براندون جانسون، شهردار منتخب، بایدن را در کنوانسیون 2024 شیکاگو به میدان می‌آورد

فرماندار گفت: “بهترین همایشی که هر کسی می تواند داشته باشد اینجا در شهر شیکاگو خواهد بود. ما سخت کار کرده ایم تا مطمئن شویم که این موضوع را به همه افراد در DNC و همچنین کاخ سفید در میان گذاشته ایم.” فکر می کنم این کار را انجام داده ایم و در رساندن امتیازات خود موفق بوده ایم.

پریتزکر روز جمعه در یک کنفرانس خبری مشترک با جانسون گفت: “او هیجان واقعی را برای این کار به ارمغان می آورد … برای مردم شیکاگو و من فکر می کنم که این در واشنگتن دی سی احساس می شود.”

جانسون متحدان بانفوذ بایدن مانند سدریک ریچموند، مشاور ارشد سابق کاخ سفید، که اکنون به DNC مشاوره می دهد، و نماینده قدرتمند کارولینای جنوبی، جیم کلیبرن – که هر دو از جانسون برای شهردار شدن حمایت کردند، به میز می آورد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

شیکاگو – یکی از نزدیکان جانسون روز جمعه به ان‌بی‌سی نیوز گفت که براندون جانسون، شهردار منتخب، این هفته از جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن برای برگزاری کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در اینجا در سال 2024 صحبت کرد.

روز جمعه، پریتزکر، که شخصاً با بایدن در مورد برگزاری کنوانسیون در شیکاگو نیز صحبت کرده بود، پیشنهاد دیگری در شیکاگو به خبرنگاران ارائه کرد.

در بیانیه تیم جانسون آمده است که جانسون و پریتزکر در یک نشست خصوصی در روز جمعه «درباره راه‌هایی که ما می‌توانیم با هم برای ایجاد کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در سال 2024 کار کنیم، بحث کردند».

این موضوع در یک تماس خصوصی روز چهارشنبه پس از آن مطرح شد که بایدن به جانسون به خاطر پیروزی در رقابت برای شهرداری شیکاگو در رقابتی که توجه ملی را به خود جلب کرد، تبریک گفت.

شیکاگو در رقابت‌های رفت و برگشت با همه شهرها، نشان می‌دهد که … در ایالتی است که طرفدار انتخاب است و از حقوق کار و کارگران دفاع کرده است – ما دولتی هستیم که با سلاح‌های تهاجمی مخالفیم و اینطور نیست. در مورد برخی از کشورهای رقیب صادق است.”

گفتگوهای جانسون با بایدن و پریتزکر در حالی صورت می گیرد که قرعه کشی ها برای برگزاری همایش به وقت اضافه کشیده شده است. فینالیست‌ها – آتلانتا، شیکاگو و نیویورک سیتی – منتظر تصمیم کاخ سفید هستند که در نهایت به بایدن بستگی دارد، در مورد محل برگزاری مراسم چهارساله.

پریتزکر روز جمعه ایلینوی را به عنوان سنگر ارزش‌های دموکرات معرفی کرد، برخلاف برخی از ایالت‌هایی که میزبان فینالیست‌های کنوانسیون هستند، اشاره‌ای نه چندان پنهان به آتلانتا.

رندی وینگارتن، رئیس فدراسیون معلمان آمریکا، یکی از متحدان بایدن که سابقه حمایت از پیشنهاد نیویورک برای این کنوانسیون را دارد، روز جمعه گفت که پیروزی جانسون می‌تواند بازی را تغییر دهد.

معلم سابق و سازمان‌دهنده اتحادیه معلمان شیکاگو، کاندیدای با بودجه بهتر، مدیر عامل سابق مدارس دولتی شیکاگو، پل والاس، که همراه با گروه‌های خارجی، دو به یک از جانسون در تبلیغات تلویزیونی خرج کرده بودند، شکست داد.

هر شهر به کمیته ملی دموکرات اعتراضات تهاجمی داده است. مقامات منتخب غرب میانه در نامه ای اخیر به کاخ سفید از شیکاگو حمایت کردند و دموکرات های جنوبی نیز به نمایندگی از آتلانتا طرحی مشابه ارائه کردند. در همین حال، رهبران حزب کارگر برای شهر نیویورک بحث کردند.

فرد نزدیک به جانسون گفت که شهردار منتخب همچنین در تماس ها و ملاقات با فرماندار ایلینویز جی بی پریتزکر بارها در مورد قصد خود برای آوردن کنوانسیون به شهر صحبت کرده است و با نگرانی ها مبنی بر کاهش علاقه به شیکاگو در بحبوحه انتقال از شهردار مستعفی لوری مقابله کرده است. لایت فوت به جانسون.

من فکر می کنم که این پیشنهاد شیکاگو را تغییر می دهد. وینگارتن، که از جانسون در رقابت‌های انتخاباتی حمایت می‌کرد، به ان‌بی‌سی نیوز گفت: شما به تازگی این فرد طرفدار معلم، کارگر و طرفدار اتحادیه را به عنوان شهردار شیکاگو انتخاب کرده‌اید.

اما با پیروزی جانسون در روز سه‌شنبه، حتی برخی از مدافعان همسو با نیویورک می‌گویند که او می‌تواند شانس شیکاگو را برای رسیدن به کنوانسیون افزایش دهد.

کاخ سفید بلافاصله به درخواست اظهار نظر جمعه شب پاسخ نداد.

لایت فوت به شدت با پریتزکر کار می کرد تا DNC را متقاعد کند که شیکاگو را برای سال 2024 انتخاب کند.

جانسون با ائتلافی از حمایت که شامل ترقی خواهان و حمایت قاطع جامعه آفریقایی آمریکایی شهر بود، برنده رقابت شد.

وینگارتن گفت که در حالی که او هنوز از نیویورک حمایت می کند، «شما اکنون لحظه بسیار هیجان انگیزی در شیکاگو دارید، جایی که یک ائتلاف چند نسلی، چند قومیتی و چند نژادی شهردار جدید آفریقایی آمریکایی را انتخاب کرده است که از قضا معلم مدرسه است و عضو اتحادیه.»