بعد از محاکمه و دستگیری ترامپ چه اتفاقی می افتد؟

مردم نیویورک علیه دونالد ترامپ تازه شروع شده است. پس از محاکمه روز سه‌شنبه، روند قانونی بازگشایی می‌تواند ماه‌ها، اگر نه خیلی بیشتر، طول بکشد. در اینجا چیزی است که در مرحله بعد انتظار می رود.

دیسکاوری به دفاع سپرده شد

خود ترامپ قبلاً ایده ارائه درخواست برای انتقال پرونده به خارج از منهتن را مطرح کرده است. درخواست‌ها برای انتقال محل برگزاری به ندرت پذیرفته می‌شوند و تیم دفاعی باید قاضی را متقاعد کند که ترامپ نمی‌تواند به دلیل تبلیغات پیش از محاکمه در شهر دادگاهی عادلانه داشته باشد.

دانیل هورویتز، دستیار سابق دادستان منطقه در منهتن، گفت: «در شرایط عادی، ممکن است یک سال طول بکشد تا محاکمه شود. درخواست های ارائه شده توسط تیم حقوقی ترامپ.

سالند موافقت کرد: «می‌توانستم ببینم که این یک سال به شمال می‌رود. آنها قرار است هر درخواستی را در کتاب ثبت کنند.»

قانون «محاکمه سریع» در نیویورک می‌گوید که دادستان‌ها باید ظرف شش ماه آماده محاکمه یک پرونده جنایتکارانه باشند، اما آنچه در کتاب است با آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد متفاوت است. دادستان‌های سابق که با رسیدگی به پرونده‌های جنایی در نیویورک آشنا هستند، پیش‌بینی می‌کنند که اگر این پرونده تا این حد پیش برود، احتمالاً محاکمه بسیار بسیار طولانی‌تر طول می‌کشد.

هیچ قاضی قرار نیست به طور جدی به آن رسیدگی کند. رابرت گوتلیب، دستیار سابق دادستان منطقه در منهتن که اکنون در مطب خصوصی به سر می برد، گفت: هیچ مبنایی برای نتیجه گیری وجود ندارد که او نمی تواند همان محاکمه عادلانه ای را که در می سی سی پی انجام می دهد در نیویورک دریافت کند. هیئت منصفه نیویورک خود را باهوش‌تر از دیگران می‌دانند و این پرونده را تا حد مرگ تجزیه و تحلیل خواهند کرد – قرمز یا آبی.

ظرف 15 روز پس از محاکمه، دادستان باید تمام شواهد جمع آوری شده به عنوان بخشی از تحقیقات (معروف به “کشف”) را به تیم دفاعی تحویل دهد. این شامل صورتجلسه فرآیند هیئت منصفه بزرگ، شهادت هر شاهد (گاهی با اصلاحات)، یادداشت‌های مجری قانون از هر کسی که مصاحبه شده است (حتی اگر در مقابل هیئت منصفه شهادت نداده باشد)، هر نمایشگاهی که در مقابل هیئت منصفه قرار داده شده است. هیئت منصفه بزرگ برای اثبات اتهامات موجود در کیفرخواست و سایر پرونده هایی که دادستان از طریق احضاریه ها به دست آورده اند (در نظر بگیرید سوابق تلفنی، نوارها، موارد مشابه).

حرکات، حرکات و حرکات بیشتر

با توجه به میزان توجه رسانه ملی که پرونده قبلاً – نه تنها در نیویورک – جلب کرده است، متقاعد کردن Merchan برای انتقال آن به جای دیگری چالش برانگیز خواهد بود.

سایر طرح‌ها ممکن است به استدلال‌هایی در مورد منقضی شدن قانون محدودیت‌ها، ماهیت اتهامات مربوط به نقض کمپین فدرال یا سایر حملات به کفایت شواهد وابسته باشد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

جرمی سالند، یکی دیگر از دستیاران سابق دادستان منطقه، همچنین پیشنهاد کرد که تیم ترامپ می‌تواند درخواستی جدی برای رد کیفرخواست – معروف به “پیشنهاد کلیتون” – ارائه کند تا قاضی پرونده را نه بر اساس ماهیت، بلکه در راستای منافع خود به بیرون پرتاب کند. عدالت وکلای مدافع ترامپ به احتمال زیاد به این واقعیت اشاره می کنند که او توسط دادستان منطقه قبلی تحت پیگرد قانونی قرار نگرفت.

آزمایش

تیم دفاعی ترامپ پیش از این گفته است که به سرعت درخواست هایی را برای رد پرونده قبل از رسیدن به هیئت منصفه در دادگاه ارائه خواهد کرد. عموماً طرف دفاعی 45 روز فرصت دارد تا پس از محاکمه اقدام کند، اما قاضی این اختیار را دارد که به آن فرصت بیشتری بدهد.