ترامپ به دنبال تاخیر 30 روزه در اجرای خسارت در پرونده کلاهبرداری مدنی نیویورک است

یک وکیل برای دونالد ترامپ از قاضی نیویورک خواسته است آرتور انگورون به دلیل تأخیر 30 روزه در اجرای حکم جمعه در پرونده کلاهبرداری مدنی، که رئیس جمهور سابق و شرکتش را بیش از 350 میلیون دلار جریمه کرد و او را موقتاً از انجام تجارت در ایالت منع کرد.

کلیفورد اس. رابرت، وکیل دادگستری نوشت: «با توجه به اینکه ناظر منصوب شده از سوی دادگاه همچنان به کار خود ادامه می‌دهد، هیچ گونه تعصبی برای دادستان کل وجود ندارد که اجرای آن را برای مدت کوتاهی متوقف کند تا روندی منظم پس از قضاوت فراهم شود، به‌ویژه با توجه به بزرگی قضاوت». در نامه ای به انگورون در روز چهارشنبه.

انگورون یک ناظر مستقل را برای نظارت بر افشای مالی و انتقال دارایی ها منصوب کرده بود.

اندرو عامر، مشاور ویژه در دفتر دادستان کل نیویورک، در پاسخ به رابرت، در نامه‌ای به انگورون روز پنجشنبه گفت که متهمان “هیچ مبنایی را برای ادامه اجرای حکم ارائه نمی‌دهند.” عامر گفت که متهمان “در دادخواست پس از محاکمه خود چنین تسهیلاتی را درخواست کردند که دادگاه از اعطای آن خودداری کرد.”

در تصمیم خود که روز جمعه منتشر شد، انگورون به ترامپ و سازمان ترامپ دستور داد بیش از 354 میلیون دلار غرامت بپردازند و رئیس جمهور سابق را از سمت های رهبری در شرکت های نیویورک به مدت سه سال محروم کرد.

دادستان کل نیویورک لتیتیا جیمز گفت که خسارت مجموعاً بیش از 450 میلیون دلار با سود پیش داوری است که تا زمان پرداخت “به افزایش خود ادامه خواهد داد”.

انتظار می رود ترامپ نسبت به این حکم تجدید نظر کند، اما باید قبل از انجام این کار، وثیقه ای برای کل مبلغ خسارت ارسال کند.

در اوایل ژانویه، جیمز 370 میلیون دلار جریمه علیه ترامپ و شرکت‌هایش و محرومیت مادام‌العمر او و دو تن از مدیران سابق شرکتش از صنعت املاک در ایالت درخواست کرد. دادستان کل همچنین خواستار محرومیت پنج ساله برای پسران ارشد ترامپ، دونالد ترامپ جونیور و اریک ترامپ، با همین شرایط در نهایت، قاضی آنها را از خدمت در پست های رهبری در هر شرکت نیویورک به مدت دو سال منع کرد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع