برای درست کارکردن خودروهای برقی خیلی داغ است


خودروهای تسلا در ایستگاه سوپرشارژر تسلا در 15 فوریه 2023 در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا شارژ می شوند.

خودروهای تسلا در ایستگاه سوپرشارژر تسلا در 15 فوریه 2023 در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا شارژ می شوند.

ما قبلاً می دانستیم که خودروهای برقی زمانی که هوا واقعاً سرد است عملکرد خوبی ندارند. خب، ظاهراً آنها هم واقعاً گرمای شدید را دوست ندارند. مطابق با اخبار خودروموج گرمای اخیر در بسیاری از مناطق جنوبی و غربی ایالات متحده، موضوع برد آنها را به منصه ظهور رسانده است.

طبق گزارش ها، یک شرکت تجزیه و تحلیل باتری و برد EV مستقر در سیاتل به نام Recurrent هزاران وسیله نقلیه را در شرایط آب و هوایی مختلف آزمایش کرده است. این نشان داد که بسیاری از وسایل نقلیه با افزایش دما “کاهش قابل توجهی” را در محدوده خود تجربه کردند. برخی از آنها ظاهراً با افزایش دمای 100 درجه فارنهایت 31 درصد کاهش یافتند. که کمتر از ایده آل است. در دماهای سردتر، خروجی گزارش می‌دهد که افت برد به این اندازه زیاد نبوده است. به طور متوسط ​​5 درصد کاهش در 90 درجه و 2.8 درصد در 80 وجود دارد، بنابراین قطعاً خطی نیست.

ادامه مطلب

اخبار خودرو می‌گوید برای محاسبه این میانگین دما، Recurrent از ترکیبی از داده‌های 17000 وسیله نقلیه‌ای که شرکت آنها را ردیابی می‌کند استفاده کرد. این داده‌ها شامل 65 خودروی برقی و مدل‌های هیبریدی پلاگین است که شامل پایه‌های اصلی مانند کل خط تولید تسلا، شورت بولت EV، هیوندای کوندا، نیسان لیف، فورد F-150 لایتنینگ و موستانگ ماخ-ای می‌شود.

متأسفانه، ما نمی دانیم کدام مدل ها از نظر کاهش برد بدترین عملکرد را داشتند. با این حال، Recurrent می‌گوید که هر چهار خودروی تسلا کمترین کاهش برد را دارند، اما همچنین بیشترین فاصله را بین برد واقعی خود و تخمین‌های EPA دارند. اسکات کیس، مدیر عامل Recurrent گفت: بخشی از دلیل مقاومت آنها در برابر کاهش برد ممکن است به دلیل پمپ های حرارتی آنها باشد. AutoNews. ظاهراً آنها در سرمایش بسیار کارآمدتر از تهویه هوای استاندارد خودرو هستند.

این رسانه همچنین با گرگ لس، مدیر فنی آزمایشگاه باتری دانشگاه میشیگان صحبت کرد. او توضیح داد که کاهش برد ناشی از گرما ریشه در شیمی باتری دارد.

یک بار که بالا رفتی [104 degrees Fahrenheit] لس به خروجی گفت: شما شروع به شکستن لایه انتشار غیرفعال روی آند می کنید و این خرابی باعث مصرف الکترولیت مایع می شود که طول عمر باتری شما را کاهش می دهد.

خوشبختانه برای دارندگان خودروهای برقی، او فکر نمی‌کند گرمای بیش از حد به باتری‌های خودروهای برقی در درازمدت آسیب برساند. دلیلش این است که آنها همیشه در هوای 100+ درجه رانندگی نمی‌کنند و خودروهای برقی دارای سیستم نسبتاً قوی برای خنک کردن باتری‌ها هستند.

از آنچه لس می گوید، به نظر می رسد که دمای بالا دلیل مستقیم تخریب محدوده نیست. این بیشتر به این واقعیت مربوط می شود که آنها از برق بیشتری برای راه اندازی وسایل در چنین آب و هوایی استفاده می کنند.

“شما فن را سخت تر کار می کنید، مبرد را سریع تر کار می کنید. لس گفت: همه این چیزها برق بیشتری مصرف می کنند اخبار خودرو. بنابراین این برد را کاهش می‌دهد.»

بیشتر از Jalopnik

برای خبرنامه Jalopnik ثبت نام کنید. برای آخرین اخبار، فیس بوک، توییتر و اینستاگرام

برای مطالعه کامل مقاله اینجا کلیک کنید.





منبع