بخشی از شاتل تخریب شده چلنجر در کف اقیانوس پیدا شد

این قطعه در کف اقیانوس درست در نزدیکی سواحل فلوریدا در نزدیکی کیپ کاناورال باقی می ماند، زیرا ناسا مرحله بعدی را تعیین می کند. مالکیت دولت آمریکا باقی مانده است.

مستندی از History Channel که جزئیات این کشف را شرح می دهد در 22 نوامبر پخش می شود.

مایکل سیانیلی، مدیر ناسا که مسئول بقایای هر دو شاتل گمشده، چلنجر و کلمبیا است، گفت: “با اولین شنیدن در مورد آن، شما را به سال 1986 بازمی گرداند.”

در مصاحبه‌ای با ناسا، او گفت که این یکی از بزرگترین قطعات چلنجر است که در دهه‌های پس از حادثه پیدا شده است.

بخش سلامت و علم آسوشیتدپرس از بخش آموزش علوم موسسه پزشکی هاوارد هیوز حمایت می‌شود. AP تنها مسئول تمام محتوا است.



منبع

باقیمانده بیش از 15 فوت در 15 فوت (4.5 متر در 4.5 متر) است. به احتمال زیاد بزرگتر است زیرا بخشی از آن با ماسه پوشیده شده است. مقامات گفتند که به دلیل وجود کاشی های حرارتی مربعی، گمان می رود که از شکم شاتل باشد.

مرکز فضایی کندی ناسا این کشف را پنجشنبه اعلام کرد.

کیپ کاناورال، فلوریدا (AP) – بیش از سه دهه پس از فاجعه ای که یک معلم مدرسه و شش نفر دیگر را کشت، بخش بزرگی از شاتل فضایی تخریب شده چلنجر در شن و ماسه در پایین اقیانوس اطلس مدفون شده است.

غواصان یک گروه مستند تلویزیونی برای اولین بار این قطعه را در ماه مارس هنگام جستجوی لاشه هواپیمای جنگ جهانی دوم مشاهده کردند. ناسا اخیراً از طریق ویدئو تأیید کرد که این قطعه بخشی از شاتل بود که اندکی پس از بلند شدن در 28 ژانویه 1986 از هم جدا شد. هر هفت نفر از سرنشینان هواپیما کشته شدند، از جمله اولین معلم مدرسه ای که عازم فضا بود، کریستا مک آلیف.

___

سیانیلی گفت که خانواده هر هفت خدمه چلنجر مطلع شده اند.