ترامپ با امید به تکرار موفقیتی که در سال 2016 به دست آورد، به میشیگان بازمی گردد

این اولین حضور وی در مبارزات انتخاباتی او در میشیگان، یکی از سه ایالت، همراه با پنسیلوانیا و ویسکانسین خواهد بود که در سال 2016 تغییر کرد و ترامپ را در کاخ سفید نشاند و چهار سال بعد به سراغ جو بایدن دموکرات رفت.

بر اساس طرح جدیدی که به طور گسترده برای کمک به ترامپ انتظار می رود، میشیگان تنها به 16 نماینده از 55 نماینده ایالت بر اساس نتایج انتخابات مقدماتی 27 فوریه جایزه خواهد داد. توزیع 39 نماینده باقی مانده چهار روز بعد در جلسات گروهی غیرعلنی برگزار می شود که توسط همان اعضای حزبی که کارامو را برای رهبری حزب انتخاب کردند، برگزار می شود.

وقتی از کارامو پرسیده شد که آیا ترامپ یا تیمش برای تغییر مقدماتی ریاست جمهوری لابی کرده اند یا خیر، کارامو از پاسخ دادن خودداری کرد. او گفت که “درباره گفتگو با کمپین های مختلف بحث نمی کند.”

لانسینگ، میش (AP) – دونالد ترامپ قرار است روز یکشنبه در میشیگان ظاهر شود زیرا به دنبال بازپس گیری قلمرویی است که به او کمک کرد تا به کاخ سفید برسد اما چهار سال بعد از چنگ او خارج شد.

جمهوریخواهان میشیگان از سال 2011 تا 2019 تمام سطوح دولت ایالتی را کنترل کردند. اکنون آنها برای اولین بار در 40 سال گذشته ناتوان هستند. این تغییر به ویژه در شهرستان اوکلند، که بیشترین تعداد رای دهندگان جمهوری خواه در این ایالت را در خود جای داده، مشهود بوده است.

Joey Cappelletti را دنبال کنید http://twitter.com/Cappelletti7





منبع

ما می خواهیم از صدای رای دهندگان میشیگان محافظت کنیم. کارامو گفت که آیا ممکن است به یک نامزد نسبت به دیگری کمک کند یا نه، کاملاً بی ربط است.

در حالی که ترامپ در سال‌های 2016 و 2020 منطقه را از دست داد، بایدن تقریباً 100 هزار رأی بیشتر از نامزد دموکرات هیلاری کلینتون در آنجا کسب کرد و با حدود 155 هزار رأی یا 2.8 درصد در ایالت پیروز شد.

___

سال گذشته، نامزدهای مورد تایید ترامپ در میشیگان یکی از پر سر و صداترین افراد در تکرار ادعاهای بی‌اساس او مبنی بر تقلب در انتخابات 2020 بودند.

اما وان، سخنگوی RNC در بیانیه ای گفت: “ما مشتاقانه منتظر بررسی برنامه های هر ایالت و منطقه هستیم.”

تروت گفت: «افرادی که سیاست های انتخاباتی میشیگان را می شناسند، می گویند که بسیار مهم است که اگر جمهوری خواهان می خواهند ایالت را در دست بگیرند، باید در شهرستان اوکلند پیروز شوند.

RNC گفت که مکالماتش با ایالت طرف “به جای ماهیت و زبان برنامه خاص کارامو بر روی قواعد و فرآیند متمرکز شده است – نوع راهنمایی که به هر یک از ایالت‌ها ارائه می‌کند در حالی که آنها شروع به تدوین مسیرهای فردی خود برای انتخاب نمایندگان می‌کنند.”

«این طرح به ترامپ قدرت قابل توجهی نسبت به بقیه میدان می دهد. جیسون کبل رو، مدیر اجرایی سابق حزب جمهوری‌خواه میشیگان، گفت: او یکی از محبوب‌ترین مردم ایالت است و او میشیگان را در هفت سال گذشته زمین بازی سیاسی خود کرده است.

