تجزیه و تحلیل پزشکی قانونی کپی داده های لپ تاپ هانتر بایدن هیچ دستکاری را نشان نمی دهد

بر اساس گزارش‌هایی که در رسانه‌های دیگر از جمله واشنگتن پست منتشر شد، به نظر می‌رسد برخی نسخه‌های دیگر از داده‌های لپ‌تاپ که بعداً منتشر شدند، پس از آوریل 2019 داده‌هایی اضافه شده‌اند، نشانه‌ای که ممکن است دستکاری شده باشد.

این تحلیل پزشکی قانونی دیجیتال به این دلیل انجام شد که داده‌های لپ‌تاپ، و همچنین سوابق بانکی، در مرکز تحقیقات مجلس نمایندگان به رهبری جمهوری‌خواهان در مورد مشاغل خانوادگی بایدن قرار دارند.

تیم حقوقی هانتر بایدن اولین عکس عمومی از لپ‌تاپ بدنام را در اختیار CBS News قرار داد.  / اعتبار: CBS News

رئیس جمهور همچنین گفته است که “هرگز با پسرم در مورد معاملات تجاری او در خارج از کشور صحبت نکرده است.”

بیانیه کلارک به سؤالات مربوط به داده های خاص، اسناد و هویت شخصی که برای بررسی مستقل CBS News یا یافته های Computer Forensics Services تجزیه و تحلیل شده بود، پرداخت. کلارک همچنین CBS را به خاطرات اخیر هانتر بایدن ارجاع داد.

این ممیزی بیش از 120000 ایمیل، تقریبا 30000 پیام متنی، و همچنین تصاویر، ویدئو، فرم‌های شناسایی شخصی و پست‌های صوتی را از داده‌های نمایه کاربر پیدا کرد.

هنگامی که جمهوری‌خواهان اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را در ژانویه به دست می‌آورند، قول می‌دهند که قدرت تحقیقاتی خود را بر معاملات تجاری هانتر بایدن متمرکز کنند. سناتور جمهوری خواه چاک گراسلی ماه گذشته در نامه ای به دادستان کل، مدیر اف بی آی و دادستان دلاور ایالات متحده ادعا کرد که هانتر بایدن و برادر رئیس جمهور جیمز “از یک سیم 5 میلیون دلاری از یک شرکت متصل به CEFC (شرکت انرژی چین) سود برده اند. در آگوست 2017.”

پس از دو سال بررسی دقیق، این لپ‌تاپ انبوهی از مطالب در مورد مبارزات شخصی هانتر بایدن و سرمایه‌گذاری‌های تجاری خارجی او در اوکراین و چین تولید کرده است. این شواهد مستقیمی ارائه نکرده است که پرزیدنت بایدن از معاملات تجاری پسرش سود برده است.

قانونگذاران جمهوری خواه به یک ایمیل خاص در ماه می 2017 اشاره کردند که قول می دهد هسته اصلی تحقیقات کنگره آنها باشد.

مارک لانترمن، مدیر ارشد فناوری خدمات پزشکی قانونی کامپیوتر، گفت که او معتقد است واضح است که داده ها توسط هانتر بایدن ایجاد شده است.

بوبولینسکی با هانتر بایدن اختلاف داشت و از منتقدان رئیس جمهور و پسرش بود. حضور و مصاحبه او در فاکس نیوز پس از گزارش های اولیه در نیویورک پست در مورد لپ تاپ منتشر شد. در حالی که جمهوری خواهان – از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا و متحدانی مانند استیو بنن و رودی جولیانی – از گزارش این روزنامه حمایت می کردند، جو بایدن، نامزد وقت آن زمان، آن را اطلاعات نادرست و “کارخانه روسی” خواند.

داده ها از a لپ تاپ که وکیل صاحب یک تعمیرگاه کامپیوتر دلاور می گوید که او را ترک کرده است هانتر بایدن طبق بررسی مستقلی که توسط CBS News انجام شد، در سال 2019 – و که بعداً صاحب مغازه تحت احضاریه به FBI ارائه کرد – هیچ مدرکی دال بر دستکاری یا ساختگی نشان نمی دهد.

طبق ممیزی، به نظر می رسد استفاده روزمره از لپ تاپ در مارس 2019 به طور ناگهانی متوقف شده است. این چند هفته قبل از اینکه کامپیوتر برای تعمیر آورده شد، ظاهراً نتیجه آسیب مایع بود.

دو تن از شرکای تجاری سابق هانتر، از جمله تونی بوبولینسکی، که ایمیل را دریافت کرد، به CBS News گفته اند که “10 مورد توسط H برای مرد بزرگ نگه داشته شده است؟” 10% را هانتر برای پدرش نگه داشته است.

