تحلیل یک افسر زرهی ارتش از بردلی در اوکراین

در سال 2023، شاهد تشدید تنش گسترده در جنگ روسیه و اوکراین بودیم که حمایت بین‌المللی از اوکراین به شکل سلاح‌ها و وسایل نقلیه سنگین بود. در 5 ژانویه 2023، ایالات متحده اعلام کرد که وسایل نقلیه جنگی پیاده نظام بردلی به اوکراین ارسال خواهد شد. با شکل گیری ضد حمله بهاری اوکراین، برادلی شاهد برخی از شدیدترین نبردهای خود از زمان عملیات آزادی عراق بوده است. در حالی که روسیه و اوکراین گزارش های متناقضی از عملکرد خودرو در میدان جنگ ارائه می دهند، WATM با یک متخصص برای دریافت نظر حرفه ای به گفتگو نشست.

بسته کمکی برادلی اوکراین

عواقب برادلی در اوکراین پس از اصابت مستقیم موشک (هانا مالیار از طریق تلگرام)

کاپیتان ارتش جاش کیلیان در سال 2017 به عنوان افسر زرهی مأمور شد. کیلیان علاوه بر دوره رهبران افسران پایه زرهی، دوره شناسایی ارتش را در فورت بنینگ که اکنون دوره رهبر پیشاهنگی در فورت مور نامیده می شود، به پایان رساند. او به عنوان یک رهبر جوخه پیشاهنگی زرهی در انواع M2A3 بردلی خدمت کرد و بینشی از عملکرد خودرو در اوکراین ارائه داد. اینها نظرات حرفه ای او است و لزوماً منعکس کننده نظرات ارتش ایالات متحده نیست.

برادلی در OIF

در 11 ژوئن 2023، روسیه ویدیویی را منتشر کرد که در آن انهدام حداقل هفت تانک لئوپارد 2 و پنج فروند IFV برادلی در حالی که ارتش این کشور حملات اوکراین را دفع می کرد، به تصویر می کشید. کیلیان تحلیل خود را از فیلم تایید نشده روسی ارائه کرد. او می‌گوید: «در ابتدا، یک فرمانده مسیر (TC) باید یاد بگیرد که چگونه به بردلی مانند هر پیاده‌نظام دیگری با تفنگ فکر کند، و چگونه نقطه دقیق در میدان نبرد باعث می‌شود که از تفنگ به طور مؤثر و در حالت ایده‌آل، ایمن استفاده شود.» گفت. این که چگونه یک TC خدمه خود را به کار می گیرد، در نهایت مستقیماً با میزان موفقیت وسیله نقلیه در درگیری با اهداف مرتبط است و ارتباط مستقیمی با بقا در نبردهای خودرویی دارد.

برادلی اوکراین آسیب دیده


منبع

“[A] کیلیان خاطرنشان کرد: نکته مهم در طراحی بردلی در مقایسه با خودروهای روسی سری BTR یا BRDM این است که خدمه از عقب براد وارد و خارج می شوند. از کنار خودرو در صورت بی‌حرکتی، اگر خدمه من و پیاده‌های من بتوانند پشت خودرو را نجات دهند و از خودروی ناتوان خارج شوند و از آن به عنوان پوششی استفاده کنند، این یک برد است و باعث بقای اعضای فیزیکی می‌شود. کیلیان همچنین سیستم اطفاء حریق را که در تمام محفظه های بردلی قرار دارد، برای بقای وسیله نقلیه عنوان کرد.

متر مربع برادلی اوکراین

بیش از 60 برادلی به عنوان بخشی از بسته کمک اولیه (USTRANSCOM) به اوکراین فرستاده شد.

بردلی در جریان عملیات آزادی عراق (ارتش ایالات متحده) متحمل خسارات بیشتری شد.

صحبت از زنده ماندن، علیرغم ادعای روسیه در مورد قتل برادلی، اوکراین یک داستان موفقیت چشمگیر برای این وسیله نقلیه را برجسته کرد. در 15 ژوئن 2023، هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین، تصویری از بردلی را در تلگرام منتشر کرد که طبق گزارش‌ها به طور مستقیم از یک موشک GRAD روسیه اصابت کرده است. مالیار گزارش می دهد که کل خدمه جان سالم به در برده و وسیله نقلیه را تخلیه کردند و اشاره کرد که برادلی اکنون در حال تعمیر است.

خدمه برادلی اوکراین

متر مربع برادلی در اوکراین

خدمه این «برادلی» که پس از ضربه خوردن با موفقیت تخلیه شدند و به انجام وظایف خود بر روی تجهیزات دیگر ادامه می دهند. [translated from Ukrainian] (حنا مالیار از طریق تلگرام)

اسکرین شات ویدیویی که لئوپارد 2 و بردلی های نابود شده را در اوکراین نشان می دهد (وزارت دفاع روسیه)