ترامپ از فرماندار تگزاس به دلیل درگیری ایالت مرزی با دولت بایدن بر سر مهاجرت تمجید کرد

لاس وگاس (AP) – دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق روز شنبه از فرماندار تگزاس تمجید کرد. گرگ ابوت برای اجازه ندادن به بایدن ورود دولت برای برداشتن سیم تیغ در راهروی محبوب برای مهاجرانی که به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده می شوند و در یک تناقض فزاینده بر سر مهاجرت وارد می شوند.

ترامپ در یک سخنرانی که عمدتاً بر امنیت مرزها متمرکز بود، گفت که تگزاس باید در اقدامات خود برای بازدارندگی مهاجران در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک مورد حمایت کامل قرار گیرد. پس از اینکه دادگاه عالی راه را برای این ماموران فدرال برای بریدن یا برداشتن مانع فلزی تیز باز کرد، ایالت گشت مرزی ایالات متحده را محدود می کند.

ترامپ در جمع حامیانش در لاس وگاس، جایی که او در یک زمین فوتبال سرپوشیده در یک محله عمدتاً لاتین‌تبار تجمع کردند، گفت: «وقتی رئیس‌جمهور هستم، به جای اینکه بخواهم یک فرمان بازدارنده به تگزاس بفرستم، برای آنها نیروهای کمکی ارسال می‌کنم». من به جای مبارزه با کشورهای مرزی، از هر ابزار و اختیارات رئیس جمهور ایالات متحده برای دفاع از ایالات متحده در برابر این تهاجم وحشتناکی که در حال حاضر در حال وقوع است استفاده خواهم کرد.

ترامپ تا حد زیادی از صحبت در مورد حکم صادر شده توسط هیئت منصفه در پرونده افترا در روز جمعه اجتناب کرد و به او دستور داد 83.3 میلیون دلار اضافی به E. Jean Carroll ستون نویس بپردازد که او را به دلیل اتهام زدن به تجاوز جنسی دروغگو خواند.

رئیس‌جمهور سابق که به کسب نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری نزدیک‌تر می‌شود، گفت که قربانی سلاح‌های دولت بایدن بود که مجریان قانون را علیه خود به‌کار می‌برد، زیرا با ۹۱ اتهام جنایی در چهار کیفرخواست متهم به تلاش برای براندازی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ و سوءاستفاده از او مواجه است. اسناد طبقه بندی شده و ترتیب دادن پرداخت به یک ستاره پورن.

او گفت: «آنچه که با انتخابات انجام می دهند و مداخله در انتخابات به عنوان نمونه ای از کاری که با من انجام می دهند، است. “به دیروز نگاه کنید، به این همه مزخرفاتی که در جریان است نگاه کنید، اما ما به پیشروی ادامه می‌دهیم، فقط به راه خود ادامه می‌دهیم و به نوعی همه چیز درست می‌شود.”

آنابل ویزلوچر، 51 ساله، پرستاری که از نیروی دریایی و نیروی هوایی رزرو بازنشسته شده است، گفت که او احساس می کند پرونده های علیه ترامپ تلاش هایی برای تضعیف او و تخلیه او از منابعش است.

آنها می دانند که او رهبری می کند. آنها می دانند که او قوی است. و آنها هر کاری می‌کنند تا او را پایین بیاورند.» “این کاری است که آنها سعی می کنند انجام دهند، پول او را بگیرند و فکر کنند که بودجه کافی برای مبارزات انتخاباتی ندارد. این هدف است.»

حمایت ترامپ در میان اسپانیایی‌ها از زمانی که او برای اولین بار در سال 2016 نامزد شد، افزایش یافته است. و روز شنبه، او به این نقطه رسید و وقتی ادعا کرد در آن جمعیت رای‌دهندگان عملکرد بسیار خوبی دارد، تشویق‌های بلندی برانگیخت.

این نامزد جمهوری خواه گفت که خانواده های اسپانیایی و سیاه پوست بیشترین آسیب را از ورود مهاجران به کشور متحمل شده اند و گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نباید به محدودیت های اعمال شده در دولت ترامپ برای جلوگیری از مهاجرت پایان می داد.

او گفت: “من آن را حل می کنم و آن را حل می کنم و روند را در روز اول آغاز می کنم – روز اول، ما آن روند را شروع خواهیم کرد.” به همین دلیل است که ما می‌خواهیم رکورد سهم رای‌های لاتین را به دست آوریم.»

تعداد تاریخی مهاجرانی که در دوره ریاست جمهوری بایدن به مرز آمریکا با مکزیک رسیده اند، یکی از چالش های اصلی کمپین انتخاب مجدد او است.

مهاجرت یکی از موضوعات مهم در جریان گردهمایی حزب جمهوریخواه در آیووا در اوایل این ماه بود، زمانی که ترامپ پیروز شد. نظرسنجی AP VoteCast نشان داد که از هر 10 شرکت کننده در مجلس نمایندگان، 9 نفر از ساخت دیوار در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک حمایت کردند، که حدود 7 نفر از هر 10 نفر از این ایده حمایت قوی داشتند.

راب ویلیامز، یک رای دهنده 25 ساله که در راهپیمایی لاس وگاس شرکت کرد، گفت که خوشحال است که تگزاس از دولت بایدن در مورد مهاجرت سرپیچی می کند.

او گفت: “مردم خوب تگزاس، ایالت‌های دیگر نیز در حال پیشروی هستند. آنها مبارزه را در آنجا در تگزاس نشان خواهند داد.”

پس از اینکه حزب جمهوری خواه ایالت تصمیم گرفت در هشتم دسامبر به جای برگزاری انتخابات مقدماتی ایالتی یک روز قبل، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در 8 دسامبر اعطا کند، ترامپ بدون مخالفت عمده ای در نوادا شرکت می کند.

این تصمیم که توسط متحدان ترامپ در حزب تحت فشار قرار گرفت تا به او کمک کنند تا حداکثر تعداد نمایندگان را جمع آوری کند، باعث سردرگمی برخی از رای دهندگان شده است که در حال دریافت برگه های پستی بدون نام ترامپ هستند.

ترامپ بارها رای دهندگان را تحت فشار قرار داد تا به نفع او جمع شوند و انتخابات مقدماتی را نادیده بگیرند.

او گفت: «رای اولیه شما هیچ معنایی ندارد. “نگران دوره مقدماتی نباشید، فقط گروه را انجام دهید”

تنها رقیب اصلی باقی مانده ترامپ در حزب جمهوری خواه، نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل، در انتخابات مقدماتی رقابت می کند، اما نه در گروه حزبی، که باعث می شود او برای نمایندگانی که به طور رسمی نامزدی را در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان انتخاب کنند، واجد شرایط نیست. ___

گومز لیکن از میامی گزارش داد.

منبع