برخی از رای‌دهندگان جوان چپ‌گرا که از بایدن خسته شده‌اند، در انتخابات 2024 به نامزدهای حزب سوم روی می‌آورند.

اگرچه پرزیدنت بایدن، با توجه به مخالفت اندکی که با آن مواجه است، احتمالاً نامزدی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری در سال 2024 را تضمین خواهد کرد، برخی از رای دهندگان جوان با گرایش چپ نمی خواهند با او یا نامزد جمهوری خواهان کنار بیایند. آنها به دنبال گزینه سوم هستند.

نظرسنجی پیو در سال 2023 نشان داد که 37 درصد از آمریکایی‌های بین 18 تا 29 سال دیدگاه منفی نسبت به هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه دارند – بسیار بیشتر از نسل‌های قدیمی‌تر و در مقایسه با 28 درصد کلی. به طور گسترده گزارش شده است که آنها از نظر سیاسی بیشتر از نسل های قدیمی تر فعالیت می کنند، اما بر اساس گزارش ABC News، آنها به احتمال زیاد به جای نامزدها، به نفع مسائل رای می دهند.

اگرچه انتخابات 2020 میزان مشارکت جوانان را به ثبت رساند، اما نظرسنجی هاروارد کندی در سال 2023 نشان داد که تنها 49 درصد از آن گروه سنی اصلاً قصد دارند در این انتخابات شرکت کنند. بر اساس مصاحبه‌های منتشر شده در این ماه در تین ووگ، برخی از اعضای ژنرال Z نمی‌خواهند به بایدن رای دهند زیرا با سیاست‌های او موافق نیستند.

آنچه رای دهندگان جوان چپ می گویند

سایر رای دهندگان جوان با گرایش چپ همچنان می خواهند در انتخابات آتی شرکت کنند اما قصد دارند از یک نامزد حزب ثالث در مقابل بایدن حمایت کنند. یاهو نیوز با چندین رای دهنده شخص ثالث زیر 30 سال در مورد دلایلی که آنها از گزینه های دو حزبی خود خسته شده اند و دوست دارند به جای آن چه کسانی را در برگه های رای ببینند صحبت کرد.

اودواک نکانگا، متخصص سیاست های سیاسی 25 ساله در واشنگتن دی سی، یک دموکرات ثبت شده است. او به یاهو نیوز گفت که فکر می کند بایدن به درستی به موضوع مهاجرت رسیدگی نکرده و به آنچه جامعه سیاه پوست نیاز دارد گوش دهد.

او گفت: «من فکر می‌کنم دولت فعلی به جای اجرای هر گونه سیاست استراتژیک واقعی، زمان بیشتری را صرف صحبت درباره بد بودن دولت قبلی می‌کند. وی افزود که مقامات حزب دموکرات به نظرات عمومی در مورد بایدن گوش نمی دهند و اشاره کرد که نظرسنجی Yahoo News/YouGov در سال 2023 نشان داد که تقریباً 70 درصد از دموکرات ها بین سنین 18 تا 29 سال خواهان نامزد دیگری برای به چالش کشیدن بایدن در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری هستند.

انکانگا گفت: «مردم شروع به دیدن این موضوع کرده‌اند که هر دو حزب سیاسی اصلی از یک درخت با شاخه‌های مختلف هستند. وقتی رای می دهید، خوب است که به ارزش های خود پایبند باشید.

او دقیقاً مطمئن نیست که در انتخابات ریاست‌جمهوری به چه کسی رای می‌دهد – او ممکن است این نقطه را کاملاً خالی بگذارد و به جای آن بر مقامات محلی و طرح‌های رای‌گیری تمرکز کند.

انکانگا گفت: “اگر آنچه در برگه رای است را دوست ندارید، خود را در برگه رای قرار دهید.” “به یاد داشته باشید که رئیس جمهور ممکن است بالای بلیط باشد، اما به همین جا ختم نمی شود.”

استدلال علیه رای دادن از طرف ثالث

اگرچه احتمال کمی وجود دارد که یک نامزد شخص ثالث بتواند ریاست جمهوری را به دست آورد، دموکرات ها ابراز نگرانی کرده اند که می توانند آراء را از حزب دور کنند و به جمهوری خواهان برتری بدهند. اسپویلرهای شخص ثالث از لحاظ تاریخی نگران کننده بوده اند، اما به ندرت در نتایج انتخابات دخالت کرده اند.

یک نظرسنجی رویترز/ایپسوس در ژانویه 2024 نشان داد که ترامپ هم در رقابت رودررو و هم با وارد شدن نامزدهای شخص ثالث شش امتیاز برتری داشت. بر اساس این داده‌ها، رابرت اف کندی جونیور، فعال ضد واکسن، که پس از کناره‌گیری از رقابت‌های مقدماتی دموکرات‌ها در ماه اکتبر، به‌عنوان یک نامزد مستقل در انتخابات شرکت می‌کند، با 8 درصد آرا رهبری حزب ثالث را به دست آورد. از آنجایی که به احتمال زیاد یک نامزد شخص ثالث نمی تواند ریاست جمهوری را به دست آورد – این هرگز در ایالات متحده اتفاق نیفتاده است – برخی می گویند که آرای شخص ثالث “سرگردان” یا “هدر رفته” است.

