ترامپ با هدف کمپین منظم تر به آیووا بازگشت

در همین حال، بررسی‌های حقوقی پیرامون ترامپ نیز با صدور کیفرخواست‌های احتمالی در هفته‌های آینده تشدید می‌شود که او را به اولین رئیس‌جمهور سابق در تاریخ ایالات متحده تبدیل می‌کند که با اتهامات جنایی روبرو می‌شود. او این هفته برای شهادت در مقابل هیئت منصفه بزرگ نیویورک دعوت شده است که در حال تحقیق در مورد پرداخت های پولی که از طرف او در طول مبارزات انتخاباتی 2016 انجام شده است، اقدامی که اغلب نشان می دهد تصمیم گیری در مورد کیفرخواست نزدیک است.

زمانی که او هشت سال پیش کارزار انتخاباتی خود در آیووا را آغاز کرد، ترامپ مطمئن نبود که چه گروهی است. رقابت‌های عجیب و غریب – بیش از 1000 نشست سیاسی محلی و همزمان که توسط حزب جمهوری‌خواه ایالتی حمایت می‌شود و توسط داوطلبان اداره می‌شود – انتخابات مقدماتی مورد تایید دولت نیست و نیاز به سازماندهی شدید برای داشتن حامیان در هر مکان دارد.

یک ماه قبل از گردهمایی ریاست‌جمهوری آیووا در سال 2016، کوه‌هایی از به اصطلاح کارت‌های تعهد در گوشه دفتر مرکزی ایالت د موین در حومه ترامپ نشسته بودند. آنها حاوی نام و اطلاعات تماس تقریباً 10000 شهروند آیوایی بودند که در رویدادهای مبارزات انتخاباتی ترامپ شرکت کرده بودند و با بازگرداندن کارت ها به آنها پاسخ دادند که نشان می داد آنها آماده حمایت از ستاره تلویزیون واقعیت هستند که اکنون به دنبال کاخ سفید بود.

تیم او از اطلاعات مربوط به آن رویدادها برای تهیه فهرست جامعی از حامیان برای مشارکت استفاده می کند. این لیست اکنون شامل داده های کمپین 2016 است که گرد و غبار را جمع آوری کرد.

اگرچه چرخش او در شهر شرقی داونپورت اولین سفر او به آیووا از زمان آغاز سومین پیشنهاد خود برای ریاست جمهوری است، او از زمان ورود به زندگی سیاسی تقریباً سه دوجین رویداد را در این ایالت برگزار کرده است. آنها شامل چندین راهپیمایی هستند که از زمان ترک او در سال 2021 هزاران نفر را به خود جلب کرده است.

ترامپ این بار رویکردی میان راه را انتخاب کرده و از سلسله مراتب سنتی اجتناب کرده است. او به جای مدیر مبارزات انتخاباتی، سوزی وایلز، یکی از مشاوران قدیمی فلوریدا را برای رهبری عملیات مستقر در فلوریدا که لاسیویتا و برایان جک، مدیر سیاسی سابق کاخ سفید به او پیوستند، سپرد.

در آنچه که طبق استانداردهای آیووا تخلف سیاسی تلقی می شود، کسانی که کارت ها را پس دادند هیچ تماسی از طرف کمپین دریافت نکردند.

کریس لاسیویتا، مشاور ارشد ترامپ می‌گوید: «یکی از مزیت‌های ما این است که داده‌های بسیار زیاد است. از هر اهدا کننده گرفته تا شرکت کننده در تجمع، ما همه این اطلاعات را داریم که در ایالتی مانند آیووا مهم است. این چیزهای زمین بازی است. این در مورد یافتن و شناسایی رای دهندگان مطلوب و اطمینان از اینکه کمپین آنها را از بین می برد، است.

