ترامپ به راحتی می تواند نامزدی حزب جمهوری خواه را قبل از شروع محاکمه اسناد طبقه بندی شده او به پایان برساند


دونالد ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا.براندون بل/گتی ایماژ

  • محاکمه اسناد طبقه بندی شده ترامپ اکنون برای 20 می 2024 تعیین شده است.

  • رئیس‌جمهور سابق اکنون این فرصت را دارد که نامزدی ریاست جمهوری جمهوری‌خواه را قبل از شروع انتخاب کند.

  • اکنون واقعیت این است که مشکلات حقوقی ترامپ می تواند به طور فزاینده ای به انتخابات عمومی منتهی شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به راحتی می‌تواند نامزدی ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان را پیش از محاکمه به اتهام سوء استفاده از اسناد طبقه‌بندی شده، به پایان برساند، ضربه‌ای بالقوه برای دشمنان اصلی او که احتمالاً برای کمک به فروپاشی کمپین انتخاباتی او به دنبال یک صفحه تقسیم قانونی/کمپین انتخاباتی هستند.

روز جمعه، قاضی آیلین کانن تاریخ محاکمه اسناد طبقه بندی شده را 20 می 2024 تعیین کرد. ترامپ به هر آنچه که می خواست نمی رسد زیرا وکلای رئیس جمهور سابق سعی کرده بودند محاکمه را به بعد از انتخابات 2024 به تعویق بیندازند. اکنون به طور فزاینده‌ای محتمل است که مشکلات حقوقی ترامپ به تقویم انتخابات عمومی وارد شود، مشروط بر اینکه ترامپ نامزدی را برنده شود.

تصمیم کانن اکنون به این معنی است که محاکمه تا ماه‌ها پس از آغاز روند آیوان‌ها در 15 ژانویه 2024 با اولین گروه خود در کشور آغاز نخواهد شد. در واقع، تاریخ آزمایشی تا ماه‌ها پس از سه‌شنبه فوق‌العاده فرا می‌رسد. سخت نیست که ببینیم ترامپ چگونه می‌تواند پیشتاز نمایندگان قابل‌توجهی باشد، خیلی قبل از اینکه پاسخگوی مدیریت اسناد طبقه‌بندی‌شده در مار-آلاگو باشد.

هیچ نامزد اخیر ریاست جمهوری جمهوری خواه بدون پیروزی در یک ایالت اولیه ظاهر نشده است، به این معنی که تاریخ بعدی نیز یک حواس پرتی احتمالی کمتر را از استراتژی ترامپ برای ابراز تسلط از ابتدا کم می کند.

او هنوز در خانه آزاد نشده است. رئیس جمهور سابق هنوز هم انبوهی از مسائل حقوقی دیگر دارد. انتظار می‌رود ترامپ در ماه اکتبر با محاکمه مدنی در نیویورک روبرو شود، پس از آن که لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک ادعا کرد متوجه شده است که سازمان ترامپ یک الگوی طولانی از جنایات مالی مرتکب شده است. همچنین انتظار می‌رود رئیس‌جمهور سابق در ماه ژانویه با محاکمه دیگری به اتهام افترا در ارتباط با نویسنده E. Jean Carroll روبرو شود. ترامپ همچنین اشاره کرده است که انتظار دارد به زودی به خاطر رفتارش قبل از شورش کنگره در 6 ژانویه متهم شود.

مسلماً، این پرونده اسناد طبقه بندی شده است که می تواند بیشترین آسیب را ایجاد کند. بیل بار، دادستان کل سابق بارها گفته است که امتناع ترامپ از تحویل اسناد، بزرگترین خطر قانونی را برای او ایجاد کرده است. برخی دیگر از جمهوری خواهان نیز در دفاع از رفتار ادعایی ترامپ در این پرونده در مقایسه با موارد دیگر، کمتر ابراز عقیده کرده اند.

دشمنان اصلی حزب جمهوری خواه ترامپ تاکنون در انتقاد از پرونده حقوقی طولانی مدت رئیس جمهور سابق محتاط بوده اند. به هر حال، رای دهندگان جمهوری خواه حتی در مواجهه با کیفرخواست ها و محاکمه ها به تجمع پشت سر رئیس جمهور ادامه داده اند. اما در اوایل این هفته، نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل، پس از ادعای ترامپ که به زودی به اتهامات مربوط به 6 ژانویه متهم خواهد شد، واکنش تندتری را رهبری کرد.

اگر یک نفر از اخبار روز جمعه خوشحال باشد، ممکن است فقط رئیس جمهور جو بایدن باشد. آمریکایی ها اغلب در تابستان قبل از داغ شدن مبارزات انتخاباتی پس از کنوانسیون های ملی هر دو حزب، از سیاست خارج می شوند. تصمیم کانن اکنون به این معنی است که مبارزات انتخاباتی عمومی می تواند با یک حکم تاریخی آغاز شود که همه چیز را تحت الشعاع قرار دهد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع