بریتنی گرینر می‌گوید «احساس بسیار خوبی است که در خانه هستم» و قول داده که در این فصل WNBA بازی کند.

ربکا اسمیت، کارشناس روانشناسی ورزشی، به NBC News گفت که امیدوار است گرینر رشد کند و به سادگی “دوباره احساس خوشبختی کند” در چوب سخت.

یک هفته بعد، روسیه تهاجم بی‌دلیل خود به اوکراین را آغاز کرد و یک سری تحریم‌های شدید اقتصادی را علیه مسکو وضع کرد و ناگهان گرینر را به یک ابزار چانه‌زنی ارزشمند برای کرملین تبدیل کرد.

گرینر افزود: “رئیس جمهور بایدن، شما مرا به خانه آوردید و من می دانم که متعهد هستید که پل ویلان و همه آمریکایی ها را نیز به خانه بازگردانید. من از پلتفرم خود برای انجام هر کاری که بتوانم برای کمک به شما استفاده خواهم کرد.”

گرینر نوشت: “من برای حفظ ایمانم عمیقاً حفاری کردم و این عشق بسیاری از شما بود که به من کمک کرد ادامه دهم.” “از ته قلبم از همه برای کمک شما تشکر می کنم.”

مرکز فینیکس مرکوری در اولین کامنت‌های خود پس از آزادی هفته گذشته در یک تبادل زندانی، در اینستاگرام نوشت که 10 ماه در بازداشت روسیه یک “نبرد در هر مرحله” احساسی بود.

اسمیت، بنیانگذار Complete Performance Coaching، می‌گوید: «بسیاری از ورزشکارانی که ضربه‌های روحی مانند مرگ یکی از اعضای خانواده یا هم تیمی خود را تجربه می‌کنند، در آن غواصی می‌کنند. این حس عادی بودن آنهاست، بازگشت به تمرین، بازگشت به چیزی که در آن خوب هستند و زندگی دوباره احساس شادی می کند.”

حضور 6 فوتی گرینر در رنگ باعث سردردهای بی وقفه برای بکی هامون، مربی لاس وگاس ایس خواهد شد – و مربی سال 2022 WNBA گفت که او نمی تواند از این موضوع خوشحال باشد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

فینیکس فصل 2023 خود را در 19 می آغاز می کند و گرینر هیچ شکی نگذاشت که او یونیفرم خواهد بود.

گرینر و سایر بازیکنان برتر اغلب زمستان ها را با بازی در خارج از کشور سپری می کنند و به طور قابل توجهی به درآمد متوسط ​​آنها در WNBA می افزایند.

“بله، ما از بازگشت BG هیجان زده ایم. نه، من برای برنامه بازی مقابل او هیجان زده نیستم.”

“حضور او سال گذشته در هر مرحله از دست رفته بود. بنابراین من هیجان زده هستم که او به اینجا بازگشته است. او در مورد بازی بسکتبال هیجان زده است.” هامون به ESPN گفت.

من همچنین می‌خواهم یک چیز را خیلی واضح بگویم: من قصد دارم در این فصل برای تیم فینیکس مرکوری در WNBA بسکتبال بازی کنم، و در انجام این کار، مشتاقانه منتظر هستم که بتوانم از شما که از شما حمایت می‌کنید، تشکر کنم. و به زودی شخصاً برای من پست کرد،” او نوشت.

گرینر سال‌ها برای UMMC Ekaterinburg در روسیه بازی می‌کرد و در 17 فوریه از طریق فرودگاه شرمتیوو در خارج از مسکو سفر می‌کرد که به اتهام داشتن کارتریج‌های ویپ حاوی روغن مشتق شده از شاهدانه بازداشت شد.

گرینر علاوه بر تمجید از همسرش، شرل گرینر، خانواده، دوستان، هم تیمی هایش، کادر پزشکی فورت هود و تیم حقوقی روسی اش، از «پرزیدنت بایدن، معاون رئیس جمهور هریس، وزیر بلینکن و کل دولت بایدن-هریس» نیز نام برد. یک “تشکر ویژه”

گرینر، 32 ساله، یکی از پرافتخارترین ستاره های بسکتبال است، با مدال های طلا از المپیک ریو و توکیو و یک حلقه WNBA از سال 2014. او شش بار ستاره WNBA و دو بار بهترین بازیکن دفاعی سال لیگ شده است.

او همچنین قول داد که نام و تلاش خود را در راستای اهداف پل ویلان، تاجر آمریکایی و تفنگدار سابق که در روسیه به ظن جاسوسی زندانی شده است، قرض دهد.

من همچنین همه کسانی را که در بازگرداندن من به خانه نقش داشتند تشویق می‌کنم که به تلاش‌های خود برای بازگرداندن همه آمریکایی‌ها به خانه ادامه دهند. هر خانواده شایسته کامل بودن است.

سپس هفته گذشته، در یکی از پرمخاطب ترین مبادله زندانیان بین مسکو و واشنگتن از زمان جنگ سرد، گرینر در ازای دلال اسلحه، ویکتور بوت، که 11 سال از محکومیت 25 ساله خود را در ایالات متحده سپری کرده بود، آزاد شد.

او در 4 اوت به اتهام مواد مخدر مجرم شناخته شد و به بیش از 9 سال زندان محکوم شد.

بریتنی گرینر، ستاره بسکتبالی که اخیراً آزاد شده است، روز جمعه از جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن برای آزادی او از چنگال اسیرکنندگان روسی تشکر کرد و قول داد در فصل آینده WNBA بازی کند.