ترامپ خانه فلوریدا را ترک می کند تا در نیویورک تسلیم اتهام شود

ترامپ که در آن زمان با همسرش ملانیا ازدواج کرده بود، این رابطه را رد می کند.

ترامپ در پلتفرم رسانه اجتماعی خود Truth Social درباره دادستان منطقه منهتن که این پرونده را تحت تعقیب قرار می دهد، گفت: “DA فاسد پرونده ای ندارد.” “آنچه او دارد مکانی است که در آن محاکمه عادلانه برای من غیرممکن است.”

پرونده دانیلز تنها یکی از چندین تحقیقی است که ترامپ را تهدید می کند.

– “بالا در هوا” –

تاکوپینا گفت، اما یک “پیاده روی” – که در آن یک متهم با دستبند در کنار دوربین های رسانه ای اسکورت می شود – برای رئیس جمهور سابق تحت حفاظت سرویس مخفی ایالات متحده بعید است.

نظرسنجی سی‌ان‌ان در روز دوشنبه نشان داد که 94 درصد از دموکرات‌های شرکت‌کننده با تصمیم هیئت منصفه برای متهم کردن ترامپ موافق بودند در حالی که 79 درصد از جمهوری‌خواهان مخالف بودند. حدود 62 درصد از استقلالی ها

کارشناسان حقوقی پیشنهاد کرده‌اند که اگر به درستی محاسبه نشود، این پرداخت می‌تواند منجر به اتهامات جنحه‌ای برای جعل سوابق تجاری شود که در صورتی که قصد داشته باشد تخلفات مالی کمپین را بپوشاند، می‌تواند به جنایت تبدیل شود.

تصاویر تلویزیونی یک موتورسیکلت را نشان می‌دهد که در ساعت 12:20 بعد از ظهر (1620 به وقت گرینویچ) از خانه ترامپ در مار-آ-لاگو حرکت می‌کند تا به شهری که در آن نام خود را بر سر زبانها انداخته است، برود و امیدوار است از حضور خود در برابر قاضی برای جلب حمایت برای سال 2024 خود استفاده کند. پیشنهاد کاخ سفید

دونالد ترامپ روز دوشنبه خانه خود در فلوریدا را به مقصد نیویورک ترک کرد و در آنجا تسلیم اتهامات جنایی خواهد شد و ایالات متحده را به قلمروی ناشناخته و بالقوه ناآرام خواهد برد.

این جمهوری‌خواه 76 ساله، اولین رئیس‌جمهور آمریکا که مورد اتهام جنایی قرار گرفته است، روز سه‌شنبه به‌خاطر پولی که در جریان مبارزات انتخاباتی سال 2016 به یک ستاره فیلم‌های مستهجن پرداخت شده بود، به طور رسمی متهم خواهد شد.

جمهوری خواهان عمدتاً در اطراف ترامپ تجمع کرده اند، از جمله رقیب او در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری این حزب، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، که این کیفرخواست را “غیر آمریکایی” خواند.

بایدن، با دانستن هر چیزی که ممکن است بگوید می‌تواند به شکایات ترامپ از یک سیستم قضایی «سلاح‌دار» سیاسی دامن بزند، یکی از معدود دموکرات‌هایی است که نسبت به کیفرخواست رقیب سیاسی خود سکوت کرده است.

تاکوپینا افزود، اما ترامپ که این روند قانونی را به عنوان “شکار جادوگر” و “آزار و شکنجه سیاسی” محکوم کرده است، در حال جنگیدن است.

هیچ نقشه راهی برای تسلیم شدن رئیس جمهور سابق به مقامات دادگاه وجود ندارد و باید دید که آیا ترامپ معروف غیرقابل پیش بینی فیلمنامه را دنبال خواهد کرد یا راهی برای برهم زدن حوادث پیدا خواهد کرد.

ترامپ به عنوان بخشی از محاکمه خود، تحت روال رزرو استاندارد انگشت نگاری و عکس برداری قرار خواهد گرفت که احتمالاً منجر به یکی از معروف ترین عکس های دوران مدرن می شود.

جو تاکوپینا وکیل ترامپ یکشنبه در سی ان ان گفت: «همه چیز در هواست.

شهردار در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در حالی که ممکن است عده‌ای از غوغاها به فکر آمدن فردا به شهر ما باشند، پیام ما روشن است، اما ساده است: «خودتان را کنترل کنید».

یک دادستان مستقل در حال بررسی نقش احتمالی ترامپ در قیام 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره آمریکا و همچنین رسیدگی و نگهداری اسناد طبقه بندی شده پس از ترک کاخ سفید است.

برخی ناظران بر این باورند که این کیفرخواست برای شانس ترامپ در سال 2024 بد است، در حالی که برخی دیگر می‌گویند که می‌تواند حمایت او را افزایش دهد.

– جمهوری خواهان متحد شوند؟ –

“امیدوارم این برای چنین موقعیتی تا حد امکان بی دردسر و کلاسیک باشد.”

اریک آدامز، شهردار نیویورک هشدار داد که هر کسی که در جریان محاکمه تاریخی ترامپ به خشونت اعتراض کند، “دستگیر و پاسخگو خواهد بود، مهم نیست که چه کسی باشید.”

mlm-pdh/ec



منبع

هیئت منصفه اعظم هفته گذشته ترامپ را در پرونده ای که آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، یک دموکرات منتخب مطرح کرده بود، متهم کرد.

اتهامات مشخص در جلسه روز سه شنبه مشخص خواهد شد. آنها حول محور تحقیقات 130000 دلاری پرداخت شده به بازیگر پورنوگرافی استورمی دانیلز درست چند روز قبل از پیروزی ترامپ در انتخابات می چرخند.

مایکل کوهن، وکیل و دستیار سابق ترامپ، که از آن زمان علیه رئیس سابقش روی آورده است، می‌گوید که در ازای سکوت دنیلز در مورد تلاشی که در سال 2006 با ترامپ داشته، پرداخت را ترتیب داده است.

در ایالت نوسان جورجیا، ترامپ به دلیل فشار به مقامات برای براندازی پیروزی جو بایدن در سال 2020 در آنجا تحت بازجویی قرار دارد – از جمله تماس تلفنی ضبط شده که در آن از وزیر امور خارجه خواسته بود تا آرای کافی برای معکوس کردن نتیجه را بیابد.

اما برخی از جمهوری‌خواهان از این احتمال که رئیس‌جمهوری دو بار استیضاح شده با تحقیقات قانونی متعددی برای نامزدی حزب مواجه شود، بسیار نگران بودند.

پلیس نیویورک پیش از ورود ترامپ در حالت آماده باش بود، با محاصره امنیتی و ماموران سرویس مخفی خارج از برج ترامپ و دادگاه جنایی جایی که او بعدازظهر سه شنبه در برابر قاضی حاضر خواهد شد.