ترامپ به دادگاه بازمی‌گردد و می‌تواند در محاکمه تهمت موضع بگیرد

رئيس جمهور سابق دونالد ترامپ دو روز پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی ریاست‌جمهوری نیوهمپشایر، پنج‌شنبه به دادگاه نیویورک بازگشت تا در دادگاه تهمت خود شرکت کند و احتمالاً با میلیون‌ها دلار پول شهادت بدهد.

ترامپ می‌تواند توسط وکلای خود فراخوانده شود تا در پرونده ای که توسط نویسنده E. Jean Carroll مطرح شده است، موضع بگیرد. او قصد داشت در اوایل هفته شهادت دهد، اما روند محاکمه برای چند روز پس از ترس از COVID-19 به تعویق افتاد.

وکلای کارول آخرین شاهد خود را فراخواندند و صبح روز پنجشنبه پرونده خود را به پایان رساندند. آنها شواهد جدیدی از جمله فیلمی از یک رسوب ترامپ در یک پرونده کلاهبرداری مدنی جداگانه تسلیم شد. بخشی از این ویدئو نشان می‌دهد که ترامپ به داشتن 400 میلیون دلار پول نقد می‌بالد و می‌گوید “برند” او میلیاردها دلار ارزش دارد.

این شکایت بر اظهارات توهین آمیز ترامپ است که در آن او تجاوز جنسی به کارول را رد کرده و گفته است که هرگز او را ملاقات نکرده است. ترامپ قبلاً دو بار مسئول تهمت شناخته شده است، یک بار توسط قاضی در این پرونده و یک بار توسط هیئت منصفه که همچنین او را مسئول سوء استفاده جنسی توصیف شده توسط کارول تشخیص داده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، هنگام عزیمت برای محاکمه افترا در نیویورک در 25 ژانویه 2024، دست تکان می دهد. / اعتبار: ANGELA WISS/AFP از طریق Getty Imagesدونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، هنگام عزیمت برای محاکمه افترا در نیویورک در 25 ژانویه 2024، دست تکان می دهد. / اعتبار: ANGELA WISS/AFP از طریق Getty Images

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، هنگام عزیمت برای محاکمه افترا در نیویورک در 25 ژانویه 2024، دست تکان می دهد. / اعتبار: ANGELA WISS/AFP از طریق Getty Images

ستون نویس مشاوره گفت که در اواسط دهه 1990، آنها در فروشگاه بزرگ نیویورک برگدورف گودمن با یکدیگر برخورد کردند و در فروشگاه قدم زدند. کارول گفت که از او برای انتخاب هدیه برای یک زن جوان کمک خواسته است و کارول گفت که وقتی ترامپ در اتاق رختکن به او حمله کرد، چیزی که با شوخی های سرگرم کننده شروع شد به کابوس تبدیل شد.

کارول دو بار از ترامپ به دلیل اظهارات توهین آمیز او در سال های 2019 و 2022 شکایت کرده است. ترامپ به طور مداوم و مکرر اتهامات او را رد کرده است، حتی در روزی که هیئت منصفه فدرال در ماه می 2023 به کارول 5 میلیون دلار جایزه داد.

هیئت منصفه در محاکمه کنونی تهدیدهایی به قتل و تجاوز به عنف دریافت کرده است که کارول از سال 2019 زمانی که داستان خود را در معرض دید عموم قرار داد، در قالب ایمیل‌ها، متن‌ها و توییت‌ها، از جمله یکی از پیام‌هایی که در آن نوشته شده بود: «بسیار متاسفم. دوستم گفت می خواهد تو را بکشد و من نمی توانم جلوی او را بگیرم.

تکذیب‌های مداوم ترامپ یکی از موضوعاتی است که در دادگاه مطرح می‌شود، جایی که او این پرونده و نتیجه آن را در گوش هیئت منصفه محکوم کرده است. وکلای کارول گفته اند که خواهان جایزه ای هستند که “او را متوقف کند.”

هنگامی که آنها پرونده خود را در روز پنج شنبه جمع بندی کردند، تیم حقوقی کارول برخی از اظهارات او را در این پرونده نشان دادند، زمانی که او اصرار داشت که همه چیزهایی که در مورد کارول گفته درست است.

فین گومز در ارائه گزارش مشارکت کرد.

چارلز آزگود، مجری قدیمی سریال «صبح یکشنبه» در ۹۱ سالگی درگذشت

تجزیه نتایج اولیه نیوهمپشایر

ترامپ در پروژه های مقدماتی نیوهمپشایر و شبکه خبری سی بی اس پیروز خواهد شد

منبع