تابلوی “کمکم کن” به نجات دختر تگزاسی ربوده شده در جنوب کالیفرنیا منجر می شود


لانگ بیچ، کالیفرنیا (AP) – پلیس و مقامات فدرال گفتند که یک دختر 13 ساله که در تگزاس ربوده شده بود و مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود، در جنوب کالیفرنیا زمانی که رهگذران او را دیدند که تابلوی “کمکم کن” را در ماشین پارک شده در دست گرفته بود، نجات یافت.

پلیس در بیانیه‌ای مطبوعاتی پنجشنبه گفت که نجات در 9 ژوئیه در لانگ بیچ، در جنوب لس‌آنجلس، زمانی رخ داد که افسران به یک تماس مشکل‌ساز پاسخ دادند و “دختری احساسی و مضطرب” را پیدا کردند.

افسران از طریق تحقیقات خود متوجه شدند که سامریان خوب در یک پارکینگ بودند که قربانی را در یک وسیله نقلیه پارک شده دیدند که کاغذی در دست داشت که روی آن نوشته شده بود «به من کمک کن». آنها یادداشت را تأیید کردند و بلافاصله با 9-1-1 تماس گرفتند.

به گفته دفتر دادستانی ایالات متحده در لس آنجلس، استیون رابرت سابلان، 61 ساله، از کلبورن، تگزاس، دستگیر شد و روز پنجشنبه توسط یک هیئت منصفه فدرال به اتهام ربودن و انتقال یک نوجوان به قصد انجام فعالیت جنسی مجرمانه متهم شد.

سبلان در بازداشتگاه متروپولیتن فدرال در مرکز شهر لس آنجلس نگهداری می شد. بلافاصله مشخص نشد که آیا او وکیل دارد یا خیر.

این دختر در 6 ژوئیه در حال قدم زدن در خیابانی در سن آنتونیو، تگزاس بود که سبلان رانندگی کرد، یک تفنگ سیاه رنگ را بلند کرد و به او گفت: “اگر با من سوار ماشین نشوید، من به شما صدمه خواهم زد.”

بر اساس این حساب، این دختر بدون اینکه به والدینش بگوید خانه را ترک کرده بود، زیرا سعی داشت با یکی از دوستان مدرسه ای که یک سال قبل به استرالیا نقل مکان کرده بود، اما از طریق یک چت روم اینترنتی در تماس بود، ملاقات کند.

در سوگندنامه آمده است که دختر پس از سوار شدن به ماشین سبلان، در مورد دوستش به او گفت و سبلان گفت که می تواند او را به یک کشتی تفریحی ببرد تا به استرالیا برود، اما باید کاری برای او انجام دهد.

مامور نوشت: مظنون ماشین را متوقف کرد و به دختر مورد تجاوز جنسی قرار گرفت، دختر به او گفت که متوقف شود اما می ترسید در صورت رعایت نکردن او آسیب ببیند.

در این سوگندنامه آمده است که سبلان چندین بار دیگر در رانندگی از سن آنتونیو از نیومکزیکو و آریزونا و به کالیفرنیا به دختر تجاوز جنسی کرده است. در همین حال، مادر این دختر در 7 جولای مفقود شدن او را به مقامات سن آنتونیو گزارش داد.

در لانگ بیچ، مظنون در یک رختشویخانه پارک کرد و به دختر گفت که لباس‌هایش را عوض کند، سپس لباس‌های او و داخل لباس‌هایش را با خود برد و این فرصت را برای دختر ایجاد کرد تا بر اساس این سند، روی یک کاغذ یادداشت بنویسد «به من کمک کن».

مامور نوشت وقتی افسران پلیس لانگ بیچ رسیدند، سبلان بیرون ماشین ایستاده بود و دختر را مشاهده کردند که کلمه “کمک” را به زبان می آورد.

در حین دستگیری، مأموران یک جفت دستبند نقره ای را در جیب پشتی سبلان پیدا کردند و او را به دلیل سرقت در فورت ورث تحت تعقیب قرار دادند. در این سند آمده است که در بازرسی از خودرو یک اسلحه پلاستیکی سیاه رنگ BB، علامت “به من کمک کن”، یک چاقوی سوئیچ و دستبندهای مشکی در بسته بندی با برچسب “سرآستین های طراح سری فانتزی Fetish” پیدا شد.

در این سوگندنامه آمده است که سبلان به سرقت با سلاح کشنده در سال 1979، سرقت با سلاح مرگبار و سرقت در سال 1985 و نگهداری مواد کنترل شده در سال 2016 محکوم شده است.

این دختر تحت بازداشت اداره خدمات کودکان و خانواده شهرستان لس آنجلس قرار گرفت.

—-

این داستان از نظر مقامات فدرال، املای نام خانوادگی مظنون را به سبلان، نه سبلان، تصحیح می کند.



منبع