نتوانست قاضی را متقاعد کند که او بیش از حد مشغول مبارزات انتخاباتی است و با جنایات دیگر مبارزه می کند.

هیچ چیز جز خبر بدی برای دونالد ترامپ وجود نداشت، زیرا او روز پنجشنبه به دادگاه منهتن در مورد پرونده جنایت خود یعنی عدم تأخیر و رد 34 اتهام جنایتکارانه خود بازگشت.

ترامپ خواستار به تعویق انداختن محاکمه در 25 مارس شده بود و از طریق وکیل خود اصرار داشت که او بیش از حد مشغول مبارزات انتخاباتی و مبارزه با سه پرونده جنایتکاری دیگر خود است.

اما قاضی درخواست ترامپ برای عقب انداختن تاریخ محاکمه را پس از یک رفت و برگشت پر جنب و جوش در دادگاه که شامل اشاره قاضی به این بود که 25 مارس تاریخی بود که در ابتدا توسط دفاع انتخاب شده بود و قبلاً با آن موافقت شده بود، رد کرد. نه ماه پیش تنظیم شد

تاد بلانچ، وکیل ارشد ترامپ در هر دو پرونده حبس پول ایالتی و پرونده اسناد طبقه بندی شده فدرال در فلوریدا، شکایت کرد: «ما شدیداً به آنچه در این دادگاه روی می دهد اعتراض می کنیم.

بلانچ گفت: «این واقعیت که پرزیدنت ترامپ قرار است دو ماه آینده را صرف کار بر روی این محاکمه کند»، به جای اینکه در سه پرونده جنایتکار دیگرش مبارزه کند و از خود دفاع کند، «نباید اتفاق بیفتد». وکیل تکرار کرد: «این اتفاق نباید بیفتد.

خوان مرچان، قاضی دادگاه عالی ایالتی، با قاطعیت در تاریخ 25 مارس پاسخ داد: “استدلال قانونی شما چیست؟ این یک استدلال قانونی نیست.”

طرف ترامپ همچنین در اسنادی که در ماه سپتامبر ارائه شد، درخواست کرده بود که کل پرونده را به‌عنوان خیلی قدیمی، از جمله به دلایل محدودیت‌ها، و از نظر قانونی ناقص رد کند. این را نیز قاضی رد کرد.

رای قاضی را اینجا بخوانید.

مرچن به همین ترتیب درخواست دفاع را که حداقل پرونده را به یک عدد جعل سابقه تجاری کاهش دهد، رد کرد. دفاعیات متذکر شده بودند که تنها یک پرداخت غیرقانونی و غیرقانونی – که به بازیگر فیلم بزرگسالان استورمی دنیلز انجام شده است – مبنای کیفرخواست قرار دارد.

و قاضی همچنین درخواست دفاع را رد کرد که قاضی جلساتی را برای تعیین اینکه آیا پرونده باید رد شود یا خیر، رد کرد زیرا ترامپ به عنوان بخشی از یک انتقام گیری سیاسی “به طور غیرمجاز هدف قرار گرفت”.

مرچن در یک ضربه جدایی که جلسه یک ساعته را به پایان رساند، به طرف ترامپ هشدار داد که اگر آنها همچنان به تسلیم مدارک دفاعی به دادستان ها ادامه دهند، همانطور که طبق قانون لازم است، ممکن است دفاع از ارائه مدارک در دادگاه منع شود.

نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در یک جلسه پیش از محاکمه در دادگاه جنایی منهتن در 15 فوریه 2024 در شهر نیویورک شرکت می کند.  ترامپ در سال گذشته به 34 فقره جعل سوابق تجاری متهم شد که به گفته دادستان ها تلاشی برای پنهان کردن یک رسوایی جنسی احتمالی قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری 2016 بود.  انتظار می رود قاضی خوان مانوئل مرچان تصمیم بگیرد که آیا محاکمه طبق برنامه در 25 مارس آغاز می شود یا خیر. (عکس از برندان مک درمید پول/ گتی ایماژ)نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در یک جلسه پیش از محاکمه در دادگاه جنایی منهتن در 15 فوریه 2024 در شهر نیویورک شرکت می کند.  ترامپ در سال گذشته به 34 فقره جعل سوابق تجاری متهم شد که به گفته دادستان ها تلاشی برای پنهان کردن یک رسوایی جنسی احتمالی قبل و بعد از انتخابات ریاست جمهوری 2016 بود.  انتظار می رود قاضی خوان مانوئل مرچان تصمیم بگیرد که آیا محاکمه طبق برنامه در 25 مارس آغاز می شود یا خیر. (عکس از برندان مک درمید پول/ گتی ایماژ)

این پرونده ادعا می‌کند که ترامپ 34 بار در اسناد تجاری جداگانه دروغ گفته و مبلغ 130000 دلاری را پنهان کرده است که چند روز قبل از انتخابات 2016 دنیلز را ساکت کرده است. دادستان ها در مخالفت با درخواست ترامپ برای رد کیفرخواست، آن را یک طرح جنایی گسترده و فاسد برای پنهان کردن اطلاعات مضر از مردم رای دهنده نامیدند.» آنها نوشتند که این پرداخت غیرقانونی بود.

دادستان ها خاطرنشان کردند که اثبات این غیرقانونی بودن در اختیار مایکل کوهن است – وکیل شخصی ترامپ در آن زمان و اکنون شاهد کلیدی علیه او است. کوهن به دلیل مشارکت غیرقانونی در کمپین انتخاباتی پس از اعتراف به اینکه او گرداننده این طرح بوده، 130000 دلار خود را ارسال کرده و از طریق یک خط اعتباری از سهام خانه به دانیلز وام گرفته است تا اطمینان حاصل کند که او با ادعای خود در بورس عرضه نمی‌شود، مدتی را در زندان گذراند. دادستان ها ادعا می کنند که با ترامپ رابطه داشته است. به گفته دادستان ها، ترامپ سپس در سال 2017 از طریق یک سری چک های ماهانه که به طور غیرقانونی به عنوان هزینه های قانونی پنهان شده بود، کوهن را بازپرداخت کرد.

سوابق تجاری جعلی پرونده شامل این چک ها به همراه سوابق پرداختی مرتبط در دفاتر سازمان ترامپ است.

رد ۹۹ صفحه ای دادستان منهتن در مورد درخواست برکناری ترامپ را اینجا بخوانید.

وکلای ترامپ استدلال می‌کنند که هیچ چیز غیرقانونی در مورد چنین پرداختی وجود نخواهد داشت، و بنابراین هرگونه مغایرت اسناد مرتبط به جرم منجر نمی‌شود. دادستان ها پاسخ دادند که پیگرد قانونی منحصراً مبتنی بر “تطبیق بی طرفانه واقعیت ها در قانون” است، همانطور که آنها در پاسخ درخواست اخراج خود بیان کردند.

این پرونده برای اولین بار از میان چهار کیفرخواست جنایت ترامپ که با انتخاب هیئت منصفه در 25 مارس آغاز می شود، در مسیر محاکمه قرار دارد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید

منبع