سام، یک TikToker 28 ساله که برای محافظت از حریم خصوصی خود خواسته بود نام خانوادگی خود را مخفی کنند، این ایده را رد کرد و قصد دارد به نامزدی رای دهد که از نظر ایدئولوژیک با او موافق است. اگرچه اعتقادات او به چپ گرایش دارد، او به عنوان یک کمونیست معرفی می شود و می گوید که برای دموکرات ها “بسیار متکبرانه” خواهد بود که رای او را متعلق به آنها فرض کنند.

«اگر دموکرات‌ها می‌خواهند آرای مستقل به دست آورند، باید از طریق پلتفرم خود به آنها متوسل شوند، به‌جای اینکه برای جلب نظر دست راستی‌ها در رقابتی که طیف سیاسی این کشور را به شدت یک‌طرفه کرده است، روی یکدیگر ضربه بزنند.» سام گفت

او هنوز تصمیم نگرفته است که به چه کسی رای می دهد، اما دوست دارد مناظره ای با حضور جیل استین، کورنل وست و کلودیا د لا کروز ببیند. برای انتخابات محلی، او با بخش محلی خود از سوسیالیست‌های دموکرات آمریکا همکاری می‌کند تا برای نامزدهای سوسیالیست تلاش کند.

مسائلی که رای دهندگان جوان به آن اهمیت می دهند

مایکل کورونا، متصدی بار 28 ساله و ویرایشگر ویدئو، به یاهو نیوز گفت که به شدت نگران سن بایدن است. او گفت که رئیس جمهور 16 سال از سن استاندارد 65 سالگی بازنشستگی بزرگتر است و با زندگی اکثر آمریکایی ها ارتباطی ندارد.

مایکل کورونامایکل کورونا

مایکل کورونا. (با اجازه مایکل کورونا)

کرونا می‌گوید: «او نمی‌داند که مجبور به انجام چندین کار فقط برای خراشیدن آن‌ها چگونه است. متوسط ​​قیمت خانه در سال 1960، زمانی که بایدن 18 ساله بود، 11900 دلار بود. در بازار امروز به سختی می توانید ماشینی با این قیمت تهیه کنید.

او گفت: «من فکر می‌کنم که این سیستم هنوز از کار افتاده است، ما به چیزی نیاز داریم که به شدت تغییر کند تا این کشور بهبود یابد.» من همه چیز را دوست دارم (نامزد سوسیالیست) که کلودیا د لا کروز از آن دفاع می کند، و می دانم که او برای مردم و آنچه درست است مبارزه خواهد کرد.

مانند بسیاری از جوانانی که به TikTok رفته اند تا نارضایتی خود را با بایدن در میان بگذارند، کرونا نیز حمایت بایدن از اسرائیل و عدم حمایت از فلسطینی ها را محکوم کرد. بر اساس نظرسنجی نیویورک تایمز/ کالج سینا، تقریباً سه چهارم پاسخ دهندگان 18 تا 29 ساله با موضع بایدن در مورد جنگ غزه مخالف هستند. سام گفت که این موضوع اصلی او با رئیس جمهور فعلی است.

سام همچنین می‌خواهد از نامزدی با برنامه‌های مشخص برای مراقبت‌های بهداشتی و آموزش همگانی و همچنین برنامه‌هایی برای مهار نهادهای شرکتی برای کنترل بازار مسکن حمایت کند. همچنین مهم ترین نکته برای او تأثیر روزافزون کووید است که همچنان هر هفته صدها آمریکایی را می کشد زیرا دیگران دچار ناتوانی های مادام العمر می شوند. او گفت که اعضای دولت فعلی طوری به نظر می رسند که گویی «به سادگی به کووید اهمیت نمی دهند».

کیسی آنتونیسون، جوان 26 ساله‌ای که در مورد فعالیت‌های ترنس و معلولیت محتوا تولید می‌کند، به یاهو نیوز گفت که طبق یک نظرسنجی خروجی CNN، بسیاری از افرادی که در سال 2020 به بایدن رای داده‌اند، واکنش رئیس‌جمهور به کووید و برابری نژادی را اینگونه عنوان کردند. نگرانی های اصلی چهار سال بعد، آنها اقدامات بایدن را ارزیابی کردند و بسیاری از آنها راضی نبودند.

آنتونیسون که از ضمایر او و آنها به جای یکدیگر استفاده می کند، گفت که آنها به عنوان یک فرد مترقی شناخته می شوند اما در سال 2020 به یک نامزد شخص ثالث رأی دادند.

آنتونیسون گفت: «من استدلال می‌کنم که دموکرات‌ها نمی‌توانند بدون اذعان به اینکه انتظارات ما را برآورده کرده‌اند و قول داده‌اند که بهتر عمل کنند، پیش بروند». جایگزینی بایدن اولین قدم در این زمینه است.

آنها افزودند که سیاستمداران فرصتی را برای ارتباط با جوانان با تمرکز بر “آنلاین و مد روز” بودن به جای پرداختن به نگرانی‌های مربوط به بازار کار، کمبود مسکن مقرون به صرفه و تغییرات آب و هوایی از دست می‌دهند. او گفت که دموکرات‌ها اخیراً توجه بیشتری به سقط جنین و حقوق دگرباشان جنسی نسبت به بسیاری از مسائل دیگری که بر زندگی روزمره رای دهندگانشان تأثیر می‌گذارند، نشان داده‌اند.

آنتونیسون هنوز در حال بررسی است که از کدام نامزد شخص ثالث حمایت کند، اما آنها در نظر دارند رای ریاست جمهوری را خالی بگذارند و روی اقدامات رای گیری و رقابت های محلی تمرکز کنند.

منبع