پویایی ها خطرات را برای ترامپ در آیووا بالا می برد. به‌عنوان رئیس‌جمهور سابق که به جایگاه خود در رأس حزب جمهوری‌خواه می‌بالد، نمی‌تواند حتی یک شکست ناچیز را در رقابتی که روند نامزدی را آغاز می‌کند، تحمل کند.

داونپورت، آیووا (AP) – برای خارجی ها، آنها مانند دسته های کاغذ ساده به نظر می رسیدند. اما برای اولین مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ، آنها فرصت از دست رفته را نشان دادند.

این نظرسنجی نشان داد که دیسانتیس از سوی جمهوری‌خواهان آیووا نیز مورد بررسی قرار گرفته است و 74 درصد گفته‌اند که رتبه‌بندی مطلوبی دارند. قابل ذکر است که DeSantis در ایالتی که بیش از 1000 مایل از کشور خود دورتر است، دارای نام بالایی است. فقط 20 درصد می گویند که مطمئن نیستند چگونه به او امتیاز دهند.

«هیچ یک از آن داده ها استفاده نشد. الکس لاتچام، مدیر سیاسی سابق حزب جمهوری خواه آیووا و اکنون مدیر ایالتی ترامپ که زودهنگام رای داده است، گفت: هیچ کدام وارد نشدند. و آن افراد تشویق یا بسیج نشدند تا در یک گروه جمعی شرکت کنند.

این کمپین به سرعت در حال افزایش کارمندان است و به سرعت فضای اداری خود را افزایش می دهد.

ترامپ همچنین از خبرنگاران محلی سؤال خواهد کرد و انتظار می‌رود که مانند سایر سفرهای اخیر، توقفی غیرمنتظره در یک مؤسسه محلی داشته باشد. این فرد گفت، این کمپین همچنین تأییدیه هایی را از مقامات منتخب شرق آیووا منتشر خواهد کرد.

هدف از رویکرد دقیق‌تر آیووا نشان‌دهنده تغییرات گسترده‌تر در نحوه ساختار جدید ترامپ در مبارزات انتخاباتی است. در حالی که پیشنهاد او در سال 2016 یک مناقصه اولیه ناقص بود، با یک دفتر مرکزی ملی در فضای تجاری ناتمام در برج ترامپ در نیویورک، دومین مبارزات انتخاباتی او، به عنوان رئیس جمهوری که به دنبال انتخاب مجدد بود، غول بزرگی بود که از برج اداری براق ویرجینیا خارج شد.

در حالی که سلبریتی ترامپ جمعیتی چند هزار نفری را به راهپیمایی‌های او در سراسر ایالت می‌کشاند، تقریباً هیچ موردی از طرفداران علاقه‌مند وجود نداشت. بسیاری از حامیان ترامپ برای اولین بار با این روند آشنا نبودند. برخی با مراجعه اشتباه به محل رای گیری معمولی خود، به جای محل تعیین شده گروه حزبی، شانس خود را برای سنجش از دست دادند.

با بازگشت ترامپ به آیووا در روز دوشنبه، او و تیمش به دنبال رویکردی منظم تر هستند. آن‌ها به‌ویژه بر ایجاد داده‌ها و تعامل دیجیتالی که او برای متقاعد کردن آیوایی‌ها به گذر از سرما و برف در اوایل سال آینده برای شرکت در جلسات گروهی نیاز دارد، متمرکز هستند.

___

در مرحله اولیه مبارزات انتخاباتی 2024، ترامپ در موقعیت مسلط باقی می ماند. اما او با چالش های قابل توجهی مواجه است، از جمله علاقه فزاینده به نامزدی مورد انتظار فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، که هفته گذشته اولین حضور خود را در آیووا انجام داد.

