ترامپ حمله خود به بازپرس ویژه را گسترش داد تا خانواده و دوستانش را نیز شامل شود

او، با وجود اتهامات جنایی انباشته، دوباره برای کاخ سفید نامزد شده است و در حال حاضر دارای پیشتاز قابل توجهی نسبت به سایر بخش های جمهوری خواه در سال 2024 است.



منبع

“لطفاً کسی می تواند برای ترامپ که از جک اسمیت، خانواده و دوستانش متنفر است، توضیح دهد که من به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، تحت پرونده های BSOCATFIRMED BSOCOTENCIAL BASICOTES FIRMES، BPRISIDENTIAL SOCORDSISCAFCTON, Y این روانی ترامپ در اوایل روز سه‌شنبه در سایت شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی به سبک تمام سرمایه‌ای نوشت که وقتی به‌شدت آشفته است، به آن علاقه دارد.

ترامپ همچنین با تحقیقات دادستانی جورجیا به دلیل تلاش برای لغو شکست خود در انتخابات در آن ایالت، با اتهام احتمالی در ماه اوت مواجه است. و او قبلاً در شهر نیویورک در پرونده ای با محوریت جعل سوابق تجاری به منظور مخفی کردن پرداخت 130000 دلاری به یک ستاره پورن در روزهای منتهی به انتخابات 2016 متهم شده است.

وی افزود که معتقد نیست پست سه شنبه ترامپ به خودی خود یک تهدید قابل پیگرد قانونی است، اما بر اساس رفتار گذشته ترامپ باید به عنوان هشداری برای کانن و کشور باشد.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ

نورم آیزن، وکیلی که در کاخ سفید باراک اوباما خدمت می کرد، گفت: «ترامپ پیروان خود را که می دانیم شورشیان خشن مسئول 6 ژانویه را شامل می شوند، تشویق می کند تا خانواده و دوستان جک اسمیت را هدف قرار دهند. “این عمیقا نگران کننده است.”

در نهایت، این یک پست در رسانه های اجتماعی است که توسط شخصی که توییتش در 6 ژانویه در واشنگتن منتشر می شود، به این دلیل است که “وحشی خواهد بود”، شورش خشونت آمیزی را برانگیخت، و کسی که توییتش در ساعت 2:24 بعد از ظهر آن روز، آیزن گفت، پس از وقوع خشونت، نزدیک بود مایک پنس معاون رئیس جمهور کشته شود.

نه وزارت دادگستری و نه کارکنان ستاد انتخاباتی ترامپ به سؤالات هاف پست در مورد بیانیه جدید او پاسخ ندادند، و مشخص نیست که آیا اسمیت یا تیم دادستانی او قصد دارند از قاضی منطقه ایالات متحده، آیلین کانن، بخواهند که درباره اظهاراتش به ترامپ هشدار دهد یا خیر.

ترامپ قبل از محاکمه در مورد اتهامات اسناد محرمانه به میلیون ها دنبال کننده خود در شبکه های اجتماعی خود گفت: “سه شنبه شما را در میامی می بینم!” – یادآور پست 19 دسامبر 2020 او در توییتر که از دنبال کنندگانش می خواهد در 6 ژانویه 2021 به واشنگتن بیایند: “آنجا باش، وحشی خواهد شد!”

آیزن گفت، اگرچه ترامپ حق داشت برای اعتراض علیه پیگرد قانونی خود دعوت کند، اما او حق نداشت جان افراد را به خطر بیندازد. «هدف قرار دادن دوستان و خانواده یک دادستان…. آیزن گفت، شخصی کردن آن به این شکل کاملاً متفاوت است.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ

دونالد ترامپ روز سه شنبه حمله خود به دادستان فدرال را تشدید کرد که اتهامات علیه او می تواند او را در پشت میله های زندان قرار دهد، این بار از جمله خانواده جک اسمیت، بازپرس ویژه وی، و همچنین به طور بالقوه قرار گرفتن او در معرض زندان فدرال را افزایش داد.

تهدید افسران مجری قانون فدرال که وظایف خود را انجام می دهند، جرمی است که مجازات آن سال ها زندان است، اگرچه مشخص نیست که آیا الگوی حملات ترامپ، که اکنون نزدیک به یک سال و نیم گذشته است، می تواند با موفقیت پیگرد قانونی داشته باشد یا خیر.

ترامپ در تظاهرات ژانویه 2022 در تگزاس شروع به تحریک حامیان خود علیه دادستان کرد. «اگر این دادستان‌های رادیکال، شریر، نژادپرست دست به هر کار خلاف یا غیرقانونی بزنند، امیدوارم در این کشور بزرگترین تظاهراتی را که تا به حال در واشنگتن دی سی، نیویورک، آتلانتا و جاهای دیگر داشته‌ایم داشته باشیم، زیرا کشور ما و انتخابات ما فاسد است.»

اسمیت رهبری تیمی را برعهده دارد که ترامپ را به دلیل نگهداری اسناد فوق محرمانه در کلوپ کشورش در فلوریدا و سپس تلاش برای دور نگه داشتن آنها از مقاماتی که به دنبال بازگشت آنها هستند، تحت تعقیب قرار می دهد. اسمیت همچنین در حال تحقیق درباره کودتای ترامپ است که به حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا توسط گروهی از پیروانش ختم شد.

تصمیم دادگاه عالی که روز سه‌شنبه منتشر شد، از دادستان‌ها می‌خواهد که ثابت کنند شخصی که اظهاراتی می‌کند، می‌داند که انجام آن یک تهدید محسوب می‌شود، نه اینکه صرفاً یک فرد معقول آن را تهدید بداند.

یک کارشناس اقتدارگرایی گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا “مانند یک رئیس مافیا عمل می کند.”

روث بن غیات، استاد تاریخ دانشگاه نیویورک و متخصص استبداد می گوید: «بوی ناامیدی می آید. بار دیگر، ترامپ مانند یک رئیس مافیا عمل می کند و همچنین تا آنجا که ممکن است شعارهای تبلیغاتی را در کنار هم قرار می دهد.

تماس ترامپ بازتاب تماسی است که قرن ها پیش به هنری دوم پادشاه انگلیس نسبت داده شد، زمانی که او پرسید: “آیا هیچ کس مرا از شر این کشیش دردسرساز خلاص نخواهد کرد” که منجر به قتل اسقف اعظم کانتربری شد – اگرچه مشخص نیست که آیا ترامپ از این موضوع آگاه است یا خیر. مرجع تاریخی

و سه روز قبل از محاکمه در میامی، ترامپ در سخنرانی در جمع فعالان جمهوری خواه کارولینای شمالی به خشونت اشاره کرد. او گفت: «مردم ما عصبانی هستند. و گاهی اوقات شما به قدرت نیاز دارید. شما باید قدرت داشته باشید، بیش از قدرت معمولی. و ما باید تغییری ایجاد کنیم زیرا کشوری برایمان باقی نخواهد ماند.»

اما آیزن گفت که اسمیت نباید بپرسد. دادستانی نباید آن را مطرح کند. متهم نباید این کار را بکند و قاضی نباید آن را تحمل کند. اگر من قاضی بودم، همین الان با او تماس می گرفتم و قانون شورش را برای او و وکلایش می خواندم.» “هر متهم دیگری ممکن است به تنهایی برای این پست روی فرش فراخوانده شود.”