تحقیقات جمهوریخواه نشان می دهد که کن پکستون، دادستان کل تگزاس، احتمالا قوانین را زیر پا گذاشته است

آستین، تگزاس (AP) – تحقیقات تحت رهبری جمهوری‌خواهان در روز چهارشنبه، کن پکستون، دادستان کل تگزاس را به ارتکاب جنایات متعدد در دفتر – از جمله جنایات – در جریان پخش عمومی غیرعادی رسوایی و قانون‌شکن ادعایی متهم کرد که یکی از ستاره‌های محافظه‌کار حزب جمهوری‌خواه را به جنایات جدید کشاند. ریسک سیاسی و حقوقی

از ماه آوریل، کمیته مجلس نمایندگان حداقل 12 احضاریه برای شهادت و اطلاعات به افراد و نهادها به عنوان بخشی از تحقیقات خود صادر کرده است.

اتهامات مطرح شده توسط بازرسان، اقدامات پکستون را احاطه کرده است که قبلاً توسط خبرنگاران افشا شده یا در پرونده های دادگاه فاش شده است. علیرغم ابری که بر فراز پکستون آویزان شده است، او همچنان در بین رای دهندگان حزب جمهوری خواه در تگزاس محبوبیت خود را حفظ کرده است و با شکایت علیه دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و از طریق دفاع از رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، شهرت خود را در سطح ملی بالا برده است.

چرخش چشمگیر وقایع در کاپیتول تگزاس آزمایش جدیدی از دوام پکستون به راه انداخت، به گونه‌ای که او پیش از این با وجود یک کیفرخواست جنایت در سال 2015 و تحقیقات در حال انجام FBI با آن مواجه نشده بود. تحقیقات کمیته مجلس نمایندگان ماه هاست که بی سر و صدا ادامه دارد و تا روز سه شنبه مشخص نشد.

این جلسه در حالی برگزار شد که پکستون به دنبال تصویب قانونی برای بیش از 3 میلیون دلار دلار مالیات دهندگان برای حل و فصل یک دعوای افشاگر با دستیاران ارشد است که او را به فساد متهم کردند. وکلای افشاگران روز چهارشنبه از کمیته برای تشخیص اینکه موکلان آنها به خاطر متهم کردن پکستون “در تلافی واقعی متحمل آسیب واقعی شده اند” تشکر کردند و از قانونگذاران خواستند تا این معامله را تامین مالی کنند.

___

جلسه قانونگذاری دوشنبه به پایان می رسد و هر اقدامی علیه پکستون باید تا آن زمان انجام شود، مگر اینکه فرماندار GOP، گرگ ابوت، جلسه ویژه ای را فراخواند. در تگزاس، بر خلاف دولت ایالات متحده، یک مقام استیضاح شده توسط مجلس نمایندگان تا پایان محاکمه سنا از سمت خود تعلیق می شود. استاندار می تواند یک نفر موقت برای تکمیل پست خالی تعیین کند.

هر یک از متهمان پکستون بعداً استعفا دادند یا اخراج شدند. در سال‌های پس از آن، آژانس او ​​به دلیل بی نظمی در پشت صحنه، با وکلای باتجربه که به دلیل اعمالی که می‌گویند هدفشان کج‌کردن به کارهای حقوقی، پاداش دادن به وفاداران و سرکوب مخالفان است، استعفا داده است. اما تا کنون، قانونگذاران جمهوری خواه اشتهای کمی برای بررسی پکستون نشان داده بودند.

کمیته جلسه استماع روز چهارشنبه را بدون اقدام به یافته ها پایان داد. این هیئت توسط نماینده ایالتی جمهوری خواه اندرو مور رهبری می شود که پس از آن از بحث در مورد مراحل بعدی یا امکان توصیه به استیضاح یا محکوم کردن پکستون خودداری کرد.