نویسندگان آسوشیتدپرس، جیل کالوین در نیویورک و هانا فینگرهات در واشنگتن در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

در سال 2016، ترامپ لاودنر، مدیر اجرایی سابق حزب جمهوری‌خواه آیووا را استخدام کرد که به سناتور سابق پنسیلوانیا، ریک سانتوروم کمک کرد تا در انتخابات مجلس نمایندگان جمهوری‌خواه در سال 2012 پیروز شود. اما تیم ملی ترامپ توسط گروه کوچکی از دستیاران با تجربه بسیار کمتر از استعدادهایی که در اوایل مبارزات انتخاباتی به دست آورده بودند رهبری می شد، مانند جب بوش فرماندار سابق فلوریدا و اسکات واکر فرماندار ویسکانسین.

زمانی که ترامپ از میان کارکنان ارشد عبور کرد، هر دوی آنها با رقابت مواجه شدند.

و حتی پیچیده‌ترین داده‌ها و عملیات دیجیتالی ممکن است برای راضی کردن برخی از ساکنان آیوایی که به گفتگوهای صمیمی با کسانی که به دنبال کاخ سفید هستند عادت کرده‌اند، کافی نباشد. فعالان حزب جمهوری‌خواه آیووا می‌گویند ترامپ اگر رویدادهای کوچک‌تری از جمله با رهبران جمهوری‌خواه محلی با نفوذ برگزار کند، خوب است.

نظرسنجی‌های اولیه نشان می‌دهد که ترامپ همچنان محبوبیت گسترده‌ای در میان جمهوری‌خواهان آیووا دارد، اگرچه دیدگاه‌های رئیس‌جمهور سابق پس از ترک کاخ سفید تا حدودی کاهش یافته است. بر اساس نظرسنجی Des Moines Register/Mediacom که جمعه منتشر شد، اکنون 80 درصد می گویند که رتبه مطلوبی از ترامپ دارند که اندکی نسبت به 91 درصد در سپتامبر 2021 کاهش یافته است.

ترامپ روز دوشنبه آنچه را که به عنوان یک سخنرانی در مورد سیاست آموزشی مطرح شده است، ایراد خواهد کرد، اما به گفته یکی از افراد آشنا به برنامه‌های وی، انتظار می‌رود که او به طور گسترده‌تری به دستاوردهای خود به عنوان رئیس‌جمهور و دستور کار خود برای یک دوره دیگر، از جمله سیاست‌های تجاری و کشاورزی اشاره کند. به شرط ناشناس ماندن برای پیش نمایش اظهارات خود صحبت کرد.

چاک لاودنر که در سال 2016 مدیر ایالت آیووا ترامپ بود، به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداد. اما با نادیده گرفتن کارت‌ها، تیم ترامپ اساساً انبوهی از چک‌های نقد نشده را در فضای باز گذاشت و او را در برابر رقبای جمهوری‌خواه سازمان‌یافته‌تر آسیب‌پذیر کرد. او در آیووا توسط سناتور تد کروز از تگزاس مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

دستیاران گفتند که انتظار می رود به زودی اطلاعیه های بیشتری از کارکنان آیووا ارائه شود.

این فرض که ازدحام جمعیت برابر با آرا باشد، درس پرهزینه ای خواهد بود. اگر ترامپ کمتر از چهار رای بیشتر در هر حوزه کسب می کرد، می توانست کروز را شکست دهد.

در جای دیگر، دادستان منطقه در آتلانتا گفته است که تصمیمات در تحقیقات دو ساله درباره دخالت غیرقانونی احتمالی ترامپ و متحدانش در انتخابات 2020 “قریب الوقوع” است. یک بازرس ویژه وزارت دادگستری همچنین در حال بررسی تلاش‌های ترامپ و متحدانش برای خنثی کردن انتخابات و همچنین رسیدگی به اسناد طبقه‌بندی شده در املاک وی در فلوریدا است.

امسال، ستاد انتخاباتی ترامپ مارشال مورو را به عنوان مدیر آیووا معرفی کرد. او سال گذشته کمپین موفق دادستان کل ایالت را برای برنا برد مدیریت کرد. او تام میلر دموکرات را شکست داد که اولین بار در سال 1978 انتخاب شد.