لانترمن گفت که این داده ها در طول زمان به شیوه ای “منطبق با استفاده عادی و روزمره از یک کامپیوتر” انباشته شده اند.

برایان دلا روکا، وکیل صاحب مغازه، آنچه را که او «کپی دقیق» از داده‌های لپ‌تاپ تقریباً سه سال پیش به بازرسان فدرال ارائه کرده بود، در اختیار سی‌بی‌اس نیوز قرار داد. دلا روکا گفت که او آن را «پاک» می‌داند زیرا نسخه‌هایی پیش از نسخه‌هایی است که به طور گسترده توسط عوامل جمهوری‌خواه برای حمله به جو بایدن، نامزد آن زمان، قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ منتشر شده بود.

جی لنو از مرکز سوختگی رها شد



منبع

حجم عظیمی از داده‌ها در طول زمان انباشته شده‌اند که ماهیت شخصی دارند. همه چیز، از تصاویر گرفته تا اسناد شخصی گرفته تا عکس‌ها، پیام‌های متنی، و ایمیل‌ها. ساختن آن اگر نگوییم غیرممکن، دشوار خواهد بود.»

هی گفت که انتظار دارد تحقیقات کنگره به بررسی این موضوع بپردازد که “چه کسی سود کرد؟ آیا قانون نقض شد؟ آیا نقض نشد؟ آیا مسائل جدی امنیت ملی وجود داشت؟”

او گفت: «من شک ندارم که این داده ها توسط هانتر بایدن ایجاد شده و از رایانه ای تحت کنترل آقای بایدن گرفته شده است.

تجزیه و تحلیل مستقل، توسط دو محقق سایبری از خدمات پزشکی قانونی رایانه ای مستقر در مینیاپولیس، هیچ مدرکی مبنی بر تغییر، ساختگی یا دستکاری داده های کاربر پیدا نکرد. همچنین هیچ فایل جدیدی پیدا نکرد که پس از آوریل 2019 ایجاد شده باشد، زمانی که سوابق فروشگاه نشان می دهد بایدن آن را برای تعمیر رها کرده است.

غیرانتفاعی به جوانان شروعی تازه با خانه های کوچک می دهد

آقای بایدن در یکی از پیام ها، در اشاره آشکار به اعتراف هانتر بایدن به مبارزه با اعتیاد به مواد مخدر. “نمیدونم چیکار کنم. میدونم که تو هم نمیدونی، اما من اینجام هر چی نیاز داشته باشی، مهم نیست که چه نیازی داری، دوستت دارم.”

فضاپیمای ناسا از نزدیک با ماه برخورد کرده است

وکیل هانتر بایدن در بیانیه‌ای گفت: «تلاش‌های متعددی برای هک، آلوده کردن، تحریف و انتشار اطلاعات نادرست در مورد دستگاه‌ها و داده‌های آقای بایدن صورت گرفته است». کریستوفر کلارک، وکیل دادگستری، گفت که تیم هانتر بایدن معتقد است، “تلاش های مستمری برای استفاده از داده های آلوده و تحریف شده برای انتشار اطلاعات نادرست وجود دارد. هیچ زمانی هیچ فردی … رضایت آقای بایدن را برای دسترسی به داده های رایانه ای خود یا به اشتراک گذاری آن با دیگران نداشته است. “

کاخ سفید از اظهار نظر در مورد محتویات رایانه و ادعاهای بوبولینسکی خودداری کرد.

علاوه بر تجزیه و تحلیل داده‌های اساسی سوابق برای ناهنجاری‌های احتمالی، ممیزی همچنین چندین پست صوتی ظاهراً از رئیس جمهور آینده بایدن را شناسایی کرد.

این ایمیل با عنوان «انتظارات»، یک «توافق موقت» برای «صاحب سهام» در معامله با یک شرکت انرژی چینی را تشریح می‌کند.

داگ هی، استراتژیست جمهوری خواه گفت: «آنها همه بخش های دولت جو بایدن را بررسی خواهند کرد. “بسیاری از اینها به طور خاص روی هانتر تهاجمی خواهد بود. ما در مورد لپ تاپ چیزهای زیادی خواهیم شنید.”

اما زمانی که این ایمیل در سال 2020 عمومی شد، نویسنده، جیمز گیلیار، به وال استریت ژورنال گفت که جو بایدن در این موضوع دخالتی نداشته است. گیلیار به سوالات CBS News پاسخ نداده است.

تیم حقوقی هانتر بایدن اولین عکس عمومی از لپ‌تاپ بدنام را در اختیار CBS News قرار داد. / اعتبار: CBS News

هی می‌گوید: «و پس از آن بحث سیاسی است، شما هرگز نمی‌توانید واقعاً این دو را از هم جدا کنید. اگر خاکی در آنجا باشد، او را کثیف می کند.