بنن، مشاور سابق ترامپ، پیشنهاد شهادت به تحقیقات هیئت ایالات متحده در مورد شورش 6 ژانویه را می دهد

لوفگرن به سی ان ان گفت: «معمولاً ما سپرده گذاری می کنیم. “این ساعت به ساعت ادامه می یابد. ما می خواهیم به همه سوالات خود پاسخ دهیم. و شما نمی توانید این کار را در قالب زنده انجام دهید.”

مشخص نیست که آیا بنن با رویه کمیته مصاحبه خصوصی با شاهدان قبل از شهادت احتمالی عمومی موافقت خواهد کرد یا خیر. گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که نامه کاستلو به کمیته گفته است که بنن می خواهد در یک جلسه عمومی شهادت دهد.

تغییر قلب او توسط CNN، نیویورک تایمز و واشنگتن پست پیش از محاکمه 18 جولای برای بنن به دو اتهام توهین جنایی به کنگره به دلیل امتناع قبلی از شهادت یا ارائه اسناد گزارش شد.

لوفگرن افزود: “سوالات زیادی برای او داریم.”

(گزارش توسط ریچارد کوان؛ ویرایش توسط هوارد گولر)



منبع

زوئی لوفگرن، نماینده دموکرات کمیته، به سی ان ان گفت که پانل نامه ای حدود نیمه شب شنبه دریافت کرد و “من انتظار دارم که از او بشنویم.”

ترامپ مدعی است که هیچ یک از حامیانش در دفاع از او در جلسات کمیته که جدای از محاکمه، بر حمله حامیان ترامپ که به دنبال توقف تایید شکست ترامپ از جو بایدن در نوامبر 2020 در کنگره هستند، شهادت نداده اند. انتخابات

آنها گفتند رابرت کاستلو، وکیل بنن، به کمیته مجلس نمایندگان نامه نوشت و گفت که ترامپ، رئیس جمهور سابق، از ادعای امتیاز اجرایی که بنن در امتناع از شهادت به آن اشاره کرده بود چشم پوشی می کند.

واشنگتن (رویترز) – بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها در روز یکشنبه، استیو بنن، مشاور نزدیک پیشین دونالد ترامپ، موافقت کرده است که در هیئت کنگره آمریکا که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می‌کند، شهادت دهد.

(پرونده مجدد برای اصلاح تاریخ پاراگراف دوم برای خواندن 18 ژوئیه، نه 18 ژانویه)

بنن، یکی از چهره‌های برجسته در محافل رسانه‌ای راست‌گرا، معمار پیروزی ترامپ در ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ بود و در سال ۲۰۱۷ به عنوان استراتژیست ارشد کاخ سفید خدمت کرد.

در طول جلسات استماع کمیته منتخب، بخش‌هایی از شهادت‌های پشت درهای بسته توسط شاهدان تحت سوگند به مردم نشان داده شده است.

هیأت مجلس گفت که هیچ نظری در مورد احتمال شهادت بنن ندارد و کاستلو بلافاصله به سؤالات رویترز پاسخ نداد. قرار است این کمیته در روزهای سه شنبه و پنجشنبه هفته جاری جلسات علنی برگزار کند.