در آن سال، پکستون خانه میلیون دلاری خود در آستین را بازسازی کرد. اپلی گفت که یکی از کارمندان دادستان کل شنیده است که پکستون به یک پیمانکار می گوید که همسرش کانترهای گرانیتی می خواهد. طبق گفته Epley، پیمانکار پاسخ داد که کانترها 20000 دلار هزینه دارند و گفت: “باید با Nate چک کنم.”

بلیبرگ از دالاس گزارش داد.



منبع

اپلی، دادستان سابق ایالتی و فدرال، گفت: «به طور خلاصه» در سال 2019 زمانی که همسر پکستون، سناتور آنجلا پکستون، متوجه شد، «اما پس از آن از سر گرفته شد و تا سال 2020 دوباره در جریان بود».

جلسه استماع روز چهارشنبه به منزله سرزنش قابل توجه جمهوری خواهان در ساختمانی بود که پکستون مدتهاست مدافعان و متحدانش از جمله ابوت را حفظ کرده است، که در حالی که پکستون را برای سومین دوره ریاست جمهوری خود در ژانویه سوگند یاد کرد، ستایش کرد.

وکلای پل بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

کارکنان سابق پکستون او را در سال 2020 به FBI به اتهام نقض قانون برای کمک به یک شرکت کننده در کمپین گزارش دادند. اهدا کننده، توسعه دهنده املاک آستین، نیت پل، زنی را استخدام کرد که پکستون اذعان داشت که با او رابطه خارج از ازدواج داشته است. در فوریه، بخش صداقت عمومی وزارت دادگستری مستقر در واشنگتن، تحقیقات جنایی فدرال در مورد پکستون را بر عهده گرفت.

پکستون ساعات شهادت بازرسان را “کاذب” خواند، کمیته را به گمراه کردن افکار عمومی متهم کرد و به رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان، داد فیلان را “لیبرال” خواند. پکستون همچنین از روز سه شنبه به طور مکرر ادعا کرده است که فیلان در حین کار مست بوده است، چیزی که دفتر فیلان به عنوان تلاشی از سوی پکستون برای “نجات چهره” آن را رد کرده است.

در میان افشاگری‌های جدید چهارشنبه، جزئیات بازسازی خانه گران‌قیمت پکستون وجود داشت که قبلاً تحت نظارت اف‌بی‌آی قرار گرفته بود و رابطه او بیش از آنچه قبلاً شناخته شده بود ادامه داشت.

پکستون در بیانیه ای کتبی گفت: «تعجبی ندارد که کمیته ای که توسط رئیس لیبرال «دید فیلان» منصوب شده است به دنبال سلب حق رأی از رأی دهندگان تگزاس و خرابکاری در کار من به عنوان دادستان کل باشد.

برای بیش از سه ساعت، محققان یافته‌هایی را ارائه کردند که نشان می‌داد پکستون به دنبال پنهان کردن رابطه‌ای بوده است، از دفتر خود برای کمک به یک اهداکننده سوء استفاده کرده، پروتکل‌ها را «به‌شدت خارج از هنجارها» کنار زده و فرهنگ ترس و تلافی را در دفترش ایجاد کرده است. بازرسان به کمیته تحقیقات عمومی مجلس نمایندگان به رهبری حزب جمهوری‌خواه گفتند که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد پکستون مکرراً در طول سال‌ها قانون را زیر پا گذاشته است، از جمله با سوء استفاده از اطلاعات رسمی، سوء استفاده از ظرفیت رسمی و تلافی‌جویی.

در طول جلسه استماع روز چهارشنبه، نماینده ایالت، آن جانسون، نماینده دموکرات هیوستون و نایب رئیس کمیته، پرسید که آیا «منصفانه است که بگوییم» دفتر دادستانی کل «در واقع برای تحقیقات توسط نیت پل از طریق دادستان کل ربوده شد.

وکیل ارین اپلی، یکی از بازرسان، پاسخ داد: “این نظر من است.”