در ماه نوامبر، نامزدهای ایالتی مورد حمایت او با شکست قاطع مواجه شدند، از جمله تودور دیکسون که بیش از 10 درصد از فرماندار دموکرات گرچن ویتمر شکست خورد.

متیو دی پرنو، منتخب ترامپ برای دادستان کل، ماه‌های پایانی مبارزات انتخاباتی خود را تحت تحقیق در مورد اینکه آیا باید به دلیل تلاش برای دسترسی به دستگاه‌های رای‌گیری پس از انتخابات 2020 متهم شود یا خیر، گذراند. کریستینا کارامو، کاندیدای وزیر امور خارجه، استاد سابق کالج محلی، پس از ادعای اینکه ترامپ تقلب در انتخابات را به عنوان یک رقیب در نظرسنجی در دیترویت می‌دید، توسط ترامپ برای تصدی پست وزارت خارجه انتخاب شد.

محبوبیت ترامپ در میشیگان از سال 2016 ضربه خورده است.

کارامو در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت که در انتخابات مقدماتی بی طرف خواهد ماند. او ادعا می‌کند که پس از رای دموکرات‌های میشیگان به انتقال انتخابات مقدماتی ایالت از هفته دوم مارس به 27 فوریه، حزب مجبور به تغییر شد، که نقض قوانین کمیته ملی جمهوری‌خواه بود که می‌توانست منجر به از دست دادن نمایندگان شود.

با این حال، در میان مقامات دولتی جمهوری خواه، حمایت از ترامپ تزلزل نکرده است. در ماه فوریه، نمایندگان حوزه جمهوری خواه، کارامو را پس از شکست 14 درصدی در انتخابات میان دوره ای، برای رهبری حزب انتخاب کردند. یکی از اولین اقدامات رهبری جدید حزب، رای دادن به تغییر روند سنتی ایالت برای تخصیص همه نمایندگان ریاست جمهوری بر اساس انتخابات مقدماتی باز برای عموم بود.

ترامپ قرار است در شام روز لینکلن در اوکلند سخنرانی کند، جایی که حزب از او به عنوان “مرد دهه” تقدیر می شود.

ترات که از سال 2015 تا 2019 نماینده کانتی اوکلند در مجلس نمایندگان آمریکا بود، در ابتدا در سال 2016 از ترامپ حمایت کرد اما بعداً گفت که ترامپ “برای این سمت مناسب نیست.” حمایت از ترامپ در میان جمهوریخواهان در مجلس قانونگذاری کاهش یافته است و 25 قانونگذار قبلاً علناً از فرماندار فلوریدا حمایت کرده اند. ران دیسانتیس برای ریاست جمهوری.

بر اساس محاسبات ترامپ، او باید دوباره میشیگان را به دست آورد تا رئیس جمهور شود. دیو تروت، یکی از اعضای سابق کنگره حزب جمهوری خواه، گفت: اما او در اینجا بسیار مخرب بوده است. ترامپ تا حد زیادی دلیل مرگ حزب جمهوری خواه میشیگان است.

به گفته کارامو، حزب جمهوری‌خواه میشیگان روی این طرح با RNC کار کرد و انتظار دارد که حزب ملی طرح اولیه جدید را تصویب کند.

ترامپ در کمپین بازگشت به ریاست جمهوری در حالی که با یک کیفرخواست فدرال به اتهام سوء استفاده از اسناد طبقه بندی شده مواجه است، در حومه دیترویت سخنرانی خواهد کرد، جایی که بین سال های 2016 تا 2020 موقعیت خود را از دست داد و در صورت نامزدی جمهوری خواهان در سال 2024 باید آن را به دست آورد. او باید روند اخیر در میشیگان را که دموکرات‌ها از زمان شکست ترامپ در انتخاب مجدد به برخی از بزرگترین دستاوردهای ملی خود دست یافته‌اند، معکوس کند.