به نظر می رسد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس و متحد پوتین، سرنگونی 4 هواپیمای نظامی روسیه را تایید کرده است. کرملین هنوز هواپیمای ساقط شده را تایید نکرده است.

به گزارش رویترز، هیچ مدرکی در مورد ماهیت سقوط این هواپیما ارائه نشده است و نه کرملین و نه اوکراین مسئولیت سرنگونی ظاهری هواپیما را بر عهده نگرفته‌اند، اما به نظر می‌رسد لوکاشنکو روز دوشنبه تایید کرد که هواپیماها سرنگون شده‌اند.

در روزهای پیرامون سقوط ادعایی هواپیما، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، به متحدان مختلف اتحادیه اروپا و بریتانیا رفت و مهمات بیشتری را در حالی که اوکراین یک ضد حمله ساختمانی در باخموت انجام داده بود، تامین کرد.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، مدعی شد که چهار هواپیمای سرنگون شده روسیه “سقوط شده اند”.

  • به گزارش رویترز، لوکاشنکو روز دوشنبه در مرز با اوکراین در جمع سربازان بلاروس سخنرانی کرد.

  • به نظر می رسد الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، سهوا تایید کرده است که چهار هواپیمای نظامی روسیه در اواخر هفته گذشته – قبل از اینکه کرملین رسما این ادعا را مطرح کند – سرنگون شده است.

    روز شنبه، خبرگزاری روسی کومرسانت گزارش داد که یک جنگنده بمب افکن Su-34، یک جنگنده Su-35 و دو هلیکوپتر Mi-8 در روسیه، نزدیک مرز اوکراین و بلاروس، زمانی که هواپیما در حال برنامه ریزی برای حمله به اوکراین بود، سرنگون شدند. منطقه چرنیهیو

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    به گزارش رویترز، لوکاشنکو گفت: «سه روز پس از حوادث نزدیک ما – منظورم در منطقه بریانسک، زمانی که چهار هواپیما سرنگون شد، ما مجبور به پاسخگویی هستیم. از آن زمان، ما، نیروهایمان، در حالت آماده باش هستیم.»

    به گزارش رویترز، خدمه هر چهار هواپیما کشته شدند و کومرسانت گزارش داد که “گروه هوایی به احتمال زیاد در یک کمین هوایی سقوط کرده است.” لوکاشنکو روز دوشنبه در حالی که با سربازان در مرز بلاروس صحبت می کرد، از جنگجویان خواست تا در حالت آماده باش کامل بمانند و ادعای قاطع تری در مورد آنچه اتفاق افتاده است ارائه دهند.

    رهبر بلاروس قاطعانه مدعی شد که این چهار هواپیما سرنگون شده اند – اما نگفت توسط چه کسی.

    این سقوط نشان دهنده بیشترین تلفات هواپیمای روسی در یک روز از مارس 2022 است. به گزارش کانال تلگرامی هوادار روسیه Fighterbomber.

    یک هلیکوپتر نظامی روسی Mi-8 در منطقه روستوف روسیه در 19 ژانویه 2022 مشاهده شد.رویترز/ سرگئی پیوواروف