به نظر می رسد ویدئویی حمله اوکراین به انبار روسیه در باخموت را با اثرات مخرب با استفاده از بمب های هوشمند ساخت آمریکا نشان می دهد.

براساس گزارش ها، کیت های بمب، که بمب های بدون هدایت و سقوط آزاد را به مهمات هدایت شونده دقیق تبدیل می کنند، در ماه های اخیر به اوکراین ارسال شده اند.

این کیت ها را می توان به بمب های غیر هدایت شونده با وزنی بین 500 تا 2000 پوند متصل کرد و بال های بیرون زده آن به آن اجازه می دهد تا 45 مایل سر بخورد.

به نظر می رسد این ویدئو کیت های بمب JDAM-ER ساخت ایالات متحده را در حال عمل در باخموت نشان می دهد.ارتش پهپادها/فیسبوک

  • ویدئوی هوایی نشان می‌دهد که چهار بمب به ساختمان‌هایی برخورد می‌کنند که ارتش هواپیماهای بدون سرنشین آن‌ها را به عنوان انبارهای روسیه در باخموت، شرق اوکراین توصیف می‌کند، جایی که ماه‌ها درگیری شدید در آن جریان دارد.

به نظر می رسد این ویدئو کیت های بمب JDAM-ER ساخت ایالات متحده را در حال عمل در باخموت نشان می دهد.

مارک کانسیان، مشاور ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی، به نیوزویک گفت که این ساختمان می توانست به نوعی به عنوان مقر روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

ویدئویی نشان می‌دهد که بمب‌ها بر روی انبار نظامی روسیه در باخموت پرتاب می‌شوند.

  • Cancian گفت: “انفجار بزرگ و به ظاهر دقیق است و نشان دهنده مهمات ارسال شده از طریق هوا است.” “ظاهراً، ایالات متحده نسخه پیشرفته JDAM را ارسال کرده است. این بدان معناست که هواپیمای اوکراینی نیازی به پرواز بر فراز هدف نداشته است.”

    به گزارش فوربس، این ویدئو توسط ارتش پهپادها، یک طرح سرمایه گذاری جمعی از پلتفرم دولتی United24 اوکراین، در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد که ادعا می کند 108 میلیون دلار جمع آوری کرده و 3300 هواپیمای بدون سرنشین برای ارتش خریداری کرده است.

    یک F-15 با مهمات حمله مستقیم مشترک GBU-31 اصلاح شده در 28 آوریل 2022.نیروی هوایی ایالات متحده / ستوان اول لیندزی هفلین

  • این اسناد از جمله اسناد حساس اطلاعاتی بود که اخیراً در اینترنت به بیرون درز کرد و اکنون موضوع تحقیقات فدرال است.

    این کیت ها، بمب های سقوط آزاد هدایت نشده را به سلاح های هوشمند با هدایت دقیق در تمام شرایط آب و هوایی تبدیل می کنند.

    حساب توییتر ردیاب سلاح اوکراین، که فیلم‌ها و تصاویر سلاح‌های مورد استفاده در درگیری را رصد می‌کند، گفت که بمب‌ها به نظر می‌رسد GBU-62 هستند که مین‌های دریایی Mk 64 Quickstrike همراه با کیت‌های مهمات حمله مستقیم مشترک با برد گسترده را توصیف می‌کند.

    کیت های JDAM-ER در ماه های اخیر توسط ایالات متحده به اوکراین ارسال شده است.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    اسناد افشا شده پنتاگون قبلاً نگرانی‌هایی را نشان می‌داد که کیت‌های بمب توسط پارازیت سیگنال روسیه با مانع مواجه شده‌اند.

    این حساب اشاره کرد که به نظر می رسد این یکی از اولین ویدیوهایی باشد که بمب های مجهز به JDAM-ER را در حال عمل در اوکراین نشان می دهد.

    F-15 GBU-31 JDAM بمب سریع سینک