بیر گریلز وگان سابق می گوید که اکنون “مخالف سبزیجات” است – و عمدتاً گوشت می خورد.


بیر گریلز

بیر گریلز گفت که مخالف سبزیجات است.بن سیمز / NBC / NBCU فتو بانک

  • بیر گریلز که زمانی گیاهخوار بود، می گوید که از خوردن سبزیجات اجتناب می کند.

  • ستاره «مرد علیه وحشی» گفت GQ او عمدتاً محصولات حیوانی می خورد و بدون شواهد ادعا کرد که سبزیجات خام برای سلامتی خوب نیستند.

  • تحقیقات قابل توجهی نشان می دهد که سبزیجات در پیشگیری از بیماری ها و بهبود تندرستی مفید هستند.

بیر گریلز می خواهد همه بدانند که او ضد سبزیجات است.

بقای مشهور و ستاره «مرد در برابر وحشی» به GQ گفت که از رژیم گیاهخواری به رژیم گوشتخواری روی آورده است که در آن گوشت قرمز، لبنیات و میوه مصرف می کند.

گریلز گفت: “در برابر آجیل فوق العاده. و در برابر غلات، گندم و سبزیجات.” “ناهار من گوشت، تخم مرغ و لبنیات، مقدار زیادی کره و میوه است. من احتمالاً یک روز در میان جگر دارم.”

گریلز به GQ گفت که هنگام ابتلا به کووید-19 به دلیل مصرف زیاد آب میوه و سبزیجات دچار «کلیه‌های مگا دردناک» شده است. در کلینیک های مایو و کلیولند، درد کلیه ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که ادرار خود را نگه می دارید یا سنگ کلیه دارید، که می تواند ناشی از کم آبی بدن یا رژیم غذایی پر سدیم باشد.

در این مصاحبه، گریلز بدون مدرک ادعا کرد که سبزیجات خام «واقعاً برای شما خوب نیستند» و او معتقد است که بدن انسان برای خوردن گوشت به دلیل تکامل طراحی شده است – ادعایی که توسط محققان کاملاً رد شده است.

مانند جو روگان، گریلز سبک زندگی گوشتخوار را ترجیح می دهد – اما این سبک زندگی دارای نقص هایی است

رژیم غذایی گوشتخواران در سال های اخیر به طور فزاینده ای محبوب شده است. جو روگان سبک غذا خوردن را می ستاید و در آغاز سال یک ماهه سبزی روزه گرفت.

اگرچه گوشت و فرآورده‌های حیوانی منبع خوبی از پروتئین هستند و می‌توانند مواد مغذی ضروری را تامین کنند، اما مصرف بیش از حد گوشت می‌تواند منجر به مشکلات گوارشی، کم‌آبی بدن و بی‌حالی شود.

نه تنها مطالعات نشان می‌دهند که خوردن سبزیجات از مرگ ناشی از سرطان و بیماری‌های قلبی محافظت می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر را کاهش می‌دهد، سبزیجات با کمک به سلامت روان، خواب، انرژی و هضم بهتر، تندرستی را بهبود می‌بخشند.

رژیم مدیترانه ای، یا رژیم غذایی سرشار از سبزیجات، غلات کامل و آجیل، همواره به عنوان بهترین راه برای غذا خوردن توسط گروهی از متخصصان تغذیه و بیماری ها شناخته می شود.

به گفته کلینیک کلیولند، میوه‌های خام و برخی سبزیجات می‌توانند علائم سندرم روده تحریک‌پذیر را تشدید کنند، اما هاروارد خاطرنشان می‌کند فیبر غیرقابل هضم موجود در سبزیجات می‌تواند روده تحریک‌پذیر را در افراد بدون IBS آرام کند. سبزیجات همچنین می توانند یبوست را تسکین داده یا از آن جلوگیری کنند و از دیورتیکولیت یا التهاب دیواره روده بزرگ جلوگیری کنند.

هیدی بیتس، متخصص تغذیه، در پستی از دفتر علم و جامعه دانشگاه مک گیل گفت: “هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد سبزیجات باعث بیماری می شوند.” در واقع، برعکس این موضوع صادق است. شواهد زیادی وجود دارد که مصرف سبزیجات را با کاهش خطر بیماری قلبی، سکته، دیابت، چاقی و انواع خاصی از سرطان مرتبط می کند.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع