ترامپ از دادگاه عالی جورجیا خواست تا دادستان تحقیقات انتخاباتی را رد صلاحیت کند و گزارش هیئت منصفه را پرتاب کند

ویلیس در پاسخی در ماه می استدلال کرد که این استدلال‌ها نتوانستند «استانداردهای دقیق» را برای رد صلاحیت یک دادستان برآورده کنند و نتوانستند ثابت کنند که حقوق دادرسی نقض شده است یا روند هیئت منصفه «آلوده» است یا قانون حاکم بر آن مغایر با قانون اساسی است.

آتلانتا (AP) – وکلای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا از عالی ترین دادگاه جورجیا می خواهند که از پیگرد قانونی دادستان منطقه ای که در پی انتخابات 2020 در حال تحقیق در مورد اقدامات او بوده است جلوگیری کند و گزارش هیئت منصفه بزرگ ویژه را که بخشی از این قانون است، منتشر کند. استعلام

در این پرونده‌ها می‌خواهند که دادگاه‌ها «همه رسیدگی‌های مربوط به تحقیقات هیئت منصفه با هدف ویژه را تا زمانی که این موضوع حل و فصل شود، متوقف کنند».

ویلیس مدت کوتاهی پس از تماس تلفنی ترامپ با وزیر امور خارجه جورجیا براد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا در ژانویه 2021، و به او پیشنهاد داد که مقام ارشد انتخاباتی این ایالت می تواند به او کمک کند تا آرای مورد نیاز برای برگرداندن شکست خود در انتخابات را “پیدا کند”، تحقیقات خود را آغاز کرد. سال گذشته، او از یک هیئت منصفه بزرگ درخواست کرد و گفت که قدرت احضاریه هیئت به او اجازه می‌دهد تا شهادت شاهدانی را که در غیر این صورت تمایلی به صحبت با تیم او نداشتند، وادار کند.

در پرونده‌های روز جمعه، وکلای ترامپ گفتند که ویلیس و مک‌برنی «ضمانت‌های رویه‌ای» را برای حقوق ترامپ و دیگرانی که ممکن است هدف تحقیقات قرار بگیرند، زیر پا گذاشته‌اند.

وکلای ترامپ، در پرونده ماه مارس خود، استدلال کردند که رسیدگی ویژه هیئت منصفه «شامل عدم شفافیت دائمی در مورد قانون، اعمال متناقض از حمایت‌های اساسی قانون اساسی برای افرادی است که در مقابل آن قرار می‌گیرند، و دفتر دادستانی که مشخص شد دارای یک قانون واقعی است. درگیری، با این حال به پیگیری تحقیقات ادامه داد.»

هیئت منصفه بزرگ ویژه که قدرت صدور کیفرخواست را نداشت، در ماه مه گذشته مستقر شد و در ژانویه پس از استماع 75 شاهد و ارائه گزارشی حاوی توصیه هایی برای ویلیس منحل شد. اگرچه اکثر این گزارش بر اساس دستور قاضی در حال حاضر مخفی مانده است، رئیس هیئت بدون نام بردن از نامش گفته است که هیئت منصفه ویژه توصیه کرده است که چندین نفر را متهم کنند.

در پرونده قبلی در ماه مارس، وکلای ترامپ درخواست های مشابهی را مطرح کردند و از قاضی دیگری به جز مک برنی درخواست کردند که به ادعاهای آنها رسیدگی کند. ویلیس این استدلال ها را به عنوان بی ارزش بودن رد کرد. مک برنی این پرونده را حفظ کرد و هنوز درباره درخواست های تیم ترامپ تصمیمی نگرفته است.

وکلای او نوشتند که این امر ترامپ را «بین انفعال طولانی قاضی ناظر و کیفرخواست قریب الوقوع دادستان منطقه» گیر کرده است.

این دادخواست ها به دنبال منع ویلیس و دفتر او از ادامه پیگرد قضایی این پرونده هستند. همچنین درخواست می‌کند که گزارش تهیه‌شده توسط هیئت منصفه ویژه که در این پرونده حضور داشتند، دور ریخته شود و دادستان‌ها از ارائه هرگونه مدرکی از تحقیقات هیئت به هیئت منصفه عادی منع شوند.

در این پرونده‌ها آمده است: «حتی در یک پرونده جدید و فوق‌العاده با اهمیت ملی، می‌توان انتظار داشت که مسائل در یک زمان معقول روند عادی خود را طی کنند. اما هیچ چیز در مورد این فرآیندها عادی یا معقول نبوده است. و نتیجه اجتناب ناپذیر این است که ناهنجاری های زیر به این دلیل است که درخواست کننده رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ است.

تیم حقوقی ترامپ در جورجیا روز جمعه دادخواست های مشابهی را به دادگاه عالی جورجیا و دادگاه عالی شهرستان فولتون تسلیم کرد و ویلیس و قاضی دادگاه عالی شهرستان فولتون را رابرت مک برنی، که بر هیئت منصفه ویژه نظارت داشت، به عنوان پاسخ دهندگان معرفی کردند. سخنگوی ویلیس از اظهار نظر خودداری کرد. مک برنی فوراً به ایمیلی که به دنبال نظر بود پاسخ نداد.

آنها نوشتند: “کل این روند اکنون به طور غیرقابل درمان آلوده شده است.” و هیچ چیزی که در ادامه می آید نمی تواند از نظر قانونی معتبر یا قابل احترام عمومی باشد.



منبع

تیم حقوقی ترامپ – درو فایندلینگ، جنیفر لیتل و ماریسا گلدبرگ – اذعان کردند که این پرونده‌ها غیرعادی هستند اما با توجه به چارچوب زمانی محدود، ضروری هستند. ویلیس اشاره کرده است که از گزارش ویژه هیئت منصفه برای درخواست کیفرخواست “در عرض چند هفته، اگر نه چند روز” استفاده خواهد کرد. این هفته دو هیئت منصفه اعظم جدید مستقر شدند و احتمالاً یکی به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.

فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون، از اوایل سال 2021 در حال بررسی این موضوع بوده است که آیا ترامپ و متحدانش در تلاش برای خنثی کردن شکست اندک انتخاباتی وی در جورجیا به جو بایدن دموکرات، قوانینی را زیر پا گذاشته اند یا خیر. او پیشنهاد کرده است که احتمالاً در ماه آینده به دنبال اتهامات در این پرونده از هیئت منصفه بزرگ است.